سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه
سرخط خبرها

شهربازی اصفهان جان یک نوجوان را گرفت | دستگاه بازی استاندارد نداشت!

  • کد خبر: ۱۱۶۷۶۴
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
شهربازی اصفهان جان یک نوجوان را گرفت | دستگاه بازی استاندارد نداشت!
مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به ماجرای مرگ تلخ نوجوانی در شهربازی گز اصفهان در حین استفاده از دستگاه سالتو گفت: این دستگاه از عید نوروز پلمب شده و تاییدیه استاندارد را نداشت.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روز پیش در شهربازی شهید مدرس شهرگز حادثه تلخی رخ داد و یک نوجوان در زمان استفاده از دستگاه سالتو این شهربازی دچار سانحه شده و  جان خودش را از دست داد. بر همین اساس محمد فرمانی، مدیرکل استاندارد استان اصفهان در خصوص علت حادثه شهربازی شهر گز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه سالتو مشمول استاندارد اجباری است و طبق قانون مالک و بهره‌برداری بدون دریافت تاییدیه ایمنی از اداره استاندارد اجازه بهره‌برداری و بلیت‌فروشی برای این دستگاه را ندارند.

وی افزود: متاسفانه این دستگاه قبل از عید نوروز پلمب شده بود، چون تاییدیه ایمنی اداره استاندارد را دریافت نکرده بود و تا این لحظه نیز تاییدیه ایمنی برای این دستگاه صادر نشده و از نگاه ما همچنان باید پلمب بماند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در پاسخ به اینکه چرا قبل از وقوع حادثه اعلام نشده بود که این شهربازی فاقد استاندارد‌های لازم است، گفت: در سطح استان اصفهان ۷۸۰ تجهیزات بازی مستقر در شهربازی‌ها وجود دارد و طبیعتاً وقتی یک دستگاه تاییدیه لازم را ندارد، نمی‌توانیم به دستگاه‌های مختلف بگوییم، چون این موضوع سیال است و تاییدیه‌های مختلف را دریافت می‌کنند و بازرسی موردی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۸۰ تجهیز موجود در سطح استان ۶۹۰ تجهیز تاییدیه ایمنی دارند و مابقی این تجهیزات در زمره ۳۶ شهربازی هستند که پلمب شده‌اند و به صورتی کتبی به پیمان‌کاران اعلام شده که تا زمان اخذ تاییدیه اجازه بهره‌برداری از تجهیزات را ندارند.

فرمانی در پاسخ به این سوال که چرا این دستگاه با وجود پلمب بودن در طول  ۴ ماه گذشته به فعالیت خود ادامه داده و دستگاه‌های نظارتی مانع فعالیت این مجموعه نشده‌اند، خاطرنشان کرد: هنوز مسجل نشده که این دستگاه علی‌رغم پلمب بودن در طول ۴ ماه گذشته فعالیت داشته و از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که این حادثه ناگوار بر اثر نقص مسائل ایمنی رخ داده است یا خیر؛ قبل از هر چیز ابعاد حادثه باید توسط کارشناسان متعدد قوه قضاییه بررسی شود و در نهایت دلیل حادثه مشخص شود.


پیمانکار موظف بود تاییدیه‌های لازم را دریافت کند

سعید ذاکر اصفهانی، شهردار شهرستان گز نیز  در این خصوص گفت: من تنها ۴ روز است که افتخار خدمت‌گذاری به مردم شریف گز و برخوار را پیدا کرده‌ام و از بدو ورود پیگیر این حادثه بودم. شهربازی گز از سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار شده و طبق قرارداد تمامی مسئولیت‌های مربوط به استاندارد و ایمن‌سازی بر عهده بهره‌بردار است.

وی افزود: پیمانکار موظف بود که تمامی مراحل مربوط به دریافت تاییدیه‌های استاندارد را پیگیری کند و تاییدیه‌های لازم را دریافت می‌کرد.

شهردار شهرستان گز و برخوار درباره اقدامات انجام شده در خصوص این حادثه گفت: شهرداری برای پیگیری حادثه کمیته‌ای تشکیل داده و ابعاد این اتفاق  در دست بررسی است و نتیجه بررسی‌های انجام شده به‌زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در پاسخ به اینکه چرا مسئولان وقت شهرداری علی‌رغم دریافت نکردن تاییدیه‌های ایمنی از سوی پیمانکار، از فعالیت وی جلوگیری نکرده است، متذکر شد: من در زمان وقوع حادثه در شهرداری مشغول به‌کار نشده بودم، اما طبق اطلاعاتی که به دست آوردم، پیمانکار به مسئولان وقت شهرداری اعلام کرده بود که تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده و شرکت‌های وابسته به اداره استاندارد دستگاه را تایید و مجوز‌های لازم را گرفته بودند،  اما پیمانکار هنوز هیچ مجوزی به دست ما نرسانده و قرار است که مجوز‌ها را به شهرداری تحویل دهد.

ذاکر اصفهانی گفت: قطعاً وظیفه نظارتی باید انجام می‌شد، البته پیمانکار نیز اعلام کرده که مجوز‌های لازم را دریافت کرده و علل این حادثه در دست بررسی است، احتمال دارد که دلیل این حادثه خارج از بحث‌های ایمنی باشد باید منتظر گزارش کارشناس‌ها باشیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->