نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

نقش جدید نعمتی در پرسپولیس| دفاع چپ فیکس یحیی گل‌محمدی

  • کد خبر: ۱۱۵۳۹۵
  • ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
نقش جدید نعمتی در پرسپولیس| دفاع چپ فیکس یحیی گل‌محمدی
خرید‌های کهکشانی پرسپولیس، مدافع خراسانی این تیم را در موقعیت تازه‌ای قرار داده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شماره ۶ پرسپولیس را که به تن کرد، کمترکسی تصورش را می‌کرد از پس بار سنگین این شماره محبوب ارتش سرخ برآید. خیلی‌ها منتقد بودند که چرا به بازیکن جوان شهرستانی شماره ۶ کریم باقری را داده‌اند، اما با گذشت یک فصل از حضور علی نعمتی در پرسپولیس، حالا همه به این باور رسیده‌اند که ستاره خراسانی بهترین بازیکن لیگ‌برتر بیست‌ویکم تیم سرخ‌پوش پایتخت بوده است.

در فصلی که تیم یحیی گل محمدی در بخش دفاعی عملکرد ضعیفی داشت و همین مسئله موجب تغییرات گسترده در نقل‌وانتقالات شد، علی نعمتی از بهترین‌های تیم بود؛ تا جایی که با وجود جذب گولسیانی، پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر، حالا یحیی گل‌محمدی نقشه‌های جدیدی برای مدافع خراسانی تیمش دارد؛ نقشه‌هایی برای تغییر پست بازی علی نعمتی در پرسپولیس.

نقش جدید برای بهترین مدافع پرسپولیس؛ جانشین امیری

یکی از مدافعان پرسپولیس در این فصل توانست نامش را در میان مدافعان برتر لیگ بیست‌ویکم جای بدهد. عملکرد نه‌چندان خوب پرسپولیس در بخش دفاعی در لیگ بیست‌ویکم باعث شد تا این تیم در نقل‌وانتقالات خانه‌تکانی اساسی در بخش دفاعی داشته باشد. جدایی حامد لک، سعید آقایی، رامین رضاییان (احتمالی) و سیدجلال حسینی بیشترین جداشده‌ها را در این بخش رقم زد. بازیکنان باقی‌مانده را هم با حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر و گئورگی گولسیانی باید نیمکت‌نشین دانست. در این میان تنهابازیکنی که شاید از بخش دفاعی فصل گذشته به این فصل منتقل شود، علی نعمتی است؛ مدافعی که بهترین عملکرد را در پرسپولیس فصل گذشته داشت و شاید اگر او نبود، تعداد گل‌های خورده پرسپولیس بیشتر هم می‌شد.

بهترین مدافع لیگ چه کسی بود؟

علی نعمتی علاوه بر عملکرد خوب دفاعی، با چهار گل زده که حساس‌ترین آن گل دربی بود، نامش را در بخش هجومی هم مطرح کرد؛ بازیکنی که پیش از شروع روند گل‌زنی‌اش در لیگ‌برتر، گل‌زنی نکرده بود، اما در هفته‌های پایانی لیگ به مدافع گل‌زن یحیی گل‌محمدی تبدیل شد. نعمتی که پیش از حضور در پرسپولیس سابقه همکاری با یحیی را در پدیده داشت، یکی از بازیکنانی بود که سرمربی پرسپولیس پافشاری فراوانی برای جذبش داشت. درنهایت هم این اتفاق افتاد و مشخص شد که دلیل اصرار سرمربی پرسپولیس به جذب بازیکن سابقش چه بوده است. البته در زمان برانکو هم گفته می‌شد که او این مدافع را در فهرستش قرار داده است.

علی نعمتی با میانگین ۹.۱ عملکرد دفاعی در هر بازی، بهترین بازیکن تیمش بوده است. نکته جالب درباره او این است که او از سیاوش یزدانی، به‌عنوان بهترین مدافع لیگ در این فصل، با ۱/۸ عملکرد دفاعی آمار بهتری را ثبت کرده است؛ مدافعی که براساس نمرات متریکا، هم‌امتیاز با سیاوش یزدانی و عارف آقاسی عنوان بهترین مدافعان لیگ را از آن خود کرده‌اند. گولسیانی، خرید جدید پرسپولیس، هم عدد ۸.۴ و آقاسی نیز عدد ۹.۴ را در این فاکتور داشته‌اند.
علی نعمتی بیشترین لمس توپ را در میان بازیکنان تیم داشته است و با زدن چهار گل از دوازده شوت، همراه با پاکدل بهترین بازیکنان پرسپولیس در زمینه تبدیل شوت به گل بودند. نعمتی بعد از سیدجلال حسینی، بیشترین نبرد هوایی را هم داشته است.

بهترینی که جایی در ترکیب اصلی ندارد

مدافعی که در نمرات متریکا سومین بازیکن برتر تیمش بوده است، با توجه به خرید‌های جدید جایی در ترکیب اصلی تیم در دفاع میانی ندارد. مرتضی پورعلی‌گنجی و گولسیانی گزینه‌های اول یحیی برای حضور در قلب دفاع هستند. با این‌حال، مصدومیت وحید امیری و جذب‌نشدن دفاع چپ، احتمالا علی نعمتی را به ترکیب اصلی خواهد رساند. مصدومیت وحید امیری باعث خواهد شد تا این بازیکن به ابتدای لیگ نرسد. به گفته پزشکان، زودترین زمان رسیدن این بازیکن شهریور خواهد بود. به این ترتیب اگر یحیی بخواهد از وحید امیری در این پست استفاده کند، او را در چند هفته اول در اختیار نخواهد داشت.

محمد‌مهدی احمدی، مدافع و وینگر چپ‌پای تیم‌ملی امید، یکی از خرید‌های پرسپولیس در این پست است که البته بعید به نظر می‌رسد گزینه کادرفنی برای حضور در ترکیب اصلی باشد. به همین دلیل علی نعمتی به‌عنوان یکی از بازیکنان برتر پرسپولیس با وجود جذب دو مدافع میانی این شانس را خواهد داشت که باز هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد. همچنین با حضور او خیال پرسپولیس بابت یک جانشین مطمئن برای پورعلی‌گنجی و گولسیانی راحت خواهد بود و البته فرشاد فرجی را هم باید به این فهرست اضافه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->