آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

آمار جالبی از تعداد مخاطبان و فروش سینمای ایران در ۱۰۰ روز نخست امسال

  • کد خبر: ۱۱۵۵۴۰
  • ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
آمار جالبی از تعداد مخاطبان و فروش سینمای ایران در ۱۰۰ روز نخست امسال
طی ۱۰۰ روز نخست امسال، با اکران ۲۲ فیلم در سینما‌های کشور میزان فروش به ۱۴۳میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز ، در صد روز ابتدایی امسال، ۲۲ فیلم در ۱۹۵۰۰ سانس نمایش داده شد. تعداد مخاطبان سینما در این بازه، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و میزان فروش سینماها نیز ۱۴۳ میلیون تومان بوده است.

با این راندمان مشخص می‌شود که  در سال جاری به طور متوسط، در هر روز، ۴۴ هزار نفر به سینما رفته و روزانه نیز چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان بوده است.

البته که این آمار، دربردارنده اکران نوروز و عیدفطر است و اگر این دو بازه طلایی در اکران صدها روز ابتدایی امسال وجود داشته باشد، این وضعیت نگران کننده به خود می‌گرفت.

نکته قابل تامل این است که سهم سینمای کمدی از 22 فیلم اکران شده در سال جاری، تنها 5 فیلم است که بسیار کمتر از آن چیزی است که در موقعیت مشابه سالیان گذشته رقم می‌خورد و می‌تواند یکی از بهترین سینمای ایران در صدها روز نخست را داشته باشد. عامل است.

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌ها

پرفروش‌ترین فیلم‌های صد روزه امسال، کمدی انفرادی است که مخاطبان زیادی را به سینماها کشنده می‌کنند. سگ‌بند نیز در همین بازه، ۳۸ میلیارد تومان فروخت و ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر مخاطب دارند.

مراسم مهدی سومین فیلم پرفروش صد روز ابتدایی امسال است که فروش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی دارد و تعداد مخاطبان آن نیز ۴۱۵ هزار نفر بوده است.

در سال جاری، به طور متوسط، در هر روز، ۴۴ هزار نفر به سینما رفته اند و روزانه نیز چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان بوده است.

در رتبه‌های آخر جدول فروش ۱۰۰ روز روز سینمای ایران نیز پسران دریا قرار دارند که چهارم تیرماه به روی پرده رفت و با ۶۰۰ مخاطب، ۱۸ میلیون تومان فروخته شد.

«سلفی با دموکراسی» نیز در همین تاریخ به روی پرده رفت و با ۳۴۰۰ مخاطب، به فروش ۱۱۱ میلیون تومانی رسید.

با توجه به نزدیکی ماه محرم، بعید است که در این فاصله، فیلم مهم دیگری روانه اکران شود و ممکن است این ترکیب، برای یک ماه آینده، با همین شاکله باقی بماند. بعد از عاشورا، احتمالا صاحبان چند کمدی، راضی به نمایش دوماهه تابستانی فیلم خود می‌شوند و گیشه سالیانه ایران با رونق خوبی خواهد شد.

رسیدن به این ترکیب جدید، سنگ محکی جدید برای شورای صنفی جدید است تا ببینیم تا چه اندازه موفق به همراه کمدی‌های پرفروش و فیلم‌های اجتماعی پرمخاطب صاحب می‌شود تا صد روز دوم امسال، از صد‌ها روز ابتدایی آن را تجربه کنید.منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->