سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

نگرانی‌ها از بحران کم آبی در کابل

  • کد خبر: ۱۱۷۷۶۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
نگرانی‌ها از بحران کم آبی در کابل
وزارت آب و انرژی طالبان اعلام کرد که به دلیل کاهش سطح آب‌های زیر زمینی کابل با بحران کم آبی مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت انرژی و آب طالبان اعلام کرد که شهر کابل به بحران کم آبی روبرو بوده و سطح آب‌های زیرزمینی در سال جاری تا سه‌ونیم متر کاهش یافته است.

«عزیز الرحمان عزیز»، رییس آب‌های زیرزمینی وزارت انرژی و آب، گفت: «به دلیل محدودیت بودجه پروژه ساخت سد للندر شروع نشده و به همین دلیل مشکلاتی برای تامین آب ایجاد شده است.»

از طرف دیگر مردم کابل نیز می‌گویند که دسترسی به آب سالم در پایتخت بسیار دشوار شده است.

احمد که در کابل زندگی می‌کند در این باره گفت: «روزی چند مرتبه برای خرید آب سالم به مراکز فروش مراجعه می‌کنم، اما به دلیل ازیاد جمعیت خرید آب با دشواری زیاد همراه شده است.»

اهالی منطقه خیرخانه کابل نیز می‌گویند که به دلیل خشک شدن چاه آب در این منطقه مجبورند آب مورد نیاز خود را از مراکز فروش در سطح شهر خریداری کنند.

از طرف دیگر، مراکز فروش آب نیزاعلام کردند که شمار افرادی که به دنبال خرید آب هستند، نسبت به سال‌های گذشته افزایش زیادی داشته است.

میرویس، فروشنده آب، گفت: «امسال آب زیاد می‌فروشیم و آب نیز نظر به سال‌های دیگر بسیار پایین آمده است.»

به گفته وزارت انرژی و آب، افزایش جمعیت، مصرف زیاد آب‌های زیرزمینی، تغییرات آب و هوا از عوامل عمده کمبود آب در کابل عنوان شده است.

این در شرایطی است که مقامات طالبان اعلام کردند که براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل طی یک هفته گذشته ۶۳ نفر جان باخته و بیش از ۱۲ هزار منزل مسکونی آسیب دیده است.

این وزارتخانه گفته است که براثر سیل در ۱۲ ولایت این کشور طی هفته گذشته ۶۳ نفر جان باخته و ۸۰ نفر مصدوم شدند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افزوده که بارش شدید باران و سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر خسارات هنگفت مالی نیز برجا گذاشته است.

براساس آمار این وزارتخانه ۱۲ هزار منزل مسکونی به صورت جزئی یا کامل و ۱۲ هزار هکتار زمین تخریب شده و ۲ هزار دام نیز تلف شدند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->