واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

تعیین‌تکلیف آئین‌نامه واردات خودرو در جلسه فردای هیئت دولت| شرایط حذف قرعه کشی خودرو چیست؟ (۱۱ تیرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۵۱۱۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
تعیین‌تکلیف آئین‌نامه واردات خودرو در جلسه فردای هیئت دولت| شرایط حذف قرعه کشی خودرو چیست؟ (۱۱ تیرماه ۱۴۰۱)
وزیر صمت به توضیحاتی درباره شرایط حذف قرعه کشی خودرو پرداخت و گفت: آیین نامه واردات خودرو فردا در جلسه هیأت دولت تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت امروز در حاشیه روز صنعت و معدن در خصوص وضعیت واردات خودرو، گفت: آیین نامه واردات خودرو فردا در جلسه هیأت دولت تعیین تکلیف خواهد شد.

فاطمی‌امین همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی در تولید خودرو و همچنین عدم تولید خودروی ناقص به ثبت رسیده است.

وی افزود: برنامه‌ای که امسال وزارتخانه از خودروسازان گرفته تولید بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو است که در بهار امسال ۹۸ درصد آن برنامه محقق شده است. همانطور که پیشتر نیز گفته شد وزارت صمت برنامه‌ریزی کرده که در سال ۱۴۰۱ قرعه کشی خودرو را به تدریج حذف کند، البته این عبارت به درستی در برخی رسانه‌ها منتقل نشده و از ابتدا نیز مقرر نبوده که از آغاز سال قرعه کشی حذف شود، بلکه به تدریج و در طول سال این مهم اتفاق خواهد افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای حذف قرعه‌کشی چند کار باید انجام شود که نخستین آن ارتقای تولید است، زیرا عدم تعادل بین عرضه و تقاضا با عرضه ۹۰۰ هزار دستگاهی در سال گذشته و در مقابل تولید تقاضای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاهی سبب شده که شکافی ایجاد شود و بازار خودرو متلاطم گردد.

 فاطمی امین با بیان اینکه هر چه در سال ۱۴۰۱ جلوتر می‌رویم تولید خودرو بیشتر شده و این شکاف بین عرضه و تقاضا کمتر خواهد شد،  خاطرنشان کرد: امسال تولید تعداد بیشتری از خودروی پژو ۲۰۶ در دستور کار است، همچنین خودروی تارا و شاهین چهار برابر بیش از سال گذشته تولید خواهد شد. محور دوم برای حذف قرعه کشی، واردات خودرو است که آیین نامه آن طراحی شده و به زودی در دولت مصوب خواهد شد؛ برآورد ما این است که بخشی از تقاضای موجود در بازار با انجام واردات پاسخ داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در آیین نامه واردات خودرو چند قید و قاعده گذاشته شده که نخستین آن وجود خدمات پس از فروش برای خودرو‌های وارداتی و قید دیگر که مصوبه مجلس نیز بود، لزوم انجام انتقال فناوری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کارکرد اصلی بورس کالا برای محصولاتی همچون فولاد، پتروشیمی، گندم، ذرت و ... است. مخالف عرضه خودرو در بورس کالا هم نیستیم، اما باید قواعدی وجود داشته باشد تا کار به صورت درست و اصولی انجام شود؛ در عرضه اخیر محصولات یکی از خودروسازان کار به درستی انجام نشده بود و بنابراین عرضه در بورس ملغی شد.

فاطمی امین در ادامه درخصوص قطعی برق صنایع گفت: در سال‌های گذشته باید سالیانه سه‌هزار مگاوات سرمایه گذاری در عرصه برق انجام می‌شد، اما نشد، امروز در تلاشیم تا قطع برق با کمترین زیان و کمترین فشار بر واحد‌های صنعتی انجام شود. به طور مثال در واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی این قطعی‌ها یک روز در هفته خواهد بود.
 
وی گفت: این مساله و قطعی برق موجی در صنعت سیمان ایجاد کرد و قیمت هر پاکت سیمان به طور کاذب به ۴۳ هزار تومان رسید، اما با تامین برق واحد‌ها اکنون به کمتر از ۳۶ هزار تومان کاهش یافته است.

فاطمی‌امین تاکید کرد: امسال کار ویژه‌ای در خصوص تولید برق نمی‌توان انجام داد و باید همین میزان برق موجود را مدیریت کنیم، اما در میان مدت و بلندمدت احداث بیش از ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه از سوی واحد‌های صنعتی و معدنی آغاز شده است.
 
وی همچنین در خصوص اعتراض برخی اعضای زنجیره فولاد به قیمت‌های تعیین شده، افزود: اکثر ضرایب قیمتی در بورس کالا تعیین می‌شود، با این حال با بورس کالا مذاکره کرده‌ایم تا قیمت‌ها و ضرایب به صورت دقیق‌تر تعیین شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->