مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار در بازار آزاد به کانال ۶۲ هزار تومان (۶ اردیبهشت) معاون وزیر جهاد کشاورزی: شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید به ۲۰ درصد برسد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانونگذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود
سرخط خبرها

رشد ۵۵ درصدی درآمد‌های مالیاتی خراسان رضوی|آمار دستگاه‌های کارتخوان ثبت‌شده را نداریم

  • کد خبر: ۱۱۶۶۱۸
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
رشد ۵۵ درصدی درآمد‌های مالیاتی خراسان رضوی|آمار دستگاه‌های کارتخوان ثبت‌شده را نداریم
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی آمار واحد‌های خالی در این استان را ۶هزار و ۴۶۶ واحد اعلام کرد و گفت: همچنین ۵هزار و ۸۰۹ مؤدی مالیاتی خانه های خالی در استان وجود دارد.

همتی| شهرآرانیوز، مدبرنیا، مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی، در نشست خبری با بیان اینکه ۹۵درصد بودجه استان از محل مالیات وصول می‌شود، افزود: میزان وصولی مالیات سه ماه استان ۲۷۸۰هزار میلیارد تومان در سال۱۴۰۱ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵درصدی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام مؤسسات خیریه باید اظهارنامه‌های خود را به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند، افزود: هریک از ما به‌عنوان یک مؤدی مالیاتی هستیم و از مؤدیان مالیاتی که در پرداخت بموقع همت داشتند، قدردانی می‌کنم.
به گفته وی، صاحبان مشاغل تا پایان خرداد فرصت داشتند اظهارنامه ۱۴۰۰ را تحویل دهند و این فرصت تا پایان تیرماه تمدید شد. نکته مهم این است که میزان فروش کالا و خدمات صاحبان مشاغلی که بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باشد، نیازی به اظهارنامه ندارد و تنها فرم تبصره ۱۰۰ کافی است. همچنین، منجر به رسیدگی نخواهد شد، مگر اینکه مغایر مشخصات فرد و سامانه سازمان مالیات باشد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اظهارنامه ارزش‌افزوده ۱۴۰۱ تا ۲۶تیرماه تمدید شده است و مالکان جریمه نمی‌شوند.
وی بیان کرد: تا تاریخ ۲۰تیرماه ۳۲۹هزار و ۶۵۹ اظهارنامه و تبصره ۱۰۰ اخذ شده که ۱۳۷درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گفته این مقام مسئول درخصوص صاحبان مشاغل نکته‌ای که قابل توجه است، بحث پایانه فروشگاهی و‌ سامانه مؤدیان است. اجرای پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان درحال اجراست و به‌مرور فراخوان آن انجام می‌شود که چه کسی مؤدی پایانه فروشگاهی و مشمول خواهد بود. (پایانه فروشگاهی به این معنی است که قابلیت اتصال به سامانه سازمان امور مالیاتی و قابلیت صدور صورت‌حساب داشته باشد).

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل صنفی و غیرصنفی مکلف‌اند به سامانه امور مالیاتی متصل باشند. بحث پایانه فروشگاهی کنترل گردش کالا از توزیع تا مصرف را مشخص می‌کند. ما به‌دنبال عدالت مالیاتی هستیم که شناسایی مؤدیان جدید از طریق سامانه مؤدیان و پایانه فروشگاهی باعث شفافیت در درآمد و شناسایی مؤدیان جدید می‌شود.

مدبرنیا گفت: در پرونده‌های مالیاتی سال گذشته ۱۴۰هزار پرونده جدید شناسایی و تشکیل شده است که ۴۷۶هزار و ۶۴۷ پرونده در مجموع استان خراسان رضوی موجود است. از این تعداد ۴۴۱هزار و ۵۸۴ پرونده شخصیت حقیقی دارند و ۳۵هزار و ۶۳ پرونده شخصیت حقوقی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در ادامه گفت: مزایای ابزارهای الکترونیکی منجر به بهبود اقتصادی خواهد شد. با شناسایی مؤدیان مسلما رقابت کاذب از بین می‌رود که با ایجاد سامانه مؤدیان منجر به عدالت اجتماعی می‌شود.

مدبرنیا گفت: سال گذشته در سه ماه اول ۱۷۰۰میلیارد تومان وصولی داشتیم که امسال به ۲۷۸۰ رسید. عوارض پرداختی از محل وصولی مالیات بر ارزش‌افزوده که به شهرداری‌های و دهیاری‌ها پرداخت شده است، ۹۵درصد رشد داشته است، به‌طوری‌که در سه ماه اول سال گذشته ۳۲۷میلیارد تومان پرداخت کردیم و در سه ماه اول امسال ۶۳۸میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۹۵درصد بودجه استان از محل مالیات تأمین می‌شود، تصریح کرد: ۴۲پرونده در استان داریم که فعالیتشان خارج از استان بوده که ۲۳پرونده برای بحث رسیدگی به مالیات به استان انتقال پیدا کرده است. ۶پرونده در مؤدیان بزرگ بوده و ۱۳پرونده با انتقالش مخالفت شده، چون عمده فعالیت آن‌ها در اینجا نبوده است.

وی درخصوص نحوه فعالیت دستگاه پوز گفت: هر فعالیت در دستگاه پوز به‌عنوان فروش است. وقتی دستگاه سیار دارید، محل سکونت محل فعالیت قرار می‌گیرد. همان‌طور که در خبر‌ها خواندید، ۳۵۰هزار دستگاه پوز که به سامانه مالیاتی اتصال نداشتند، در این هفته قرار بود غیرفعال شوند. تمام اطلاعات بانکی افراد یا به‌صورت حقیقی یا حقوقی است و مشخص می‌شود یک حساب تا چه میزان حساب غیرتجاری محسوب می‌شود.

وی در ادامه جایگاه خراسان رضوی را در وصولی‌ها رتبه نهم در کشور عنوان کرد و گفت: اولین رتبه مربوط به تهران به‌دلیل مؤدیان بزرگ و بعدی مربوط به اصفهان است.

مدبرنیا درخصوص فرار مالیاتی در استان خراسان رضوی افزود:  ۷۷مورد پرونده در ماده ۱۸۱ وجود دارد که هنوز به مرحله قطعیت نرسیده است و میزان آن مشخص نیست. اولین سال بود که سازمان مالیاتی دستگاه پوز را به سامانه مالیاتی متصل کرد. با راه‌اندازی پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان، قطعا مؤدیان جدید شناسایی می‌شوند و شناسایی فرار مالیاتی شفاف‌تر می‌شود. اما هیچ اظهارنظری درباره میزان فرار مالیاتی در استان نمی‌توان داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->