دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نقش شهرداری‌ها را در آبادانی شهر‌ها نمی‌توان نادیده گرفت

  • کد خبر: ۱۱۵۴۳۷
  • ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نقش شهرداری‌ها را در آبادانی شهر‌ها نمی‌توان نادیده گرفت
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقش شهرداری و دهیاری را در آبادی و آبادانی شهرها و روستاها نمی توان نادیده گرفت در تقویم رسمی کشورمان نیز روزی بعنوان روز شهرداری و دهیاری نامیده شده است.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه شهرداری ها در خدمت مردم هستند  و نبابد وظایف شهرداری‌ها نادیده شود، افزود: انتظارات از شهرداری‌ها باید مبتنی بر قانون باشد، به نظر می رسد تصور دقیقی از وظایف شهرداری‌ها از سوی دستگاه‌ها نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه روز قلم قرار داریم و این روز را به نویسندگان متعهد ایران و مشهد تبریک می‌گوییم، خاطرنشان کرد: یادی از نویسندگان فقید به خصوص مرحوم سعید تشکری می‌کنیم که در آثارش هویت مشهد بسیار پررنگ است، همچنین در بدنه شهرداری، نویسندگان پراستعدادی داریم که باید زمینه فعالیت این افراد فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه اظهارداشت: پس از بازگشایی معابر پادگان ارتش که خواسته چندین ساله مردم مشهد مقدس بود، «بولوار بصیرت» نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد تا گام اساسی در جهت تحول در حاشیه شهر برداشته شود.
موحدیان با گرامیداشت روز «شهرداری‌ها و دهیاری‌ها»، گفت: شهرداری، نهادی مبتنی بر مردم و برای خدمت به مردم است؛ نکته حائز اهمیت در این حوزه این است که وظایف سایر دستگاه‌های اجرایی نباید به عهده شهرداری واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه انتظارات از شهرداری باید براساس قانون و وظیفه ذاتی شهرداری باشد، تصریح کرد: در این حوزه تصور صحیحی نسبت به اختیارات و وظایف شهرداری وجود ندارد و دستگاه‌های مختلف انتظار دارند که شهرداری به تعهدات و وظایف آن‌ها عمل کند.

موحدیان در ادامه سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) را تسلیت گفت و پیشاپیش فرارسیدن عید سعید قربان را گرامی داشت.

وی همچنین با اشاره به ۱۴ تیرماه ۱۳۶۱، سالروز ربوده شدن ۳ دیپلمات و یک خبرنگار ایرانی در بیروت توسط صهیونیست‌ها، اظهارکرد: از افراد شاخص ربوده شده، «حاج احمد متوسلیان» و همچنین «کاظم اخوان» خبرنگار خبرگزاری ایرنا است؛ این پرونده همچنان باز بوده و امیدواریم این عزیزان هرچه زودتر به آغوش وطن بازگردند.

موحدیان با بیان اینکه ۱۱ ماه از فعالیت شورای ششم گذشته و در شرف یک‌سالگی فعالیت مدیریت شهری در این دوره هستیم، گفت: طی این مدت، فراز و فرود‌هایی داشتیم و بدنه مدیریت شهری شبانه روز تلاش کرد تا اقدامات خوبی شکل گیرد؛ نمونه بارز آن هم بازگشایی معابر پادگان ارتش بود.

وی افزود: بازگشایی شبکه معابر پادگان ارتش، خواسته چندین ساله مردم مشهد مقدس بود؛ در آینده نزدیک هم «بولوار بصیرت» در حاشیه شهر بازگشایی می‌شود که باعث تحول در این منطقه خواهد شد.

موحدیان از برنامه‌ریزی برای ارائه گزارش مختصری از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در جلسات علنی پیش‌رو خبرداد و تصریح کرد: بر همین اساس در این جلسه به تشریح اجمالی اهم اقدامات صورت گرفته و سیاست‌گذاری کمیسیون «خدمات‌شهری و محیط‌زیست» می‌پردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حوزه خدمات شهری مدیریت شهری در این دوره، اقدامات موثری در بحث استانداردسازی و مناسب‌سازی بوستان‌های سطح شهر داشته است؛ یکی از تاکیدات ویژه شورای ششم، توجه به ورزش و تفریح بانوان بوده که برهمین اساس، ایجاد بوستان‌های ویژه بانوان در دستورکار قرار گرفته.

