ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (۱ اردیبهشت) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

رئیس مجلس چه زمانی می‌خواهد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی تصمیم‌گیری کند؟ (۲۵ تیرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۷۲۵۵
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
  • ۳۲
رئیس مجلس چه زمانی می‌خواهد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی تصمیم‌گیری کند؟ (۲۵ تیرماه ۱۴۰۱)
نزدیک به یک ماه از اعلان نظر هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در خصوص به حق بودن اعتراض مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و لزوم تغییر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر در هیات دولت می‌گذرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نزدیک به یک ماه از اعلان نظر هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در خصوص به حق بودن اعتراض مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و لزوم تغییر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر در هیات دولت می‌گذرد.

ولی اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و از اعضای هیات تطبیق مقررات مجلس درباره آخرین وضعیت اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گوید: هیات تطبیق همان زمان نظر کارشناسی خود را به رئیس مجلس اعلام کرد و حالا همه چیز به تصمیم رئیس مجلس بستگی دارد.

نماینده اردبیل در مجلس یادآور شد: در جلسه یاد شده، جوانب موضوع بررسی شد و پس از استماع اظهارات دو طرف، مشخص شد که نحوه افزایش حقوق بازنشستگان ایراد دارد و باید اصلاح شود.

وی افزود: با توجه به تراکم کاری این قضیه تاکنون مسکوت مانده است، اما انتظار می‌رود که رئیس مجلس طی روز‌های آینده تصمیم نهایی خود را در خصوص ابطال مصوبه بحث انگیز هیات دولت در خصوص افزایش مستمری کارگران بازنشسته بگیرد.

به گفته اسماعیلی طبق مقررات، هیات تطبیق مقررات مجلس تنها در حد بررسی کارشناسی موضوع مورد اختلاف مسئولیت دارد و در ادامه تصمیم گیری در خصوص تغییر یا عدم تغییر مصوبات بحث انگیز با شخص رئیس مجلس است.

وی افزود: قابل انتظار است که رئیس مجلس نیز براساس شواهد و قرائن و جمع بندی با دیگر سران قوا در خصوص مسائلی از این دست تصمیم گیری کند.

فوری:اوایل مردادماه، فرصت نهایی دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۸ تیرماه ۱۴۰۱)

شروع دعوا از کجا بود؟

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از آن بحث برانگیز شد که دولت برای سال ۱۴۰۱ دریافتی مستمری بگیران غیر حداقلی را به میزان ۱۰ درصد افزایش داد.

این در حالی بود که خود هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به استناد مواد ۹۶ و ۱۱۱ از قانون تامین اجتماعی آمادگی خود را برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق این گروه از بازنشستگان اعلام کرده بود.

در همین رابطه میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: این سازمان برای افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح مشکلی ندارد، اما طبق قانون ملزم است از مصوبه هیات دولت تمکین کند، امیدواریم این مصوبه تغییر کند و هرچه زودتر براساس مصوبه جدید حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم.

مستمری‌بگیران غیرحداقلی یا سایر سطوح، بازنشستگانی هستند که دریافتی آن‌ها از سازمان تامین اجتماعی بیش از حداقل مستمری است.

منبع: تجارت نیوز

بیشتر بخوانید:بازنشستگان تامین اجتماعی: حداکثر تا پایان مردادماه نسبت به پرداخت مابه التفاوت حقوق اقدام کنید


