آغاز عملیات محلول پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

امحای بیش از ۶۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۱۹ میلیارد ریال در خراسان رضوی +فیلم

  • کد خبر: ۱۱۶۰۰۳
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
امحای بیش از ۶۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۱۹ میلیارد ریال در خراسان رضوی +فیلم
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از امحای ۶۰ تن انواع کالای قاچاق در خراسان رضوی خبر داد.

طنین همتی | شهرآرانیوز؛ حسین دشتبان با اعلام این خبر به مناسبت بیستمین سالروز وهفته تشکیل ستادمبارزه باقاچاق شهرآرانیوز گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری، ضربه زدن سخت و برخورد قاطع با پدیده قاچاق و قاچاقچی است و اساس تشکیل ستاد نیز، سیاست، هدایت و نظارت و برنامه‌ریزی و هماهنگی در سطوح مختلف در استان است.


دشتبان ادامه داد: در همین راستا، به مناسبت هفته تشکیل ستاد از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه، با همکاری سازمان اموال تملیکی که وظیفه جمع‌آوری، فروش و نگه‌داری اموال مکشوفه را دارد، در سیر مراحل دستگاه‌های کاشف ستاد این اموال را توقیف می‌کنند و سازمان اموال تملیکی جمع‌آوری و نگه‌داری می‌کنند و اقدام به امحا یا فروش می‌کنند.


وی افزود: براساس اموال مکشوفه، امروز شاهد امحاء ۶۰ تن کالای قاچاق شامل اقلام دخانی، آرایشی، خشکبار و... هستیم که ارزش آن بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی یادآورد شد: حجم و ارزش کالا‌های مکشوفه در ۳ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، حدود ۲ و نیم برابر افزایش داشته و رقمی در حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال می‌شود.


وی ادامه داد: این کالا‌ها طی مدت یک سال و نیم کشف شده است و پس از طی مراحل گوناگون قضایی و اداری، یا امحاء می‌شود یا تحویل دستگاه‌های ذی ربط می‌گردد. همچنین در مسیر بررسی پرونده ها، اگر مشخص شود واردکننده کالا بدون مشکل این اقدام را انجام داده، تبرئه شده و اموالش باز پس داده می‌شود و اگر امر قاچاق محرز شود، پرونده به مراجع محترم قضائی داده خواهد شد که کالا‌های امحائی امروز، از جمله کالا‌هایی است که توسط دستگاه قضا بررسی شده است.

حسین دشتبان با تاکید بر اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری درمبارزه با پدیده شوم قاچاق افزود:مطابق قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا وارز ۲۹ نهاد در اجرای  برنامه مبارزه با پدیده شوم قاچاق تکالیف مختلفی برعهده دارند و درکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان نیز در سطح مدیران ارشد سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت انجام وتمامی تلاش براین است که منویات رهبرمعظم انقلاب درعرصه مبارزه با پدیده شوم قاچاق درسطح استان بیش ازپیش  اجرایی شود.


وی اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرزمشترک با کشور‌های افغانستان وترکمنستان و پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد واقع در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان و وضعیت تقاضامحور بازارخارجی وحتی داخلی به نحوی است که باید باعزمی جدی ازقاچاق ورودی وخروجی  وهمچنین داخلی پیشگیری شودد.


دشتبان  بابیان اینکه سال گذشته درمجموع ۱۳.۵ هزارمیلیارد ریال کالای قاچاق در سطح عرضه خراسان رضوی کشف شد افزود: قاچاق کالا وارز آسیب فراوانی به اقتصاد ملی و تولید داخلی می‌زند که باید با برنامه‌های هدفمند وهوشمندانه و با تمامی امکانات و ازجمله استفاده کامل از دولت الکترونیک وسامانه جامع تجارت و...   رصدوپیشگیری ازقاچاق تاسطح عرضه باهمراهی مردم درپایش واعلام ومسئولان در پیگیری واجراصورت گیرد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->