حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستیار جدید یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس کیست؟| علاقه‌مند به سیستم لوزی و جملات فلسفی

  • کد خبر: ۱۱۸۳۴۱
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
دستیار جدید یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس کیست؟| علاقه‌مند به سیستم لوزی و جملات فلسفی
اوسمارلوس ویرا، دستیار بزریلی جدید یحیی گل‌محمدی را بشناسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با جدایی حمید مطهری از کادرفنی پرسپولیس، مسئولان این باشگاه به‌دنبال یک مربی خارجی بودند که به‌نظر می‌رسد با مربی چهل‌وهفت‌ساله‌ای که در سنین جوانی مربیگری را آغاز کرده است، به توافق رسیده‌اند. روز گذشته به‌طور رسمی اعلام شد که باشگاه پرسپولیس به توافق ابتدایی با دستیار برزیلی مدنظر یحیی گل‌محمدی دست یافته است و این مربی به‌زودی راهی تهران خواهد شد تا با حضور «اوسمارلوس ویرا» در ایران، دوطرف قرارداد همکاری را امضا کنند.

اوسمار ویرا اکنون بعد از دریافت پیشنهاد از پرسپولیس، موافقت ابتدایی‌اش را با این موضوع به باشگاه اعلام کرده است و بعید به‌نظر می‌رسد مشکلی در مسیر اولین چالش او خارج از فوتبال برزیل وجود داشته باشد و باید به‌زودی در انتظار این انتقال و حضور او روی نیمکت پرسپولیس در کنار یحیی گل‌محمدی ماند.

آشنایی با اوسمار ویرا

اوسمار ویرا متولد پاسو فوندو برزیل است و علاقه‌اش در تیم‌هایی که کار کرده، بر پایه سیستم ۱-۳-۲-۴، همان لوزی معروف، است. ویرا کارش را در سنین جوانی با هدایت تیم آکادمی اینترناسیونال آغاز کرد. او مربیگری را از سال ۲۰۰۹ یعنی زمانی که سی‌وچهارساله بود، شروع کرد و در تیم یوونتود برزیل به‌عنوان مدیرفنی کارش را آغاز کرد؛ ولی خیلی زود به‌دلایل نتایج ضعیف کنار رفت. پس از برکناری در تیم اصلی یوونتود، به تیم جوانان اینترناسیونال بازگشت و مدتی نیز هدایت آکادمی فلومیننسه را برعهده داشت.

مربی برزیلی جدید پرسپولیس بیشتر در زمینه جوانان کار کرده است تا اینکه پس از دو سال کار در تیم کمتر از بیست سال کورینتیانس، در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دستیار مربی اصلی شد و سپس به تیم اصلی راه پیدا کرد. اوسمار در سال ۲۰۱۹ هدایت گوارانی و ویتوریا را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۰ دوباره به‌عنوان دستیار به اینترناسیونال پیوست و تا انتهای فصل ۲۰۲۱ در این تیم ماند. در آغاز فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ هدایت سیانورته را برعهده گرفت؛ تیمی که در لیگ اصلی برزیل نیست و در لیگ سطح اول ایالت پارانای کشور برزیل حضور دارد.

جالب است بدانید که مربی جدید و مدنظر پرسپولیس نیز به انتشار جملات فلسفی در صفحات شخصی‌اش علاقه زیادی دارد و بی‌شباهت به حمید مطهری، مربی سابق این تیم، در‌این‌زمینه نیست. ویرا در کارنامه کاری‌اش دستیار مربیان بزرگی مانند «فابیو‌کاریله»، سرمربی کنونی وردی ناکازاکی و سرمربی سابق اتلتیکو پارانانزه، سانتوس، الاتحاد عربستان، کوئنتیانس الوحده و «خایرو ونتورا»، سرمربی کنونی گویاس و سرمربی سابق یوونتوس، چاپکویینزه، اسپورت رسیف، کوئنتیانس، سانتوس و بوتافوگو و «دیگو آگیره»، سرمربی اروگوئه‌ای کنونی کرول آزول مکزیک و سرمربی سابق اینترناسیونال الریان، سائوپائولو، الغرافه و پنارول بوده است.

عاقبت‌به‌خیری دستیاران گل‌محمدی

ویرا، جدیدترین دستیار سرمربی پرسپولیس، اولین کمک خارجی او محسوب می‌شود که قرار است دستیار اولش در پرسپولیس باشد. پیش‌تر کمک‌های اول یحیی گل‌محمدی ایرانی بوده‌اند که جالب اینجاست بیشتر آن‌ها پیشرفت کرده‌اند و حالا سه نفر از آن‌ها سرمربی سه تیم لیگ‌برتری امسال هستند. مجتبی حسینی که چند سالی است در لیگ‌برتر سرمربی شده و امسال هم سرمربی تیم پیکان است، از دستیاران قدیمی یحیی است که در ذوب‌آهن و پرسپولیس با او کار کرده است. او به‌نوعی اولین دستیار گل‌محمدی محسوب می‌شود که در دوره قبل سرمربیگری او در تیم سرخ‌پوشان، عملا دست راست یحیی بود.

ساکت الهامی، سرمربی امسال هوادار که در دو فصل گذشته با تیم‌های تراکتور و نساجی قهرمان جام‌حذفی ایران شده بود هم یکی‌دیگر از دستیاران سابق گل‌محمدی است که در پدیده مشهد با او همکاری کرد. سومین دستیار سرمربی‌شده گل‌محمدی هم حمید مطهری است که امسال بعد از جدایی از کادرفنی پرسپولیس سرمربی نساجی شده بود و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند از دو دستیار قبلی گل‌محمدی هم در کارش موفق‌تر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->