نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

عراق کاردار خود را از ترکیه فراخواند

  • کد خبر: ۱۱۸۲۸۵
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
عراق کاردار خود را از ترکیه فراخواند
پس از درخواست بغداد برای برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده در شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اخیر ترکیه به شمال عراق، این کشور اعلام کرد که کاردار خود در آنکارا را فراخوانده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، امروز (شنبه)، اعلام کرد که این کشور، کاردار خود در آنکارا را فراخوانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: «وزارتخانه تصمیم گرفت کاردار عراق در آنکارا را به بغداد فرا بخواند.» وی اضافه کرد: «وزارت [خارجه] بار دیگر جهت اطلاع افکار عمومی می‌گوید که هیچ توافق امنیتی یا نظامی‌ای با ترکیه در کار نیست.»

احمد الصحاف، ساعاتی پیش، اعلام کرد که بغداد از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده و خواستار برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی حمله اخیر ترکیه به منطقه کردستان است.

 منابع عراقی، بعدازظهر چهارشنبه، خبر دادند در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق یک گلوله توپ به تفرجگاهی در استان دهوک اصابت کرده و ۹ گردشگر جان خود را از دست داده‌اند.

به‌رغم آنکه مقامات بغداد تأکید دارند که این حمله توسط نیروهای ترکیه انجام شده است و آنکار مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی است، ترکیه می‌گوید که نیروهای این کشور به غیرنظامیان حمله نکرده‌اند.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، چهارشنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه «السومریه» در این باره گفت: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

با این حال،  «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه، پنجشنبه، بیان کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از نیروی هوایی ارتش دریافت کردیم، هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان [در دهوک عراق] نداشته‌ایم.»

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اظهارات مقامات عراقی را رد کرد و این حمله را به عناصر گروه «پ‌.‌ک‌.ک» نسبت داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پس از این حمله در بیانیه‌ای ضمن نسبت دادن این عملیات به ترکیه، تأکید کرده بود: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->