سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رصد فروشندگان گونه‌های غیرمجاز حیوانات در فضای مجازی

  • کد خبر: ۱۱۵۵۶۴
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
رصد فروشندگان گونه‌های غیرمجاز حیوانات در فضای مجازی
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی: نیروی کافی برای جمع آوری صددرصدی فروشندگان گونه‌های غیرمجاز حبوانات وحشی را نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید، خریدوفروش، آکنده سازی (تاکسیدرمی)، عرضه، نگهداری، حمل، صادرات، واردات و صادرات مجدد همه جانوران وحشی «اعم از بومی و غیربومی» زنده و کشته و اجزای آن‌ها و جانوران وحشی آکنده سازی (تاکسیدرمی) شده بدون تحصیل پروانه از سازمان ممنوع است و متخلفان علاوه بر جبران ضرر و زیان وارده مشمول مجازات‌های موضوع ماده ۱۰ قانون شکار و صید، به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم می‌شوند.

ابوالفضل شعبانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در توضیح علل و چگونگی خریدوفروش حیوانات وحشی در مشهد می‌گوید: به منظور مقابله با خریدوفروش گونه‌های جانوری غیرمجاز گشت‌های مستمری داریم، اما بیشتر خریدوفروش‌ها این روز‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد. برای همین فروشندگان گونه‌های غیرمجاز هم که به صورت برخط در فضای مجازی فعال هستند، مورد رصد شبانه روزی یگان سایبری حفاظت محیط زیست استان قرار دارند.

او با تأکید بر اینکه با خریدوفروش غیرمجاز هرگونه جانوری به شدت برخورد می‌شود، ادامه می‌دهد: چندین پرونده داریم که افرادی در فضای مجازی اقدام به خریدوفروش حیوانات وحشی کرده بودند.

شعبانی توضیح می‌دهد: بر اساس رصدی که همکاران یگان حفظت دارند، پیگیری صورت می‌گیرد و زمانی که جرم مشهود می‌شود همکاران ما در قالب ضابطان خاص و مأموران حفاظت محیط زیست اقدام می‌کنند و متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

او اضافه می‌کند: دراین راستا در سه ماه ابتدایی امسال حدود ۳۵۵ نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز دستگیر شده اند که از این افراد، ۵۰۰ حیوان وحشی اعم از لاشه و اجزای آن‌ها کشف شده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی امسال طبق آمار و ارقام موجود میزان این تخلفات کمتر از سنوات گذشته بوده است. او تأکید می‌کند: با اینکه ما بر اساس رصد‌های مختلف و گزارش‌های مردمی به جمع آوری و دستگیری متخلفان اقدام می‌کنیم، اما حرفه‌ای بودن آن‌ها سبب می‌شود که این روند دستگیری به تأخیر بیفتد و فروشندگان غیرمجاز همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

او تصریح می‌کند:ما نیروی کافی برای جمع آوری صددرصدی متخلفان نداریم و نیاز است که پلیس فتا به صورت تخصصی به موضوع ورود پیدا کند. ضمن اینکه مردم هم می‌توانند به عنوان یک طرف ماجرا به سراغ چنین حیواناتی نروند. وقتی خریداری نباشد، این تجارت هم به خودی خود از میان می‌رود.

شعبانی با بیان اینکه متخلفان در مکان‌های متفاوت و بدون اینکه از خود ردپایی باقی بگذارند، حیوان را به خریدار تحویل می‌دهند، می‌گوید: چون خریداران نشانه دقیقی ندارند و حتی کارت‌هایی هم که پول به آن واریز می‌شود به نام خود فروشنده اصلی نیست، در بسیاری از مواقع قابلیت رد زنی ندارند و این کار غیرقانونی همچنان ادامه می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->