موحدیان افزود: مناسب‌سازی بوستان‌های سطح شهر ویژه معلولان، ایجاد مدیریت واحد محیط‌زیست و توسعه پایدار، تهیه سند توسعه محیط‌زیست کلانشهر مشهد مقدس، ساماندهی مشاغل و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه گل‌وگیاه و ... از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در مدت کمتر از یکسال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بازار میوه و تره‌بار مرکزی مشهد مقدس نیز هرچه زودتر به نتیجه برسد و افزود: از ابتدای فعالیت شورای ششم، سرانه فضای سبز شهری از ۱۸.۷ مترمربع به ۱۸.۹ مترمربع رسیده و ۲۰۷ هکتار فضای سبز به مشهد مقدس اضافه شده است.

موحدیان با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه کمربند سبز، گفت: تمامی این اقدامات با هزینه‌های زیادی محقق و اجرایی شده است؛ امیدواریم از این طریق بتوان هرروز آرامش و آسایش بیشتری را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی فراهم آوریم.

به سرمایه انسانی که بازوی توانمند شهرداری است، بی‌تفاوت نباشیم

موسی‌الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور این جلسه گفت: مدیریت شهری زمانی موفق است که نیروی موفق و‌ باانگیزه داشته باشد و شهر زمانی پرنشاط است که مدیریت آن موفق عمل کند قطعا یکی از وظایف شورا و مذیریت شهری حمایت از نیروی انسانی شهرداری است.
وی ادامه داد: طی مراجعه به مناطق شهرداری جای تاسف است که توانمند در این حوزه نبودیم، شهرداری بابد مدیر صادر کند نه وارد. همکاران با قرارداد‌های مختلف کنار هم کار می‌کنند متاسفانه سنوات شغلی در تبدیل شغلی در نظر گرفته نمی‌شود. حتی حقوق و مزایا هم بین کارکنان مختلف است که مشکل این برای نیروی انسانی اگر یک دستگاه عملکرد مناسب داشته باشد باید حمایت خود را از نیروی انسانی داشته باشد.
به گفته وی، متاسفانه پست‌ها در اختیار افرادی است و کارشناسان در مناطق، آن حقوق و مزایا را دریافت نمیکنند، ما باید کاری کنیم که نیروی انسانی ارتقا یابد، باید شرایطی فراهم‌ کنیم که کارمند دغدغه معیشت و حقوق و مزایا نداشته باشد، ما نباید کاری کنیم که به سرمایه انسانی که بازوی توانمند شهرداری است، بی‌تفاوت باشیم.

مصوبات

تغییر نام یک میدان و نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر
۱.تغییر نام میدان صبا واقع دذ بلوار حجت الاسلام شهبد محمد اصلانی به نام حجت الاسلام شهید محمد اصلانی (منطقه۷)
۲. نامگذاری معبر فرعی بنی هاشم ۱۸ واقع در بلوار شهید رستمی۱۵ با حفظ شماره به نام شهید غلامعلی قربانی (منطقه۷)
۳. نام گذاری معبر فرعی گاز ۲ولقع در بلوار گاز با حفظ شماره به نام براداران شهید علی اکبر و علی اصغر وطن دوست( منطقه۳)
۴. نامگذاری معبر فرعی سردار شهید ابراهیمی ۲۱واقع در بلوار طبرسی ۳۸با حفظ شماره به نام شهید کاظم غلام زاده تدبن(منطقه۳)
۵. نامگذاری معبر فرعی شهید رضوی۱۸ واقع در بلوار شهید رضوی با حفظ شماذه به نام شهید محمد حسین تجنگی(منطقه۹)

قرارداد مشارکتی پروژه علویه

ماده واحده:
به شهرداری اجازه داده می‌شود این پروژه را با مشارکت و سرمایه گذاری موسسه خیریه مسکن سازان اهل بیت توس، در زمینی به مساحت تقریبی ۱۶.۳۱۴ متر مربع واقع در بلوار پنجتن۴۷، با مساحت کل زیر بنای ۲۰.۸۴۷متر مربع و مبلغ کل سرمایه گذاری معادل ۳۳۱.۰۴۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر اساس قرارداد مشارکتی و جداول و مدارک پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر و رعایت تبصره‌ها اجرا نماید.

