ماجرای سکونت در اصطبل‌ها و گاوداری‌های حاشیه شهر اصفهان صحت دارد؟

  • کد خبر: ۱۱۵۵۳۴
  • ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
ماجرای سکونت در اصطبل‌ها و گاوداری‌های حاشیه شهر اصفهان صحت دارد؟
در روزهای گذشته خبری مبنی بر اجاره ماهیانه ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان برای سکونت اتباع خارجی در اصطبل و گاوداری در حاشیه شهر اصفهان منتشر شد. مدیرکل امور اتباع استانداری اصفهان توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، در روزهای گذشته خبری مبنی بر سکونت اتباع خارجی در اصطبل و گاوداری در حاشیه شهر اصفهان منتشر شد که بیش از ۱۵ خانوار در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند که باید ماهانه ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان اجاره دهند.

مهدی نادری، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان اظهار داشت: بنده شخصا از این محل بازدید کردم و این مطلب که گفته شده افرادی در گاوداری یا اصطبل زندگی می‌کنند، صحت ندارد.

وی افزود: این مکان، محل انبارهای کوره‌های آجرپزی و بلااستفاده بوده است؛ این اتباع نیز تقریبا ۲ ماه پیش وارد کشور و حدود ۴۰ روز پیش هم وارد استان اصفهان شدند؛ به این محل رفتند و خانواده‌های خود را در آنجا مستقر کرده‌اند و در حال حاضر هم کارگر مزارع اطراف همان ساختمان هستند.

نادری با بیان اینکه این اتباع در طرح شناسایی جدید هم شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این افراد برای سکونت در این محل‌ها نه مبلغی به عنوان رهن پرداخت کردند نه به عنوان اجاره چیزی پرداخت می‌کنند؛ تقریبا ۴ خانوار هستند که در حال ساماندهی این خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان اذعان کرد: یک طرح شناسایی و ساماندهی اتباع جدید‌الورود داریم که از سال گذشته وارد کشور شدند و هیچ مجوزی هم نداشتند؛ این طرح کشوری است که بر اساس دستور وزیر کشور از ۲۱ فروردین ماه شروع شد و تا ۱۰ تیرماه هم ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: گام بعدی این طرح ساماندهی است و دیروز معاون وزیر هم تأکید کرد هر کسی که شناسایی نشده و در طرح شرکت نکرده است بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور باید کشور را ترک کنند.

همچنین محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز در ارتباط با این خبر گفت: مکان ذکر شده در خبر اصطبل و گاوداری عنوان شده که با واقعیت منطبق نیست و همانگونه که از تصاویر منتشر شده نیز گویاست این مکان صرفا اتاقک‌های کارگری و نگهبانی مورد استفاده برای کارگران کوره‌های آجرپزی در گذشته بوده است

وی تصریح کرد: این اتاقک‌ها به علت گذشت زمان و جمع‌آوری کوره‌ها و تبدیل آن به زمین‌های کشاورزی، با انجام برخی تعمیرات جزئی مورد استفاده و سکونت موقت تعدادی خانواده اتباع خارجی (افاغنه) به صورت رایگان قرار گرفته که بیشتر ساکنان این محل نیز در زمین‌های کشاورزی اطراف مشغول به کارگری می‌باشند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->