پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

آیا پساب‌ها در تولید محصولات کشاورزی مشهد دخیل‌اند؟

  • کد خبر: ۱۱۵۴۹۸
  • ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
آیا پساب‌ها در تولید محصولات کشاورزی مشهد دخیل‌اند؟
نماینده مردم مشهد گفت: باید گزارش مستند داشته باشیم که آیا در مشهد از پساب‌ها برای تولید محصول کشاورزی استفاده می‌شود یا اینکه این مسئله فقط یک توهم است.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز، نصرالله پژمانفر در نشست بررسی آخرین وضعیت ساماندهی کشف‌رود عنوان کرد: در کشور با تهدید مواجه هستیم که اگر برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم می‌تواند باعث افزایش آسیب‌ها در کشور باشد، اما اگر مقابل این معظلات با برنامه عمل کنیم می‌توانند به یک فرصت تبدیل شوند.

وی افزود: در ابتدا، قضیه و معضل پساب خیلی جدی گرفته نمی‌شد، اما امروزه آسیب‌های مختلف بهداشتی ناشی از عدم استفاده صحیح از پساب‌ها به وجود آمده است که جمع‌آوری این موضوع به عهده وزارت نیرو قرار گرفته است. وزارت نیرو در ارتباط با این موضوع گزارشات خود از پساب‌ها را جمع‌آوری کند که آیا ۱۰۰ درصد آن‌ها در تصفیه‌خانه‌ها قرار می‌گیرد یا خیر. همچنین تکلیف تصفیه فاضلاب‌های خاص مانند صنعتی و بیمارستانی باید روشن شود.

پژمانفر بیان کرد: هیات دولت نیز در خصوص معضل پساب‌ها مصوبه‌ای دارد. برخی‌ها برداشت کرده‌اند که این مصوبه مختص تهران است، اما اگر این مصوبه مختص تهران بود باید به فرماندار و یا استاندار تهران ابلاغ می‌شد، نه وزارت کشور.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: مشهد دومین کلان‌شهر کشور است که این موضوع به صورت خاص در آن پیگیری می‌شود. همچنین از سوی دیوان محاسبات، شرکت آب و منطقه، وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها به دلیل شکایتی که به کمیسیون اصل ۹۰ صورت گرفته معضلاب کشف رود باید پیگیری شود. استانداری خراسان رضوی نیز در این خصوص باید ورود کرده و رفع تکلیف کند. طی صحبتی که با وزیر کشور داشتیم مقرر شده تا به صورت جدی ورود کرده تا از ظرفیت ملی برای حل این معضل استفاده کند.

پژمانفر تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به دلیل کاشت سبزی‌جات و سیفی‌جات در آن منطقه باید آزمایشاتی انجام داده و به صورت میدانی رصد کند تا واقعیت مسئله و آلودگی کشف رود روشن شود. اگر گزارشی هم از سوی سازمان غذا و دارو منتشر نشده کوتاهی شده است، چرا که این محصولات جزو خوراک مردم است و سازمان غذا و دارو در این خصوص تکلیف دارد.

نماینده مجلس بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان نیز باید پاسخ مکتوب دهد که آب‌های این منطقه برای محصولات کشاورزی مناسب هستند یا خیر. باید گزارش مستند داشته باشیم که آیا در مشهد از پساب‌ها برای تولید محصول کشاورزی استفاده می‌شود یا اینکه این مسئله فقط یک توهم است.

وی اضافه کرد: باید برای این گزارشات جدول زمان‌بندی داشته باشیم، چرا که این گزارش‌ها در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. وظیفه مجلس نظارت است و نمی‌تواند به وظایف سایر دستگاه‌ها ورود کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->