«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

پیکر آخرین مفقودی سیل استهبان پیدا شد | ۲۲ تن جانباختند

  • کد خبر: ۱۱۸۴۹۰
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
  • ۱
پیکر آخرین مفقودی سیل استهبان پیدا شد | ۲۲ تن جانباختند
پیکر آخرین مفقودی سیل استهبان که مربوط به کودکی یک ساله بود، پیدا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی خوبیار  با بیان اینکه امدادگران هلال احمر تا آخرین نفس پای کار مردم ایستادند، اظهار داشت: دقایقی پیش و پس از ۷۵ ساعت تلاش بی‌وقفه بخشی از پیکر آخرین مفقودی سیل استهبان که مربوط به یک کودک یک ساله بود پیدا شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس توضیح داد: با این عملیات امدادرسانی، پیکر هر ۲۲ تن مفقودی سیل روز جمعه منطقه رودبال استهبان تحویل شد.

روز جمعه ۳۱ تیرماه امسال، جاری شدن سیل تابستانی در رودخانه رودبال که از سه شهرستان نی‌ریز، استهبان و داراب در شرق استان فارس عبور می‌کند، حادثه‌ساز شد، حادثه‌ای که تاکنون منجر به مرگ دست‌کم ۲۱ تن شد.

هم‌نشینی واژه‌های سیل در کنار نام استان فارس تداعی کننده خاطرات تلخ سیل پنجم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ است. در کنار این تشابهات، اما تفاوتی پررنگ میان سیل امسال و سیل سه سال پیش وجود دارد. سیلی که اخیرا شرق استان فارس را درگیر کرد، در آخرین روز تیرماه یا در واقع در میانه فصل گرما رخ داده است. این در شرایطی است که در اذهان عمومی واژه سیل، با آب و هوای ناپایدار و فصول پربارش بهار و پاییز گره خورده است.

در مورد چرایی وقوع سیلاب روز جمعه در استان فارس، داده‌های هواشناسی نشان می‌دهند که در محل وقوع سیلاب بارشی به وقوع نپیوسته است و بارش در سیلاب دشت مرکز حوضه آبریز بوده که به سد نمی‌ریخته است.

شواهد نشان می‌دهند بارش رگباری در منتهی‌الیه شمالی و بکر حوضه آبریز رخ داده است، ولی گزارش نشده است که لزوم نصب دستگاه‌های باران‌سنج خودکار برای هشدار سیل ناگهانی را در مناطق مرتفع حوضه‌های آبریز کشور بیان می‌کند، همچنین منطقه به رادار پیشرفته هواشناسی و ایستگاه جو بالا مجهز نبوده است.

باعث تعجب است که اطلاعیه‌های اداره‌کل هواشناسی استان فارس برای روز جمعه به‌صورت زرد صادر شد و مدیرکل هواشناسی استان فارس را ترک کرده بود و از این بدتر کشته و مفقود شدن ۲۲ نفر از  هموطنان بیگناه در این فاجعه، بدون هیچ هشدار و اعلام آمادگی جدی به نهادی متولی مدیریت بحران، غیر از این که نمک بر زخم داغ‌دیدگان حادثه ریخت، عامل عدم مدیریت این نابهنجاری بود و در صورت مدیریت صحیح و صدور پیش‌آگاهی‌های مربوط جلوی خسارات فراوان ناشی از آن گرفته می‌شد.

پروفسور اردکانی پیشکسوت هواشناسی ایران و پدر علم هواشناسی کشور هفته قبل در مصاحبه‌ای با روزنامه صنعت وقوع چنین مانسونی را در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور و غرب کشور اخطار داده بود.

متأسفانه عدم‌کارایی بازماندگان دولت قبل سازمان هواشناسی همچنان بلای جان مردم شده است و همین طور عدم‌تجهیز حوزه مستعد سیلاب آبریز استهبان به سامانه‌های هشدار سیل و عدم‌کارایی ایستگاه‌های باران‌سنجی در آن نیز مزید بر علت شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
کاری به دولت چپ و راست ندارد همه بیکفایتند و شما ،که از اب گل الود ماهی میگیرید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->