ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
سرخط خبرها

نسخه رئیس کمیسیون صنایع مجلس برای ساماندهی بازار خودرو| عرضه خودرو در بورس تقاضا‌های کاذب را حذف می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۶۱۸۲
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
نسخه رئیس کمیسیون صنایع مجلس برای ساماندهی بازار خودرو| عرضه خودرو در بورس تقاضا‌های کاذب را حذف می‌کند
رئیس کمیسیون صنایع مجلس عرضه خودرو در بورس کالا را بهترین راهکار برای رفع مشکلات موجود در این بازار دانست و گفت: منظور از عرضه خودرو در بورس به‌کارگیری سازوکار فعلی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی طاهری درباره ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار برای رفع این مشکلات است البته منظور از عرضه خودرو در بورس، به‌کارگیری سازوکار فعلی نیست به این معنا که باید مابه التفاوت حاصل از بهای فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین شده برای این کالا، برای هزینه کرد در زنجیره خودرو در اختیار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا عرضه خودرو در بورس موجب افزایش قیمت نخواهد شد؟ افزود: این مکانیزم موجب کاهش قیمت نیز می‌شود، زیرا دونرخی بودن خودرو از بین می‌رود بنابراین تقاضا‌های کاذب بازار حذف می‌شود و فقط مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید است.

وی اضافه کرد: با عرضه خودرو در بورس با شرط مذکور، قیمت این کالا در بورس از بهای آن در بازار بیشتر نخواهد شد بلکه به تدریج کاهشی نیز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: واردات خودرو نیز در اختیار دولت است و می‌تواند به عنوان ابزاری برای کنترل قیمت استفاده شود با تحقق این مهم از یک سو، در صورت درستی ادعای خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن، این شرکت‌ها از زیان خارج می‌شوند و از سوی دیگر دولت منابع مناسبی برای بهبود زنجیره خودرو از نظر کمّی و کیفی در اختیار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ممانعت وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس نیز گفت: دلیل وزارت صمت از این اقدام، این است که در حال حاضر مابه‌التفاوت فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین شده برای این کالا به جیب تولیدکننده می‌رود بنابراین خودروسازان می‌توانند به منظور کسب سود بیشتر، عرضه را مدیریت کرده و منجر به افزایش قیمت خودرو شوند که این موضوع نیز با راهکاری که پیش از این ارائه دادم، رفع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->