ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس جمهور بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم + عکس و فیلم
سرخط خبرها

داستان نامه‌ «شینزو آبه» و واکنش قاطع رهبری

  • کد خبر: ۱۱۶۱۲۲
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
  • ۱
داستان نامه‌ «شینزو آبه» و واکنش قاطع رهبری
شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن سال ۱۳۹۸ به تهران آمد و قصد داشت نامه ترامپ را به رهبر انقلاب تحویل بدهد. اما واکنش قاطع رهبر انقلاب باعث توجه رسانه‌ها شد. آبه امروز در یک سوءقصد جان باخت.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ «میانجی‌گر» یکی از عبارت‌های مهم و پذیرفته شده در روابط بین‌الملل است. عبارتی مهم که کشور‌های محدودی در دنیای پرتلاطم امروز موفق شده‌اند این پسوند را بعد از نام کشور خود ثبت کنند.

تبدیل شدن به کشوری میانجی‌گر نیازمند داشتن فاکتور‌هایی است که، چون دستیابی به آن فاکتور‌ها که اصل «بی‌طرفی» یکی از مهمترین آنان است باعث شده که تعداد کشور‌های میانجیگر در جهان امروز زیاد نباشد. اگر تاثیر برندهایی، چون سونی و پاناسونیک در کنار فیلم‌های سامورایی و شعر‌های هایکو را بر آشنایی مردم ایران با مردم و کشور ژاپن در نظر نگیریم، سفر «شینزو آبه» در خرداد سال ۹۸ به تهران نقشی مهم در یادآوری این کشور به مردم ایران داشت.

نخست وزیر فقید ژاپن آن روز‌ها در نقش میانجی‌گر به ایران آمد و نامه‌ای که همراه با خود در دیدار با رهبر معظم انقلاب برده بود باعث شد مردم او و کشورش را به یاد داشته باشند. او در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور وقت ایران با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار و گفتگو کرد. آبه در ابتدای این دیدار خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: «من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا (دونالد ترامپ) را به جنابعالی برسانم.»

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر ژاپن فرمودند: «ما در حسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم. اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید من شخص ترامپ را شایسته‌ی مبادله‌ی هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.» پس از سخنان رهبر انقلاب آقای آبه با ادب خاص فرهنگ ژاپنی محل نامه را تغییر داد و نامه حاوی پیام ترامپ به رهبر انقلاب را که حالا با پاسخ محکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مواجه شده بود از روی میز به زیر پای تغییر داد. اتفاقی که بیشتر از خود نامه توجه رسانه‌ها را به سوی خود جلب کرد و کاربران فضای مجازی هم به آن واکنش نشان دادند.

سوءقصد به جان شینزو آبه شینزو آبه ساعت۱۱:۳۰ امروز به وقت محلی در حالی که داشت در کارزار انتخاباتی خود در یکی از شهر‌های ژاپن در جریان سخنرانی مربوط به کارزار انتخاباتی حزب خود هدف اصابت دو گلوله قرار گرفت. «تتسویا یاماگامی» ۴۱ ساله، ضارب آبه از فاصله ۱۰ متری به وی از ناحیه پشت دو گلوله شلیک کرد. پس از دومین شلیک، آبه به زمین افتاد و به گفته مقام‌های بهداشت و درمان و ماموران انتظامی، بیهوش شد.

این سیاست‌مدار ژاپنی در جریان این حمله از ناحیه سمت راست گردن نیز زخمی شد. خشونت با سلاح گرم در ژاپن امری نادر است به طوری که در سال ۲۰۱۴ میلادی تنها ۶ مورد مرگ ناشی از اسلحه در این کشور گزارش شد. شینزو آبه ۶۷ ساله از دسامبر ۲۰۱۲ تا سپتامبر ۲۰۲۰ سکان سیاست ژاپن را در دست داشت. او طولانی‌ترین مدت نخست‌وزیری این کشور را بر عهده داشته است. او در سال ۲۰۲۰ به خاطر وخیم شدن یک بیماری روده‌ای از سمت خود استعفا داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
1
0
کشور آبه کارگر و کلفت آمریکاست می‌توانست آمریکا را به تلافی اتمی ویران کند البته با متحدان شرق،،،،ولی آبه رفتار دلنشینی داشت روحش شاد ،
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->