جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نگاهی به کتاب‌های هنری منتخب نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۱|هنر مضحک‌ترین هنرمندان

  • کد خبر: ۱۱۵۱۲۲
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
نگاهی به کتاب‌های هنری منتخب نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۱|هنر مضحک‌ترین هنرمندان
۱۲ دسامبر ۲۰۲۱ بیست کتابِ هنر به‌عنوان کتاب‌های منتخب نیویورک‌تایمز در سال گذشته اعلام شد. این آثار توسط چهار تن از منتقدین حوزه هنر این مجلّه معرفی شده‌اند که در گزارش زیر به کتاب‌های منتخب «هالند کُتِر» Holland Cotter می‌پردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز  «هالند کُتِر» Holland Cotter، یکی از منتقدین هنرِ مجله نیویورک تایمز است که کتاب‌های زیر را به عنوان کتاب‌های منتخب این مجله معرفی کرده است.

نگاهی به کتاب‌های هنری ۲۰۲۱ منتخب نیویورک تایمز

  هنرِ مضحک‌ترین هنرمندان

ری جانسون (۱۹۲۷ -۱۹۹۵) هنرمند زیرک آمریکایی که با ابداع سبک Mail Art  (هنرِ پست یا هنرِ نامه‌نگاری) توانست در همه‌جای دنیای هنر و درعین‌حال در هیچ جای آن، خود را حاضر کند، شانس با او بود که دوستی دیرینه ـ ویلیام ویلسون ـ برایش طی ۶۰ سال هزاران نامه، کلاژ، نقاشی و بریده عکس و روزنامه می‌فرستاده است. ری جانسون مقدری از آن نامه‌ها و هدایا را در کتاب حاضر منتشر کرده است؛ بریده متن‌ها و تصاویری طنزآلود، گزنده و جنون‌آمیزی که قطع به یقین نوآورانه و بدیع هستند و پس از انتشار، همراه شدند با نمایشگاهی از آن‌ها در مؤسسه هنر شیکاگو. کتاب را این مؤسسه با همکاری دانشگاه ییل منتشر کرده اند.

 

 

نگاهی به کتاب‌های هنری ۲۰۲۱ منتخب نیویورک تایمز

هنرِ معاصر، فرهنگ مادّی و انگیزشی سماعی 

این کتاب که ویراستۀ کیوریتوری به نام والری کَسل الیور (Valerie Cassel Oliver) و طی برگزاری نمایشگاهی در موزۀ هنر‌های زیبای ویرجینیا منتشر شد، سخن از آن دارد که فرهنگ جنوب آفریقایی‌ـ‌آمریکایی که مشخصۀ آن، موسیقی و زبان بومیان است، درواقع بستر فرهنگ آمریکای امروز است و تأثیر قابل‌توجهی بر هنر معاصر دارد؛ فرضیه‌ای که این کتاب، به روشنی و قدرت، در آن عمیق می‌شود، نمایشش می‌دهد و آن را به اثبات می‌رساند. کتاب را انتشارات موزۀ ویرجینیا با همکاری دانشگاه Duke منتشر کرده‌اند.

 

نگاهی به کتاب‌های هنری ۲۰۲۱ منتخب نیویورک تایمز


رقص در زندگیِ واقعی

این کتاب عاشقانه حرفۀ یک نقاش مدرنیست یونانی را می‌کاود؛ نقاشی که طراح تابلو‌هایی از ماریا کالاس (Maria Callas، خوانندۀ اپرا، یونانی‌تبار) ساخت و سنّت نقاشی فیگوراتیو یونانی را زنده کرد. سروچیس (۱۹۱۰-۱۹۸۹) برای دنیای هنر زمان خود بسیار رادیکال، اما درعین‌حال محافظه‌کار هم بود و به همین دلیل جامعۀ هنری بیرون از یونان چندان او را نشناختند. این کتاب ادای احترامی است به او که جز تصاویر آثارش، نوشته‌هایی از این هنرمند را نیز دربردارد. کتاب ویراستۀ Niki Gripari و Adam Szymczyk است و از سوی انتشارات Sternberg منتشر شده است.

 

نگاهی به کتاب‌های هنری ۲۰۲۱ منتخب نیویورک تایمز

عشق، آرزو، مرگ

در نشنال گالریِ لندن نمایشگاهی با عنوان نام همین کتاب، شش نقاشیِ اسطوره‌ییِ بزرگ را که تیسین (نقاش ایتالیایی ۱۴۸۷-۱۵۷۶) برای دربار اسپانیا ساخته بود به نمایش گذاشت. یکی از آن آثار تابلوی «چپاول اروپا» که در موزۀ بوستون نگهداری می‌شود، بود که کتاب حاضر، مجلدی کوچک دربارۀ همین تابلوست. پیشتر موزۀ بوستون دربارۀ این نقاش کاتالوگی با عنوان «تیسین: زن، اسطوره و قدرت» منتشر کرده بود که حالا این کتاب جدید، همنشین خوبی برای آن کاتالوگ خواهد بود. دانشگاه ییل کتاب را منتشر کرده است.

 

نگاهی به کتاب‌های هنری ۲۰۲۱ منتخب نیویورک تایمز

زنان در انتزاع 

این کتاب برای یک نمایشگاه بزرگ در پاریس منتشر شد که دربرگیرندۀ آثار بیش از صد زنِ هنرمند ـ نقاش، مجسمه‌ساز، عکاس و پرفورمر ـ از تاریخ هنرِ آبسترۀ مدرن است و همچنین بواسطۀ ارائۀ آثار هنرمندانی از آسیا و آمریکای جنوبی، نشان می‌دهد که آبستراکسیون همواره پدیده‌ای جهانی بوده است. کتاب را انتشارات Thames and Hudson منتشر کرده است.

 

نگاهی به کتاب‌های هنری ۲۰۲۱ منتخب نیویورک تایمز
 

شبکه هنر‌های آسیایی آمریکای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱

کتاب حاوی اسنادی آرشیوی مربوط به شکل‌گیری گروهی هنرمندان موسوم به گودزیلا در ۱۹۹۰ در نیویورک است. گودزیلا حاصل گردهم‌آمدن گروهی از هنرمندان و کیوریتور‌هایی است که در مقابل پدیدۀ طردشدن هنرمندان آسیایی‌ـ‌آمریکایی از جهانِ هنر معاصر، سعی بر فراهم آوردن لوازم حضور ایشان در دنیای هنر معاصر دارند.  این کتاب دربرگیرندۀ نامه‌های اعتراضی، اخبار و گزارش جلسات جمعی گروه است. حاصل نوعی کتاب خودآموز در زمینۀ سیاست حمایتی است؛ همچنین یک مطالعۀ ارزشمند در زمینۀ پیچیدگی‌های هویّت سیاسی و دربرگیرندۀ سخنانی ارزشمند و گرانمایه است.

 

منبع: ایبنا

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->