نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

رحمان رضایی: فقط حسرت بازی برابر مسی را دارم

  • کد خبر: ۱۱۸۳۴۳
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
رحمان رضایی: فقط حسرت بازی برابر مسی را دارم
گفت‌وگوی گاتزتا با مدافع سابق تیم‌ملی فوتبال کشورمان را در ادامه بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لژیونر سابق فوتبال ایران در سری‌آ، خاطرات جالبی از دوران بازی در فوتبال ایتالیا را زنده کرده است؛ از مکالمه عجیب با زلاتان تا تماشای تلخ‌ترین صحنه دوران ورزشی رونالدوی برزیلی از نزدیک! ستاره سابق خط دفاعی تیم‌ملی که هفت فصل متوالی در فوتبال ایتالیا توپ زد، در گفتگو با گاتزتا دلواسپورت، رسانه معروف فوتبال ایتالیا، خاطرات جالبی را مرور کرده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.

‌رحمان چطوری؟ این‌روز‌ها چه‌کار می‌کنید؟

‌خوب! من تهران هستم، هوا مثل ایتالیا گرم است؛ تقریبا ۴۰ درجه. در آخرین تجربه‌ام مربی ذوب‌آهن بودم؛ یکی از اولین تیم‌هایی که در آن بازی کردم. ما به‌دلیل اشتباه‌های داوری چهارده‌امتیاز جریمه شدیم. متأسفانه مدیرعامل سابق من در‌این‌زمینه مسئولیت دارد. این کار برای این بود که من را به دردسر بیندازند و هدفشان این بود که مربی دیگری بیاورند!

‌دوست دارید در ایتالیا مربیگری کنید؟

خیلی زیاد! می‌دانم که آسان نیست. دوست دارم در جایی که قبلا بازی کرده‌ام، مربیگری کنم: پروجا، مسینا و لیورنو.

شما در ابتدا مهاجم بودید. چگونه مدافع شدید؟

تا هفده‌سالگی مدافع میانی بودم؛ بعد مهاجم شدم. وقتی وارد سطح اول ایران شدم، سرمربی‌ام در اواسط فصل به من گفت که قرار است مدافع شوم. من شک داشتم؛ اما هشت‌ماه بعد به تیم‌ملی ایران دعوت شدم.

شما چندین‌بار زلاتان را به چالش کشیدید؛ آیا خاطره‌ای از آن نبرد‌ها باقی مانده است؟

او بسیار قوی بود. من دوئل‌های زیبایی را به‌یاد دارم. من بازی لیورنو و اینتر در جام‌حذفی ایتالیا را فراموش نمی‌کنم؛ قبل از نیمه دوم، ایبرا به من نزدیک شد و شروع به فارسی‌صحبت‌کردن با من کرد. به من گفت: «سلام ایرانی، خوبی؟» زلاتان آن‌زمان قوی بود؛ امروز حتی قوی‌تر است. او فوتبال را می‌شناسد و یک رهبر کامل است.

بازی مقابل دو رونالدو چطور بود؟

مریخی فوق‌العاده بود؛ قوی‌ترین فوتبالیست جهان، یک جادوگر. باعث می‌شد توپ ناپدید شود. او تقریبا سی‌ساله بود که با پیراهن میلان زانویش آسیب دید. این اتفاق مقابل لیورنو، تیم سابق من، رخ داد. دو سال قبل از آن در جام‌جهانی تجربه چالش با کریستیانو رونالدو را داشتم؛ اما از نظر فنی، رونالدو برزیلی چیز دیگری بود. در بین نام‌های بزرگ، فقط حسرت بازی برابر لیونل مسی را دارم.

تیم‌ملی شما به جام جهانی راه پیدا کرد.

‌بله، ایران یکی از اولین تیم‌های ملی بود که جواز صعود را گرفت. به تیم‌های ایتالیایی توصیه می‌کنم مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو، را بگیرند؛ او بسیار قوی است، در سری‌آ خیلی خوب عمل می‌کند.

‌این‌روز‌ها غیر از فوتبال، سرگرمی و فعالیت دیگری هم دارید؟

‌من یک رستوران ایتالیایی در تهران دارم که مالک آن هستم؛ اما مستقیم روی آن کار نمی‌کنم. پیتزا و پاستا درست می‌کنیم و صد‌در‌صد غذا‌ها ایتالیایی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->