آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

دیدار «باسیل» با «نصرالله» برای واردات سوخت از ایران| روند تشکیل کابینه جدید لبنان به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۱۸۱۸۰
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
دیدار «باسیل» با «نصرالله» برای واردات سوخت از ایران| روند تشکیل کابینه جدید لبنان به کجا رسید؟
رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به مانع‌تراشی‌های آمریکا در روند انتقال انرژی از مصر و اردن به لبنان اعلام کرد که من به دیدار سید حسن نصرالله می‌روم تا درباره واردات سوخت از ایران صحبت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان در گفتگو با شبکه المنار به بررسی آخرین تحولات داخلی و خارجی این کشور پرداخت و گفت، آقای «میشل عون» رئیس جمهور کشور منتظر است تا در موعد مقرر کاخ ریاست جمهوری لبنان را ترک کند و بعد از آن به زندگی طبیعی خود برمی‌گردیم. ترکیب و ساختار کشور همواره به گونه‌ای بوده که مستلزم حضور ما در دولت‌های مختلف است و اکنون سوال می‌کنیم که آیا تشکیل دولت جدید بدون حضور نمایندگان مولفه‌های مختلف امکان پذیر خواهد بود؟

وی درباره نامزد‌های ریاست‌جمهوری آینده لبنان اظهار داشت که من نامزد ریاست جمهوری آینده نمی‌شوم؛ مگر زمانی که این مسئله را اعلام کنم یا حرکتی از جانب من در این زمینه دیده شود. همچنین دلیلی برای حمایت از آقای «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به دلیل برخی اختلافاتمان در پرونده‌های داخلی نمی‌بینم و ممکن است که ما درباره فرد معینی برای برعهده گرفتن منصب ریاست جمهوری آینده لبنان با جریان المرده به توافق برسیم.

باسیل در ادامه به روند تشکیل کابینه جدید لبنان اشاره کرده و گفت، هیچ تلاشی از جانب «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت برای رونمایی از کابینه جدید دیده نمی‌شود؛ زیرا او نمی‌خواهد بار پرونده‌های مربوط به بانک مرکزی و انفجار بندر بیروت و ترسیم مرز‌های دریایی و مسئله آوارگان را به دوش بکشد. کسی که به دنبال تشکیل دولت نیست (نجیب میقاتی) به کاخ ریاست جمهوری آمده و یکسری اسامی را مقابل رئیس‌جمهور قرار داد و گفت که این‌ها اسامی وزرای کابینه آینده هستند؛ در حالی که خود میقاتی می‌دانست دولت با این ساختار تشکیل نخواهد شد.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان افزود، برخی طرف‌ها ما را متهم به مانع تراشی در روند سیاسی کشور می‌کنند، اما این اشتباه است. ما همواره به دنبال انجام وظیفه خود در سطح نمایندگی در دولت‌های مختلف بوده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم که حقوق سیاسی ما ضایع گردد. همچنین تاکید می‌کنیم که نباید خلاء ریاست جمهوری در کشور به وجود بیاید و دولت موقت فعلی صلاحیتی برای تصدی امور رئیس جمهور در صورت ایجاد خلاء در این زمینه ندارد.

این مسئول لبنانی با اشاره به تداوم و تشدید بحران سوخت در این کشور و عدم وجود راهکار اساسی برای حل آن و همچنین عدم تحقق وعده‌های آمریکا در این زمینه گفت، تصمیم سیاسی آمریکا موجب شده که با وجود امضای قرارداد لبنان با مصر و اردن کشور ما از دسترسی به گاز و برق محروم باشد. من به دیدار سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و همچنین به وزارتخانه انرژی می‌روم تا درباره واردات سوخت از ایران صحبت کنیم.

جبران باسیل در ادامه سخنان خود به اظهارات اخیر سید حسن نصرالله درباره پرونده تعیین مرز‌های دریایی با فلسطین اشغالی پرداخته و گفت، این سخنان دبیرکل حزب الله جدید بود و در اینجا اهمیت حزب الله و مقاومت مطرح می‌گردد. همچنین طبق اظهارات سیدحسن نصرالله برای استخراج انرژی لبنان از دریا تضمین‌هایی وجود دارد و در صورتی که راه حل شفافی در این پرونده دیده نشود به معنای خودکشی برای لبنان خواهد بود و ما در آن زمان اقدام به ترسیم یک معادله جدید در دریا می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->