تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

جزئیات حذف ارز ترجیحی دارو اعلام شد| آیا داروها گران می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۱۷۷۵۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
جزئیات حذف ارز ترجیحی دارو اعلام شد| آیا داروها گران می‌شود؟
معاون امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اصلاح شیوه پرداخت یارانه دارو تقویت بیمه‌های درمانی و تسویه مطالبات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید فراهانی معاون امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه اصلاح سیاست ارزی دارو گفت: به اذعان همه کارشناسان نحوه یارانه پرداخت یارانه دارو در حال حاضر اثربخشی لازم را ندارد و دولت سیزدهم این شیوه را اصلاح می‌کند به نحوی که یارانه به جای پرداخت به واردکننده یا تولید کننده دارو از طریق پوشش بیمه‌ای به مردم و مصرف کننده نهایی پرداخت می‌شود.

معاون امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: برای اصلاح شیوه پرداخت یارانه دارو تمهیدات و آمادگی لازم در سطح دولت شکل گرفته حتی تفاهنامه‌ای در قالب  تقسیم کار ملی با زمانبندی مشخص برای دستگاه‌های ذی ربط تدوین شده؛ همانطور که رییس‌جمهور هم گفته اند این طرح به گونه‌ای اجرا خواهد شد که هزینه‌های دارویی مردم افزایش پیدا نکند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوع مهمی که مورد توجه در تفاهنامه  بود این است  که جمعیت کشور پوشش بیمه‌ای کامل شوند؛ بیش از ۶ میلیون نفر تا به امروز  بیمه شدند و منابع آن ازمنابع  بودجه سال جاری که مبلغ  ۶ هزار میلیارد تومان در جدول تبصره ۱۴ پیش بینی شده تامین می‌شود.

فراهانی تاکید کرد: دارو‌های جدیدی که پیش از این پوشش بیمه‌ای نداشتند با اجرای این طرح افزایش قیمت خواهد داشت، اما این افزایش به مردم نخواهد رسید و حتی این دارو‌ها هم از طریق پوشش بیمه‌ای در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت تقویت بیمه‌ها برای اجرای این طرح گفت: از ابتدای سال تا الان ۸ هزار میلیارد تومان از تخصیص اعتبارات مصوب سازمان بیمه سلامت تخصیص داده شده تا بیمه سلامت بتواند همه بدهی خود را به مراکز درمانی مختلف  طرف قرارداد پرداخت کند، همچنین بیمه نیرو‌های مسلح هم بصورت صد در صدی  تا این مقطع زمانی مبلغ تخصیص داده شده را  دریافت کرده است.

فراهانی تصریح کرد: در اواخر خرداد ماه ۸ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شد و ۸ هزار میلیارد تومان نیز هفته گذشته تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد: از وزارت بهداشت درخواست شد لیست کلیه طلبکاران شرکت‌های دارویی و ملزومات پزشکی بطور مستقیم اعلام شود  تا بدهی آن‌ها بطور کامل پرداخت شود، لذا بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه‌ها به شرکت‌های دارویی و ملزومات پزشکی کاملا پرداخت می‌شود.

معاون امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد: برای حضور قوی بیمه‌ها در این طرح ملی هفته بعد به صورت علی‌الحساب نیز مبلغی پرداخت خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->