رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

وزارت ورزش: مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل شد| حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها به‌زودی

  • کد خبر: ۱۱۶۶۵۵
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
وزارت ورزش: مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل شد| حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها به‌زودی
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سالم‌سازی فضای ورزشگاه‌ها اولویت است، گفت: بانوان به ورزشگاه آمدند و این مسئله حل شده و این حق طبیعی آنان است. به‌زودی شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست‌خبری «جشنواره ولایت» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی احدی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

وی در این نشست با اشاره به اهداف جشنواره ولایت اظهار کرد: ورزش خود یک مقوله فرهنگی و یک کُنش فرهنگ ساز است و ابزار مهم فرهنگی به حساب می‌آید. این ویژگیِ ورزش موجب شده تا در همه جای دنیا موضوع فرهنگ در ورزش اولویت داشته باشد و از ورزش برای رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها کمک گرفتند. در ایران مساله فرهنگ در ورزش به صورت کامل در اولویت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: واقعیت غالب ورزش ما اخلاق مداری است مشکل ما در مسایل فرهنگی، ورزش نیست بلکه رفتار فرهنگی ورزشکاران باید بازتاب داده شود، بسیاری ورزشکاران کار‌های ویژه فرهنگی انجام می‌دهند با این وجود مساله فرهنگ در ورزش مظلوم است. باید این مساله برای مردم اولویت‌دار شود.

مدیرکل وزارت ورزش این را هم عنوان کرد: تنها به عنوان فرهنگی در باشگاه‌ها نباید بسنده کرد و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و اکنون به اولویت وزارت ورزش تبدیل شده است. باشگاه‌ها، هواداران، مدیران ورزشی و بازیکنان، جامعه هدف ما در برنامه‌ریزی فرهنگی هستند و باید بحث فرهنگی تقویت شود. نباید مساله پهلوانی در کنار قهرمانی به حاشیه برود. جشنواره رسم پهلوانی را راه‌اندازی کردیم تا فرهنگ پهلوانی تقویت شود. با این اتفاق برای نخستین بار در سطح ملی رسم جوانمردی پایه‌ریزی شد. نباید پهلوانان ما در جامعه ناشناخته باشند.

وی تصریح کرد: با توسعه رسم جوانمردی شبکه پهلوانان راه‌اندازی خواهد شد و از ظرفیت آنان در کنش‌های اجتماعی استفاده خواهیم کرد. این کار برای شروع خوب بود و نباید اخلاق را فدای قهرمانی کنیم. رویداد‌های کلانی در سطح کشور داریم. بزرگترین جشن نیمه شعبان در ورزشگاه آزادی و در شهرآورد تهران برگزار شد و این نشانه ظرفیت ورزش است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نباید از ظرفیت ورزش در بخش فرهنگی غافل شویم افزود: رویداد‌های ورزشی با حضور هواداران زیادی برگزار خواهد شد و می‌توان برنامه‌های فرهنگی زیادی در حاشیه آن انجام داد. باشگاه‌ها باید مسوول فرهنگی داشته باشند چرا که در کیفیت تیم کمک خواهد کرد. دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه داریم تا در موضوع فرهنگ در ورزش کمک کار باشند.

احدی ادامه داد: لیدر‌ها دیگر جامع هدف ما برای آموزش هستند تا سکو‌ها سالم و اخلاقی باشد. همچنین مسوولین فرهنگی باشگاه‌ها نیز باید آموزش لازم را ببینند. کار کردن فرهنگی با چهره‌های شناخته شده سخت است و باید آموزش لازم را در این زمینه انجام دهیم. فعالیت فرهنگی پیچیده است و اگر سطحی انجام شود راه به جایی نخواهد برد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جشنواره ولایی گفت: استقبال خوبی از این جشنواره شد و اتفاقات مهمی در آن رقم خورد. غنی‌سازی اوقات فراعت، مشاوره و ترویج نشاط از مهمترین برنامه جشنواره ولایی است. همچنین در این جشنواره از شناخته شده‌ترین سید ورزشکار تجلیل و تکریم خواهد شد. در راهبرد فرهنگی به دنبال کار نمادین نیستیم بلکه جامعه پذیری اولویت ما است. مساله فرهنگی به اولویت ما تبدیل خواهد شد.

احدی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: بانوان به ورزشگاه آمدند و این مسئله حل شده است حق طبیعی آنان است که در ورزشگاه حضور پیدا کنند باید شرایط و مقدمات را فراهم کنیم. به زودی شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها خواهیم بود.

وی گفت: برخی ناهنجاری در ورزشگاه علت‌های فراوانی دارد و باید شناسایی شود. تماشاگران، مربیان و بازیکنان نقش مهمی در کنترل هیجان دارند و باید آموزش ببینند. برخی مواقع بازیکنان و مربیان، تماشاگران را تحریک می‌کنند و باید تبعات این برخورد را ببیند. همچنین ما باید حضور نوجوانان و جوانان را در ورزشگاه‌ها تسهیل کنیم تا هیجان خود را تخلیه کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: باید مساله اخلاق بر قهرمانی ترجیح داده شود تا تکرار یک رفتار به کار عادی تبدیل نشود. اگر قرار باشد قهرمانی اولویت باشد و اخلاق در حاشیه قرار گیرد ما شاهد تکرار رفتار خواهیم بود. مطالبه جدی ما برخورد جدی با هنجارشکنان ورزشی است و باید در قرارداد الزام فرهنگی داشته باشیم.

احدی یادآور شد: برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کارگروه‌های مختلف تشکیل شده است. در جلسات مختلف مباحث فرهنگی را مورد بررسی قرار دادیم و مباحث مختلف و آموزش لیدر‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در ۲ بخش داخلی و خارجی مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت. کار فرهنگی در جام جهانی یک اولویت مهم است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->