پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

معاون وزیر صمت: بخش صنعت، نیازمند نرخ تسهیلات بانکی ۴۰ درصدی است

  • کد خبر: ۱۱۷۵۳۹
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
معاون وزیر صمت: بخش صنعت، نیازمند نرخ تسهیلات بانکی ۴۰ درصدی است
علی رسولیان گفت: تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، رقمی حدود ۳۰ درصد است که نیازمند است نرخ تسهیلات بانکی بخش صنعت ۴۰ درصد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: امسال روز ملی صنعت و معدن در سطح کشور بعد سال‌ها بیماری کرونا و اعمال محدویت‌ها، متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد. امسال فرصتی بود تا این همایش باشکوه‌تر برگزار شود. دوم اینکه بعد از چندین سال رئیس جمهور کشور جناب اقای رئیسی در مراسم روز ملی صنعت و معدن حضور داشتند. حضور رئیس جمهور به این معنی است که ایشان نگاه و توجه ویژه‌ای به بخش تولید دارند. ایشان به دقت نکات موجود در جلسه را یادداشت می‌کردند.

وی افزود: در روز ملی صنعت و معدن، وزارت صمت ابتکاری به خرج داد و از فعالان اقتصادی درخواست کرد ظرفیت‌ها را اعلام و مشکلات و و راهکار‌ها را عنوان کنند. خوشبختانه نزدیک به ۵۳ واحد نکات خوبی را به صورت کتبی و ۱۵۷ راهکار عنوان شد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به افزایش تورم در سال جاری تصریح کرد: یکی از دلایلی که عمده فعالان اقتصادی به آن اشاره کرده‌اند موضوع تورم بوده است. در سال جاری چندین عامل بر این مساله تاثیر گذاشته است. علاوه بر مسایل نقدینگی عوامل دیگری از جمله جنگ اوکراین و روسیه بر تورم اثر گذاشته و این مساله ۳۰ درصد باعث افزایش تورم در سطح دنیا شده است که اثرات آن بر کشور آشکار است. موضع بعدی حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که اثر تورمی در کشور داشت. پایه واردات کشور و بازرگانی ارز ۴۲۰۰ بود که به ارز ETS تغییر یافت. دولت در این بخش دو راهکار یکی کاهش سود بازرگانی اقلام و راهکار دوم برای کالا‌های پایه در خصوص کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد اتخاد کرد.

رسولیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهمترین مشکلات بخش خصوشی بحث تامین مالی است. تقریبا بخش عمده واحد‌ها این مشکل تامین مالی را در زمینه سرمایه در گردش، بازسازی و به روز سازی ماشین آلات و.. دارند. بر اساس براورد‌های صورت گرفته سرمایه درگردش باید نسبت به سال قبل ۳ برابر افزایش به خصوص در بنگا‌های کوجک نسبت به بنگاه هاب بزرگتر افزایش یابد.

وی افزود: باید به سرمایه در گردش و تامین نقدینگی برای واحد‌های تولیدی توجه شد و باید برای آن راهکار ارائه می‌شد. یکی از این راهکار‌ها بحث زنجیره تامین مالی است. بخش بیشتری از بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از این مورد بهره‌مند شوند. انتظار این است که بانک‌ها توجه بیشتری به بخش صنعت و معدن داشته باشند.

معاون وزیر صمت گفت: حدود ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور مربوط به بخش صنعت و معدن و تجارت شامل می‌شود و ۴۵ درصد اشتغال را این حوزه به خود اختصاص می‌دهد، اما تسهیلات بانکی برای این بخش رقمی حدود ۳۰ درصد است. باید نرخ تسهیلات بانکی که به بخش صنعت پرداخت می‌کند ۴۰ درصد باشد. در شرایط تحریم‌ها بخشی که توانست کشور را نجات دهد بخش تولید و فعالین اقتصادی بودند‌.

وی افزود: موضوع بعدی بخش حمل و نقل و مشکلات حمل و نقل است. فرسودگی ناوگان ریلی و زمینی بحث بروکراسی اداری، بحث تامین انرژی، بحث امایش سرزمینی است که همیشه در خراسان رضوی موصوع مهی بوده است. ورزات صمت عامل‌های مهم تولید را شناسایی کرده است. یکی از مهمترین موضوعات بحث شفافیت است و برنامه‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است.

رسولیان با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند‌ها برای متقاصیان شهرک‌های صنعتی وصنایع تصریح کرد: از سال جاری کل فرایند‌های واگذاری به صورت الکترونیک در حال انجام است و ان بخشی که قابل واگذاری از طریق سایت نیست از طریق مزایده انجام میشود و این مزایده هدفمند است یعنی چهارچوب ان مشخص شده است. موضوع بعدی بحث فراهم سازی زیر ساخت‌ها مانند تامین آب و برق و.. است.

وی افزود: امسال صنایع کوچک در تولید برق نزدیک به ۵ هزار مگا وات در تولید برق با بخش‌ها‌ی مختلف مشارکت کرده است. در کمتر از یکسال گذشته در ایجاد ۹۰ پست برق مشارکت کرده ایم. برای تامین آب تمام نقاط صنعتی را شناسایی کرده ایم تا اب پایدار را تامین کنیم.

رسولیان با اشاره به واحد‌های راکد بیان کرد: واحد‌های راکد ظرفیت بالایی در کشور محسوب می‌شود. اکثر واحد‌های احیا شده و موفق توسط بخش خصوصی فعال احیا شده است. بیش از ۳۱ درصد واحد‌های راکد را فعالان اقتصادی در کشور احیا کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->