وضعیت اداره شهر‌ها، سخت و جبران‌ناپذیر  شده است

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه
طی تذکری گفت: امروز وضعیت اداره شهر‌ها به حدی سخت و جبران ناپذیر است، شهرداری تهران برای جبران خدمات کارکنان ساختمان می‌فروشد.
وی افزود: ما همچنان در حال پرداحت بدهی سنوات قبل هستیم و در ماه‌های آینده در‌پرداخت خقوق پرسنل مشکل خواهیم داشت.بیشتر طرح‌ها بار هزینه‌ای برای مدیریت شهری داشته و بابد توجه به درآمدزایی در راستای ازتقای خدمات به همشهریان داشته باشیم.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

در راستای حمایت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شهر مشهد مقدس، با توجه به تعریف فعالیت واحد‌های فناوری و‌ نوآوری مجاز به استقرار در کاربری مسکونی منطبق بر ضوابط و مقررات طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد، شهرداری مشهد مکلف است در صورت ارائه مجوز قانونی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا متولیان قانونی دیگر توسط این شرکت ها، نسبت به صدور مجوز (استفاده از محل فعالیت) منطبق بر مصوبات شورای اسلامی شهر به صورت رایگان اقدام نماید.

تبصره۱: شرکت‌های دانش بنیان دارای شرایط مندرج در ماده ماحده، در بازه زمانی منطبق بر مجوز استفاده از محل فعالیت همان واحد، از پرداخت بهدای خدمات پسماند و بهای خدمات آتش نشانی و خدمات ایمنی مندرج در قبوض صنفی، نوسازی و عمران شهری، معاف می‌باشند.

تبصره ۲: شهرداری مشهد مکلف است در صورت نیاز نسبت به ارائه پیشنهاد به کمیسیون ماده پنج در خصوص تسری امکان فعالیت مجاز واحد‌های دانش بنیان در کاربری مسکونی در محدوده شهر مشهد (مشابه ضوابط و مقررات طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب) اقدام نماید.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در این لایحه پیشنهاد ارائه خدمات رایگان تا پنج سال را داد، که در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد در بودجه سنواتی این مصوبه در نظر گرفته شود.

دائمی طی پیشنهادی کفت: با توجه به نظر شهرداری مبنی بر جبران بار مالی این‌ موضوع، پیشنهاد می کنم با دولت تفاهم نامه ای برای جبران مالی این طرح منعقد شود. این پیشنهاد هم با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

طرح شفافیت در کمک‌های نقدی و غیر نقدی

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است به منظور ایجاد شفافیت و عدالت در توزیع خدمات فرهنگی و اجتماعی نسبت به تهیه آیین نامه نحوه مشارکت و حمایت از نهاد‌ها و تشکل‌های عمومی و مردمی (مساجد، اماکن، و هیئت‌های مذهبی، سمن‌ها و امثالهم) حداکثر ظرف مدت ۲ماه اقدام و به منظور تصویب به شورای شهر مشهد ارائه نماید.

ارایه تسهیلات و خدمات به معلولین

ماده‌ واحده: شهرداری مکلف است، در راستای اجرای قانون حمایت از معلولان و ابجاد رفاه برای این قشر نسبت به ارائه تسهیلات و خدمات به شرح بند‌ها و تبصره‌های زیر اقدام نماید:

تبصره۱- معلولان مشمول قانون حمایت از معلولان برای احداث یک واحد مسکونی با زیر بنای مفید مطابق با الگوی مصوب مسکن در حوزه‌های ۱ و ۲ درآمدی، و یا ۳۰درصد بیشتر از مساحت الگوی مسکن مصوب در حوزه‌های ۳.۴.۵ (حاشیه شهر) درامدی با تایید و‌معرفی سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی (صرفا برای یک نوبت) و عوارض نوسازی (ملکی یا استیجاری توسط شهرداری) معاف می‌باشند.

این مصوبه ۱۸ تبصره داشت که به دلیل اتمام زمان جلسه، رسیدگی آن به هفته دیگر موکول شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->