ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد افزایش مشارکت مردمی در پویش مشهد مهربان در منطقه ۵ شهردار مشهد
سرخط خبرها

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع کلان‌شهر‌های کشور در مشهد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده مدیریت بحران است

  • کد خبر: ۱۱۷۶۶۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع کلان‌شهر‌های کشور در مشهد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده مدیریت بحران است
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع کلان‌شهر‌های کشور گفت: بحران را معمولا مساوی اقدام بعد از یک حادثه می‌دانیم، ولی آنچه باید توجه داشت، یک اقدام پیش‌دستانه و آینده‌نگری و تبدیل بحران به فرصت برای ارائه خدمات است و این میسر نخواهد شد، مگر اینکه مدیریت یکپارچه باشد.

همتی| شهرآرانیوز، جعفری، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع کلان‌شهر‌های کشور، در نشست تخصصی مديران بحران كلان‌شهرهای كشور در مشهد با بیان اینکه در برنامه توسعه کشوری به ایجاد مدیریت یکپارچه شهری تأکید می‌شود، افزود: به‌نظر می‌رسد، ساختار موجود در مدیریت بحران کارآمدی در پی نداشته است که باید به این موضوع توجه شود. ایجاد پایگاه مدیریت دانش می‌تواند به مدیران و تصمیم‌گیران در وضع قوانین کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش به کارکنان و آحاد جامعه یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد که خوشبختانه این برنامه‌ریزی انجام شده است تا بتوانیم مصوبات کارآمدی داشته باشیم.
به گفته وی، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله و آینده‌نگری در بحث بحران است. از فرصت‌هایی که در برنامه هفتم توسعه داریم، تدوین برنامه‌های مرتبط با مدیریت بحران است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در دنیا موضوع مدیریت بحران پدافند پیشگیرانه بسیار پراهمیت است

مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در این نشست با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات در حوزه مدیریت شهری، نحوه مواجهه با بحران‌هایی است که به وجود می‌آید، گفت: از مجموع بحران‌هایی که در کشور‌های مختلف اتفاق می‌افتد، حجم زیادی از این بحران‌ها را در کشور داریم که تقریبا هر بلای طبیعی و غیرطبیعی در ایران اتفاق افتاده است. از این جهت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل موضوع روزمره ماست.
وی با بیان اینکه ۳۱۶خدمت به مردم می‌دهیم که ۴۰مورد این خدمات مستقیم است، ادامه داد: سطح ارتباط با مردم خیلی خوب است. اگر مدیریت بحران در سطح این تماس و ارتباط نباشد، بحران ساعتی است و حتی یک باران ساده می‌تواند چالش‌برانگیز بشود، اگر به‌موقع توجه نشود.
ناصحی ادامه داد: متأسفانه در حوزه مسائل پیشگیرانه نمی‌توان گزارشی داد و‌ همیشه بعد از بحران، مسائل پیشگیرانه مهم می‌شود و خودش را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در دنیا موضوع مدیریت بحران پدافند پیشگیرانه بسیار پراهمیت است و بسیاری نیرو‌ی متخصص در این زمینه وجود دارد، افزود: نکته‌ دیگر در کلان‌شهر‌ها آثار حاصل از مدیریت بحران بین‌‌المللی است. اگر کوچک‌ترین بحرانی در کشور رخ دهد، آثار بین‌المللی دارد. مدیریت بحران و پدافند یک پروژه و برنامه نیست، بلکه روح حاکم در تمام فعالیت‌ها و در تمام حوزه‌هاست و این باید برای مدیران نهادینه شود.
از شهردار محترم تقاضا می‌کنیم موضوع اصلاح ساختار را که دغدغه مدیران بحران کلان‌شهر‌هاست، در نظر داشته باشند تا در صورت وجود بحران در این شهر بتوانیم مدیریت واحد داشته باشیم.

گروه‌های داوطلب دوام ثامن در مناطق مختلف شهر مشهد

وحید اکلملی، رئیس مدیریت بحران شهرداری مشهد، همچنین در این نشست گفت: مهم‌ترین دغدغه کلان‌شهرها ارتقای ساختار و جایگاه تشکیلاتی مدیریت بحران شهرداری‌هاست.
وی افزود: باتوجه‌به حجم کار و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، متأسفانه تنها با یک گروه هفت‌نفره در کلان‌شهری مثل مشهد کار انجام می‌شود. این دغدغه فقط در کلان‌شهر مشهد نیست، بلکه همه شهر‌های بزرگ ضعف ساختاری را یدک می‌کشند.
وی با بیان اینکه در کلان‌شهر‌ها باید تفاوت‌ قائل شویم، تصریح کرد: با تمام این کاستی‌ها، مدیریت بحران با برگزاری مانور، بحث‌های آموزش به شهروندان با تشکیل گروه‌های پدافند عامل در مناطق مختلف شهر با عنوان دوام ثامن با عضویت ۱۲هزار نفر انجام می‌شود.

به گفته وی، تا امروز پانزده پایگاه مدیریت بحران به بهره‌برداری رسیده است و هفت پایگاه در حال ساخت و سه پایگاه نیز در حال برنامه‌ریزی برای ساخت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->