دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرگ بیش از هزار نفر اروپایی بر اثر گرما |باند دو فرودگاه انگلیسی ذوب شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۷۷۹۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
  • ۱
مرگ بیش از هزار نفر اروپایی بر اثر گرما |باند دو فرودگاه انگلیسی ذوب شد + فیلم
گرمای شدید هوا باعث ذوب شدن باند دو فرودگاه در انگلیس و انتقال پروازها از این دو فرودگاه‌ها به دیگر فرودگاه‌ها شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور پروازهای خود در برخی از پایگاه‌های هوایی را به دلیل گرمای بیش از حد هوا، تغییر مسیر داده است.

وزارت دفاع انگلیس با انشار پیامی در توییتر با اشاره به پایگاه هوایی «برایز نورتون» در جنوب شرق این کشور، نوشت: «به دلیل گرمای بیش از حد، امنیت پرواز همچنان در راس اولویت نیروی هوایی انگلیس باقی مانده بنابراین، هواپیماها پایگاه‌های هوایی جایگزین را برای فرود و پرواز استفاده خواهند کرد.

شبکه خبری اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که تمامی پروازهای این پایگاه هوایی به دلیل ذوب شدن باند فرودگاه که در نتیجه گرمای سوزان ایجاد شده، متوقف گردیده است.  

این شبکه خبری اضافه کرد که یک فرودگاه دیگر در انگلیس مشکل مشابهی را تجربه کرده است. اوایل ماه جاری، پایگاه هوایی کرانول به دلیل گرمای شدید، تمامی پروازهای خود را متوقف کرد. از این پایگاه هوایی برای تعمیر و نگهداری هواپیماها استفاده می‌شده است.

گرمای بی سابقه در اروپا مشکلات زیادی را برای ساکنان این قاره به وجود آورده است. گرمای بی‌سابقه طی هفته گذشته به مرگ بالغ بر ۱۰۰۰ نفر طی هفته گذشته در غرب قاره اروپا منجر شده است.

پایگاه «ال‌پائیس» گزارش داده است که گرما در اسپانیا بین ۱۰ جولای تا ۱۵ جولای به مرگ ۳۶۰ نفر منجر شده است. این در حالی است که طبق آمارهای دولتی اسپانیا، در ماه گذشته میلادی بیش از ۸۰۰ نفر در این کشور بنا به دلایل مرتبط با گرما جان باخته‌اند.

پایگاه «تروث‌آوت» نوشته در فرودگاه «مادرید-باراخاس» که اصلی‌ترین فرودگاه شهر مادرید است پنجشنبه گذشته دمای بی‌سابقه ۱۰۸ درجه فارنهایت ثبت شد. در برخی از مناطق اسپانیا دما حتی به ۱۱۰ تا ۱۱۳ درجه فارنهایت رسیده است.

روز جمعه رسانه‌ها گزارش دادند یک مأمور بهداشت هنگام کار در مادرید به زمین افتاد و بعد از انتقال به بیمارستان اعلام شد به دلیل بالا رفتن دمای بدن و سکته ناشی از گرما جانش را از دست داده است. این فرد، یکی از ۱۲۳ نفری بود که روز جمعه بنا به دلایل مرتبط با گرما فوت کرد.

در کشور پرتغال، جایی که شهر «پینهائو» در آن روز جمعه دمای بی‌سابقه ۱۱۶ درجه فارنهایت را ثبت کرد وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد ۶۵۹ نفر طی یک هفته گذشته به دلایل مرتبط با گرما جان باخته‌اند. 

در انگلیس، دولت برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار گرمای بی‌سابقه اعلام کرد. منابع خبری گزارش داده‌اند انگلیس قرار است گرم‌ترین روزهای خودش را تجربه کند. «اسکات دونکان»، کارشناس مسائل هواشناسی در توییتر نوشته است: «کمتر مناطقی روی کره زمین هستند که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به اندازه انگلیس و فرانسه گرم خواهند شد.»

آتش‌سوزی در لندن ده‌ها خانه را نابود کرد

موج شدید گرما باعث آتش‌سوزی شدید در منطقه «اسکس» در شرق لندن شده و تاکنون ده‌ها خانه بر اثر حریق از بین رفته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رسول رحمانی منش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
دروغ شاخ دار گفتید.... درستش دهها نفر... بی سوادها
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->