آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

از خواص درمانی خاکشیر چه می‌دانید؟

  • کد خبر: ۱۱۷۹۰۱
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
از خواص درمانی خاکشیر چه می‌دانید؟
یک دکترای طب طبیعی و کارشناس ارشد گیاهان دارویی به تشریح فواید و خواص دانه خاکشیر پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر هانیه ناصری، با اشاره به فواید بسیار خاک شیر گفت: این دانه با توجه به فواید بسیار به دانه "هزار و یک درمان" معروف است.

وی با اشاره به افزایش مصرف خاکشیر در فصل تابستان، گفت: این دانه به دلیل خاصیت کنترل قوی عطش و ضد گرمازدگی در این فصل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ناصری گفت: اگر خاکشیر با آب سرد ترکیب و مصرف شود، باعث درمان اسهال و اگر در آب گرم ترکیب و میل شود درمان کننده یبوست خواهد بود

وی افزود: برای درمان یبوست باید دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در لیوان آب جوش ریخته و روی لیوان را بپوشانید تا دم بکشد؛ سپس با کمی عسل یا نبات، ناشتا یا با معده خالی به مدت چند روز مصرف شود تا آثار درمان معجزه آمیز آن مشخص شود.

وی از خاکشیر به عنوان معجون لاغری یاد کرد و افزود: نوشیدن یک لیوان آب ولرم به همراه دو قاشق گلاب و دو قاشق خاکشیر و یک قاشق آبلیمو به مدت ۳۰ روز تاثیر بسیاری در چربی سوزی و لاغری افراد دارد.

وی افزود: این دانه همچنین نقش مهمی در درمان کبد چرب، درمان غلظت خون و بهبود بیماریهای کلیوی دارد.

ناصری گفت: برای درمان کبد چرب باید دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب جوشانده، طوری که یک لیوان کوچک باقی بماند و به همراه ترکیب عرقیاتی مانند کاسنی یا عناب هر روز صبح ناشتا مصرف شود و تا نیم ساعت پس از آن نباید خوراکی و یا نوشیدنی دیگری مصرف شود و با این روش ظرف مدت کوتاهی کبد چرب درمان می یابد.

این دکترای طب طبیعی خاطرنشان کرد: برای کنترل تعریق بالای بدن در روزهای گرم سال هم بهتر است از شربت خاکشیر به همراه آب لیمو و یا  انواع شربت های سنتی مانند گلاب زعفران، به لیمو، نعنا و... استفاده شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->