راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

جمع‌آوری و خرید آنلاین پسماند‌های خشک در مشهد فراهم شد

  • کد خبر: ۱۱۶۰۸
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
جمع‌آوری و خرید آنلاین پسماند‌های خشک در مشهد فراهم شد
جشنواره‌ی فصلی، فرهنگی و آموزشی محله‌ی پاک، ویژه‌ی مناطق ۳، ۴، ۵، ۶ شهرداری مشهد، در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، جشنواره‌ی فصلی، فرهنگی و آموزشی محله‌ی پاک، ویژه‌ی مناطق ۳، ۴، ۵، ۶ شهرداری مشهد، در فرهنگسرای غدیر با حضور شماری از مسئولان شهرداری و بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان برگزار شد و طی آن ۱۰ نفر از افرادی که فصل گذشته در زمینه‌ی جمع آوری پسماند خشک، بیشترین همکاری را با سازمان مدیریت پسماند داشتند با اهدای جوایزی ارزنده، مورد تکریم قرار گرفتند.
جشنواره‌ی فصلی فرهنگی و آموزشی محله پاک در پایان هر فصل با هدف آشنا سازی شهروندان با فرهنگ جمع آوری پسماند خشک و با هدف جلب مشارکت آنان برای تفکیک زباله از مبدا در یکی از محلات مشهد برگزار می‌شود.
مدیر عامل سازمان پسماند در این مراسم با تاکید بر این که تفکیک پسماند از مبدأ یک رفتارشاخص اجتماعی است، گفت: با توجه به این که جند سالی است، میزان بازیافت زباله خشک در شهر مشهد در محدوده‌ی ۱۰ تا ۱۱ درصد ثابت مانده است؛ در تلاش هستیم، این میزان را تا ۲۰ درصد افزایش دهیم و این امر در صورتی محقق می‌شود که شهروندان برای مشارکت فعالانه، انگیزه بیشتری داشته باشند.
ابوالفضل کریمیان افزود: تفکیک زباله هم یک موضوع اقتصادی و هم یک موضوع محیط زیستی است، به همین دلیل کار افرادی که در این زمینه با ما همکاری می‌کنند بسیار قابل تقدیر است.
وی در ادامه با بیان این که هوشمند سازی جمع آوری زباله خشک نه تنها به اقتصاد شهر بلکه به افتصاد خانواده‌ها نیز کمک می‌کند افزود: این سازمان سعی می‌کند از طریق طرح‌های جدید، از جمله با ایجاد انگیزه‌های مالی و تسهیل شرایط بازیافت از مبدأ، شهروندان را برای مشارکت ترغیب کند و در این راستا طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک را در دستور قرار دادهاست.
وی یادآور شد: هم اکنون طرح هوشمند سازی در قالب طرح «سیمپ» به صورت آزمایشی در دو ناحیه در شهرداری منطقه ۹ مشهد درحال اجراست.
کریمیان اظهار داشت: «سیمپ» نرم‌افزاری است که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است و این نرم‌افزار امکان درخواست، جمع‌آوری و خرید پسماند‌های خشک شهروندان را به صورت آنلاین فراهم می‌آورد. شهروندان با نصب این اپلیکیشن می‌توانند، در منطقه‌ی تحت پوشش، درخواست خودرو کنند تا در کمترین زمان، نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام شود.

وی ادامه داد: به دنبال موفقیت طرح «سیمپ»، این سازمان، در نظر دارد با همکاری مرکز نوآوری شهری، فعالیت جمع آوری پسماند خشک را در سطح شهر مشهد به روش هوشمند مبتنی بر نرم افزار‌های موبایلی، برابر ضوابط و در چارچوب مصوبات، به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بخش خصوصی دارای صلاحیت، واگذار کند.
وی تأکید کرد: با توجه به این که در این طرح به محض تحویل پسماند خشک، کیف پول افراد شارژ می‌شود، خانواده‌ها می‌توانند روی درآمد آن حساب باز کنند.
کریمیان با بیان این که هدف اصلی این طرح استفاده از فناوری مدرن و کاهش هزینه هاست، افزود: طرح هوشمندسازی جمع آوری زباله‌ی خشک به دلیل کاهش هزینه‌ها، می‌تواند گوشه‌ای از سبد اقتصادی خانواده‌ها را پوشش دهد تا به این طریق مشارکت آنان را بیشتر از گذشته جلب کند.
در جشنواره‌ی روز گذشته که در محله شهید شیرودی (منطقه‌ی ۶) برگزار شد، علاوه‌بر اهدای جوایزی مثل اجاق گاز، بخاری گازی، دوچرخه و جارو برقی به شهروندان نمونه، جوایز مختلفی نیز به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.
از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌توان به اجرای موسیقی، تقلید صدا و اجرای موسیقی محلی اشاره کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->