مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

روایتی از سقوط شهاب سنگ در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۶۹۵۲
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
روایتی از سقوط شهاب سنگ در مشهد
شاید برایتان جالب باشد که بدانید روزگاری در مشهد یک اتفاق عجیب آسمانی رخ داده و آن سقوط یک شهاب سنگ است.

هما سعادتمند | شهرآرانیوز؛ در دو روز گذشته، نخستین تصاویر رنگی ناسا از کیهان که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده، به صورت انبوه در فضای مجازی دست به دست شده است؛ رخدادی زیبا که واکنش‌های متفاوتی را از سوی علاقه‌مندان به علم ستاره شناسی در پی داشته است. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید روزگاری در مشهد نیز یک اتفاق عجیب آسمانی رخ داده و آن سقوط یک شهاب سنگ است.

شهاب سنگی که تا مدت‌ها نقل محافل بوده است و مردم از همان ابتدای سقوطش داستان‌ها و خرافه‌های زیادی را به آن ربط داده اند. این موضوع سبب می‌شود روزنامه «آزادی» در ۱۴ آذر ۱۳۱۴ با انتشار این خبر، معرفی کوتاهی در باب شهاب سنگ بیاورد که شرح آن چنین است:

«شب دوشنبه یک ساعت از شب گذشته، یکی از کائنات جو وقتی که به محیط ما نزدیک شد، مشتعل گردیده، به طوری که از تابش آن همه چیز دیده می‌شد و صدای احتراق و اشتعال آن به قدری قوی بوده که شدیدتر از صدای توپ بود. پس از دو دقیقه هم که به زمین سقوط کرد، باز هم صدای آن استماع شد.

نظر به اینکه در این چند روز هر کسی از روی بی اطلاعی تعبیری می‌نماید، اصل قضیه را نگاشتیم تا‌بدانید اصولا از این کائنات در فضای لایتناهی زیاد می‌باشد و همه روزه به زمین فرو می‌ریزد و اغلب به قدری کوچک می‌باشند که دیده نمی‌شوند. بعضی هم احجار بزرگی هستند که اشتعال و احتراق آن‌ها در فضا مشاهده شده و با صدای سهمناک عجیبی به زمین سقوط می‌کنند. گاهی سقوط آن‌ها به زمین در ناحیه‌ای که فرود آمده زلزله و خرابی نیز ایجاد می‌کند.»

متأسفانه خبرنویس در هیچ کجای این خبر ننوشته که این شهاب سنگ در کدام محدوده و محله مشهد سقوط کرده و آیا خرابی‌هایی را به دنبال داشته است یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->