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
چرا مجلس در مورد حقوق باز نشستگان هیچگونه اهمیتی قائل نیست مگه فرار نبود در پرداخت حقوق تیر ۴۰۱ این قشر زحمت کش با تجدید نظر مثبت عین پیش نهاد مصوبه تامین اجتماعی بمیزان ۳۸ درصد اعمال گردد بس است حتماً باید در این خصوص هم کف خیابان از خون عزیزان زحمتکش رنگین شود!!!!! امروز ۲۵ تیر امی وار بودیم که حقوق اصلاح شده دریافت کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
این ایراد اساسی مجلس است که رئیس مجلس اختیار داشته باشد که نظر هیئت تطبیق را زیر پا بگذارد!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
پیگیری کن ولی اینشالله برای نوه هامون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
وقتی شکم کسی سیر باشد نیازی نیست توجه بازنشستگان بشود
بازنشستگان تامین اجتماعی مظلوم واقه شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
رئیس مجلس به خواب زمستانی رفته
لطیف جهانبانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
ما بازنشستگان افزایش نمی خواهیم شما دولتیها بودید که توان خرید ما را نابود کردید بی انصاف ها تورم ۶۰ در صد افزایش ده درصد منطقی شما خودتان میتوانید با ۶و۷ میلیون تومان زندگی کنید چرا خود را به نافهمی زدید ودرک عمیقی از مشکلات بازنشسته که مسبب آن هم خود شما هستید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
از تعلل آقای قالیباف در حمایت از حقوق بازنشستگان تعجب می کنم. به هر حال بازنشستگان آرام نمی گیرند تا حقشان را بگیرند و رفتارشان را به یاد می سپارند.
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
پایان شب سیه سپید است
انشاءالله حق به حق دارمیرسد یا علی مدد
درود به شرف مسئولی که از حقوق بازنشستگان دفاع میکند
التماس دعاداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
از جناب قالیباف که کاملا وابسته به دولت است چراغی برای بازنشستگان روشن نخواهد شد...خدایا پناه برتو دولت قانون شکن مجلس قانون شکن ...پس کو عدالت ؟؟؟؟؟؟؟کو قانون؟؟؟؟؟؟؟کو مجلس انقلابی؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
United States of America
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
از نتایج یکدست شدن ۳ قوه یکیش همینه که همه با هم خلاف قانون میکنن حق باز نشستگان رو پایمال میکنن.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
1
0
خرید سیسمونی دیگه وقتی نمیذاره برای اینجور کارهای پیش پا افتاده!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
سلام بر عدالت گستران مسلمان که اگر در بانکدار باشند یک روز دیرکرد را محاسبه وجریمه میکنند اما وقتی افزایش حقوق رنج دیدگان بازنشسته می‌رسد دست روی دست می‌گزارند وله هم پاس میدهند انگار نه انگار که حقی از آنها ضایع میشود انشاالله دیدار به قیامت دوست عزیز عدالت آنجا معلوم خواهد شد مردی که سرش پیش همسر داماد دختر و عروس .دیگران پایان است آنجا هیچ یک را فراموش نخواهد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
آقای قالیباف به همه کشورها کمک می کنید پس چرا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را انجام نمی دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
دکتر قالیباف واقعا این درد دلهای بازنشستگان رانمیبینه یا مهم نیست
تورم .گرانی .افزایش قیمتها تا ۳۰۰درصد .
چرا زندگی بازنشسته ها برای کسی مهم نیست چطوری شب سر به بالین میگذارند .آیا یک لحظه یک آن دراین موردفکری نمیکنن.عجب شیوه ای برای حکومت‌ داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
شهر ارانیوز یا بهتر بگم مسئول یا مدیر سایت خود شما از همه بدترید چون ما باز نشستگان را چند ماه است سرکار گذاشتید ، ان شاء الله روزی هم نوبت شما می شود انوقت ما را درک می کنید متاسفانه امروز تاریخ مصرف ما تمام
شده . حرف حق که می زینم از نظر شما توهین وافتراست ، پس بهتراست ما نظر ندهیم
علیرضا دیناروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
جناب اقای قالیباف امید داریم حق یک میلیون خانواده را به خاطر مسائل حزبی زیر پا نگذاری
خسته از عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
