بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود اولین قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند از مرز ریلی سرخس به ایران

  • کد خبر: ۱۱۶۶۸۰
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
ورود اولین قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند از مرز ریلی سرخس به ایران
اولین قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند ظهر امروز با دستور معاون اول رییس‌جمهور از مرز ریلی سرخس وارد کشورمان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر در این مراسم که به صورت ارتباط تصویری با ایستگاه راه‌آهن سرخس و با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، وزرای راه و‌شهرسازی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، با تاکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت ترانزیتی با توجه به موقعیت ایران در منطقه از راهبرد‌ها و سیاست‌های قطعی اقتصادی دولت سیزدهم است، گفت: توجه به ظرفیت ترانزیتی و مزایای اقتصادی این بخش از اقتصاد کشور جزء بخش‌های فراموش شده در طول سالیان گذشته بوده است.  

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاکیدات آیت الله رئیسی و اهمیت سیاست خارجی در دولت سیزدهم برای افزایش و ارتقاء حجم مبادلات و ارتباطات با همسایگان جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ظرفیت ترانزیتی کشور با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی ابتدا به ۸ و در مراحل بعدی به ۲۰ میلیون تن افزایش یافته است که البته با انجام برنامه ریزی‌ها و اتخاذ اقدامات مناسب می‌توان به حجم مبادلاتی سیصد میلیون تن در بخش ترانزیت رسید.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت ترانزیتی درآمد بسیار بالای اقتصادی و همچنین ابعاد بسیار مهم سیاسی و روابط بین المللی برای جمهوری اسلامی به همراه خواهد داشت.  

مخبر در خصوص برنامه‌های دولت برای راه اندازی مسیر ریلی آستارا ـ رشت ادامه داد: با تکمیل این ایستگاه و اتصال آن با کشور‌های همسایه شمال کشور، ایران به عنوان یک مسیر تجاری بین المللی مهم شناخته خواهد شد تا جایی که مدت زمان جابه جایی کالا از مسیر شرق آسیا به اروپا از طریق کریدور ایران از ۴۵ روز به ۱۷ روز کاهش می‌یابد که جذابیت بسیار بالایی برای بازرگانان و صادر کنندگان کالا در داخل و خارج ایران در سطح قاره آسیا و اروپا خواهد داشت.  

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ کریدور‌های ترانیزیتی از مسیر ایران به اروپا و شرق آسیا تصریح کرد: در دولت سیزدهم ظرفیت ترانزیت به حدود ۲۰ میلیون تن افزایش یافته که این مهم در تاریخ کشور بی سابقه است و در حال حاضر تمامی کشور‌های همسایه متقاضی جابه جایی کالا‌های خود از مسیر ترانزیتی ایران هستند و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش ظرفیت جابه جایی و ترانزیتی از طریق مسیر‌های زمینی و ریلی برنامه ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم را انجام داده است.  

وی با اشاره به اهمیت تکمیل و راه اندازی هر چه سریعتر مسیر ریلی آستارا ـ رشت گفت: توافق‌های لازم با کشور آذربایجان و تکمیل پایانه آستارا انجام شده است که این پایانه قابلیت تردد ۱۰۰۰ کامیون باری در روز را خواهد داشت.  

گفتنی است قطار ترانزیتی کانتینری روسیه به هند که از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شد جزء مسیر شرقی کریدور شمال جنوب محسوب می‌شود که از ایستگاه چخوف روسیه واقع در استان مسکو در ۶ تیرماه سال جاری و در مسیر ۳۸۰۰ کیلومتری  با ظرفیت ۳۹ کانتینر از مسیر روسیه، قزاقستان، ترکمنستان وارد ایران شده است و پس از آن طی یک مسیر ریلی ۱۶۰۰ کیلومتری به بندرعباس خواهد رسید و در نهایت از طریق مسیر دریایی به بندر ناواشوای هندوستان وصل خواهد شد.

کریدور شمال جنوب شامل سه مسیر شرقی، غربی و میانی است که مذاکرات و توافقات برای راه اندازی خط ریلی گرمسار ـ اینچه برون از مسیر میانی این کریدور در دولت سیزدهم انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->