جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

کمیسیون حقوقی شورای شهر ایلام: ضرورت توجه به منافع جمعی در اداره امور شهر

  • کد خبر: ۱۱۸۴۲۶
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کمیسیون حقوقی شورای شهر ایلام: ضرورت توجه به منافع جمعی در اداره امور شهر
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر ایلام اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر به عنوان حکومت‌های محلی هستند که با شناخت موانع و مشکلات و همچنین ارائه راهکار برای آن‌ها به فعالیت می‌پردازند. ضمن اینکه با در نظر داشتن رکن دموکراسی و مشارکت مردم در سرنوشتشان، نقش حکومت‌های محلی را نیز ایفا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی کریمی افزود: از ویژگی‌های مثبت تشکیل شورا‌ها می‌توان به اداره امور شهر به وسیله وکلای خود در شورا‌های شهر اشاره کرد. این موضوع زمانی تحقق می‌یابد که اعضای شورا منافع جمعی و شهروندان را به منافع شخصی، حزبی و ایلی خود ترجیح داده و به سوگندی که در زمان انتخاب شدن ادا کرده‌اند، وفادار باشند.

کریمی با اشاره به جایگاه حقوقی شورا‌های اسلامی توضیح داد: شورا‌ها با شناخت از خواسته، نیازمندی‌ها، شناخت مشکلات، ارائه راهکار‌ها در شورای استان و شورای عالی استان‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی به شرط وفاداری به اراده مردم در اداره شهر در جایگاه بسیار مهمی قرار گرفته‌اند.

به گفته او، چاره جلوگیری از تخلفات در کمیسیون‌های شهرداری‌ها از جمله ماده ۱۰۰، ۷۷، کمیسیون ماده ۵، صرفا برنامه‌ریزی در قالب نرم‌افزار است تا اینگونه از اراده شخصی اعضا (رانت) جلوگیری شود و اطلاعات در بستر خدمات دولت الکترونیکی بارگذاری شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر ایلام خاطرنشان کرد: براساس قانون شورای اسلامی شهر و ساختار حقوقی و اداری شهرداری‌ها که از جمله نهاد‌های عمومی غیرانتفاعی به شمار می‌آیند، شهرداری موظف است مطابق لایحه بودجه و نرخ عوارض سالانه، درآمد‌های محلی و ردیف هزینه‌های آن را به شورا اعلام کند و سپس به اطلاع شهروندان برسد.

کریمی ادامه داد: همچنین شورا‌های شهری باید بر نحوه اخذ درآمد‌ها و هزینه‌کرد آن نظارت داشته باشند تا بدانند عوارض اخذ شده در کجا و به چه منظور هزینه شده است.

او بیان کرد: علاوه بر این در چند سال گذشته نماینده حاکمیت یعنی دیوان محاسبات کشور در شهرداری‌ها بر درآمد و هزینه‌های شهرداری نظارت دارند؛ بنابراین یکی از مشکلات شهرداری‌ها را می‌توان نبود تناسب بین درآمد و هزینه به علت عدم شفافیت در این حوزه نام برد.

به باور کریمی، نواقصی در نحوه اجرا، نظارت و شفافیت وجود دارد. تهیه و کاربردی کردن سیستم‌های نرم‌افزاری در بستر دیتابیس و ارائه خدمات دولت الکترونیک و هوشمند می‌تواند به عنوان راهکاری برای خروج از محاسبات شخصی کارمند به کار رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->