من به آقای رئیس مجلس می گویم آخرت خودرا به دنیا هیئت دولت نفروش چون توباید طبق قسمی که خوردی به قانون عمل کنی اگر خلاف قانون بوده چرا سالها به این روال بوده حالا زمان این دولت قانون تغییر کرده فقط حواست به حق مردم که به گردنت است باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
۲۵ تیر ماه رسید ولی خبری از اقدام ریاست مجلس نشد ظاهرا دولت و مجلس تصمیم گرفته اند پا روی قانون تامین اجتماعی گذاشته اند و به این بی قانونی ادامه دهند تا شاهد اعتراضات بیشتر موسفیدها باشند
ناشناس
United States of America
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
ایشان از قوانین بیمه خبر ندارد هر که حق بیمه بیشتری پرداخت کند هنگام جبران شرکت و یا سازمان بیمه مبلغ بیشتری پرداخت می‌کند مثل ماشین هرکی حق بیمه بیشتری برای بیمه بدنه بدهد هنگام جبران شرکت بیمه وجه بیشتری پرداخت میکند و دولت نمی‌تواند برای رعایت عدالت بگوید به آنها که حق بیمه بیشتری داده اند مبلغ جبرانی کمتر بدهید که این کار عین بی عدالتی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
بیش از دوازده میلیون نفربازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده آنها بامشگلات مالی وتورم وگرانی های اخیر دچارمشگل شده‌اند قانون وه‍یئت تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی هم حق را به بازنشستگان داده اندرئیس مجلس پس کی میخواهد اقدام کند.خواسته مابازنشستگان اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار و مصوبه هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی بصورت کامل برای تمام سطوح طبق قانون می‌باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
واقعا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از کمترین اهمیت برای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
واقعا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای مجلس که نماینده مردم است از کمترین اهمیت برخوردار است ،،، چرا کسی اقدامی نمی کند نمایندگان مجلس اینک وقت عمل به وعده هاست ، ،،،،آقای قالیباف ما بازنشستگان فقط موقع رای دادن شریف و محترم هستیم الان که حقوق مان را می‌خواهیم باید التماس کنیم
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
ریاست مجلس حتما میداند که ۴کمیسیون مجلس مصوبه دولت را غیر قانونی اعلام داشته ودر دفاع از اجرای مصوبه شو ای عالی کار یاد و سفارش به دولت کردت حتما رباست مجرس میدانند که ضمن قانونگذاری ناظر امین و مطمن بر قانون هستند پس حتما خود بی قانونی نمیکنند و دستور به اجرای قانون میدهند نه سلیقه و اقتضاعات سلبقه ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
این آقایان قبل از انتخابات ، فقط شعار میدهند.!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
فقط ۳۸ درصداعمال شود
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
آقای قالیباف انشاءالله قال قضیه را بنفع قانون که همانا افزایش برابر مصوبه شورای عالی کار و نهایتا لغو قانونی نظر دولت است را انجام خواهند داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
هیچ موقع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
آقای قالیباف چرا ساکتی چرا جواب بازنشستگان را نمی دهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
مرداد افزایش۳۸درصدی اعمال میشود تا ان زمان فقط سرکاریه همش دروغ پشت دروغ
نصراله عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
0
از آقای قالیباف خواهشمند است هر چه زودتر اگر وقت دارند یه چند دقیقه ای از وقت گرانبهای خودشان را به این قشر بی پناه اختصاص بدن و در رابطه با افزایش ۳۸ درصدی بازنشسته گان نظر خود را اعلام فرمائید چون سرنوشت چند میلیون نفر آدم بی بضاعت و فراموش شده به بزل توجه جنابعالی بستگی دارد ما همانهایی هستیم که سال ۵۷ انقلاب کردیم یادتون باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
0
قراربود رئیس مجلس جناب دکترقالیباف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو تایید کند پس چی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
نفرین خداورسولش برشهرارانیوزیهاکه نظرات برحق مردم راغیرقابل انتشارش میکنیدورسالتتانراکه بیطرفی است را اجرا نمی کنیدوپابندبه اصول نشراخبارنیستید!!؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->