دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل و نقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌هابه زودی برقی‌سازی می‌شود تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: باید قدردان بازنشستگان باشیم

  • کد خبر: ۱۱۸۵۳۲
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: باید قدردان بازنشستگان باشیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بازنشستگان یکی از ذخایر مهم تجربی در هر سازمانی هستند و باید قدردان افرادی باشیم که در مسیر خدمت به مردم گام برداشته و امروز برخی دیگر متصدی امور آن‌ها هستند.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان، در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: امروز روز خانواده و تکریم بازنشستگان است و شورای ششم هم خودش را موظف می‌داند ضمن تبریک این روز از ظرفیت بازنشستگان استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس رویکرد و نگاه ویژه شورای ششم نسبت به توس، بودجه این پهنه تاریخی از ۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت که در حوزه عمرانی توس هزینه می‌شود.
وی با اشاره به فضاآرایی‌های صورت گرفته در سطح شهر در دهه ولایت و امامت، اظهارکرد: به مدیریت شهری مشهد مقدس که با محوریت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری خدمات شایانی در این ایام مبارک، به ویژه عید سعید غدیر خم انجام داد، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی افزود: ایام محرم و صفر نیز در پیش است و شهرداری باید در این مناسبت‌ها نیز، در حوزه فضاسازی سطح شهر عملکرد مناسبی داشته باشد.

روز مباهله، دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه به آن اشاره داشت و گفت: در این روز، آیه «تطهیر» بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد؛ آیه‌ای که بر ارزش‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین ایشان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تایید زد.

موحدیان با گرامیداشت روز «خانواده و تکریم مقام بازنشستگان»، تصریح کرد: بازنشستگان یکی از ذخایر مهم تجربی در هر سازمانی هستند و باید قدردان افرادی باشیم که در مسیر خدمت به مردم گام برداشته و امروز برخی دیگر متصدی امور آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد نیز از بازنشستگان بسیار توانمندی برخوردار است، گفت: برماست که از تجارب این ذخایر انسانی و مو سپیدان مدیریت شهری بهره بیشتری ببریم.

موحدیان همچنین با اشاره به ۶ مردادماه، روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهارکرد: یکی از نیاز‌های امروز کشور، «مهارت» است؛ دانشگاه‌ها باید در کنار مباحث تئوری، روی مباحث مهارتی نیز تمرکز بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اشتغال‌آفرینی جز از طریق کسب مهارت لازم امکان‌پذیر نیست؛ جوان باید ذهن پرورش یافته داشته باشد و امورات مختلف را با سرعت زیاد و کیفیت حداکثری انجام دهند که این مهم در گرو مهارت‌آموزی است.

موحدیان در ادامه با توجه به یکسالگی فعالیت شورای ششم به تشریح مختصری از اقدامات و سیاست‌گذاری‌های کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس پرداخت و افزود: طی یک سال اخیر این کمیسیون تلاش‌های بسیاری داشته و بازدید‌های میدانی و متعددی را در برنامه خود قرار داده که شایسته تقدیر است.

وی گفت: بسیار خرسندیم که با اختصاص بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی، اولین مرکز فرهنگی محله چهاربرج به بهره‌برداری می‌رسد؛ این فضای فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مردمی و نظرات بزرگان و ائمه جماعات به محلی برای تجمع و همفکری فعالان فرهنگی تبدیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به طرح راهبردی توس که با پیگیری‌های شورای ششم، ظرف مدت ۵ ماه به ثمر نشست و ابلاغ شد، اظهارکرد: امیدواریم طرح تفصیلی توس نیز که با حمایت مالی شورای شهر در حال تهیه بوده، زودتر به نتیجه برسد.

موحدیان درخصوص باره توس نیز که ۳۶۰ هکتار مساحت دارد، گفت: هر اقدامی که در این پهنه صورت می‌گیرد، باید با هماهنگی میراث فرهنگی و گردشگری باشد؛ امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته، پارک ویژه بانوان در بولوار شاهنامه نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای احداث پارک کودکان فردوسی، افزود: زمین این پروژه درحال تحویل است و با پیگیری‌های صورت گرفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

موحدیان تصریح کرد: براساس رویکرد و نگاه ویژه شورای ششم نسبت به توس، بودجه این پهنه تاریخی از ۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت که در حوزه عمرانی توس هزینه می‌شود.

وی افزود: در این پهنه ۳ کلان‌پروژه شامل «تقاطع سه‌راه فردوسی»، «شهر قصه داستان‌های شاهنامه» و «شهر صنایع دستی» نیز تعریف شده است.

موحدیان در بخش پایانی صحبت‌های خود به قانون لایحه درآمد‌های پایدار اشاره کرد و گفت: انسجام بخشی به این قانون اقدام بسیار خوبی است و ضمانت‌های اجرایی در مطالبات شهرداری قوی‌تر از گذشته می‌شود و شهرداری می‌تواند مطالبات خود را دریافت نماید.

وی اظهارکرد: در عین حال با این تصمیم، تصمیمات شورا‌ها محدود شده که با روح قانون اساسی در تعارض است؛ عوارض محلی و بهای خدمات باید به تایید شورای عالی استان‌ها برسد که تجربه نشان داده این موضوع، فرآیندی بسیار طولانی است.

موحدیان با بیان اینکه شورا‌های شهر و روستا باید در تصمیمات محلی نقش‌آفرینی کنند، گفت: اگر تصمیم‌گیری برای شهر‌ها از تهران و وزارت کشور باشد و این تصمیمات دیکته شود، با روح شورا‌ها سازگار نیست و اختیارات اصلی را سلب می‌کند و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید به این مساله دقت کنند.

در حاشیه این جلسه از دانش آموزان نخبه شهر مشهد که در المپیاد‌های مختلف کسب مدال داشتند تقدیر به عمل آمد.

ناصحی، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد طی تذکری به ساماندهی ایستگاه‌های من کارت در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های توزیع و شارژ من کارت در سطح مسهد باید توسعه یابد و اگر قانونی دریافت۳۰۰۰تومان برای افراد فاقد من کارت اعمال می‌شود باید قبل توسعه ایستگاه‌ها را داشته باشیم.

تصویب لایحه نامگذاری یک معبر، یک میدان، دو سالن ورزشی و یک زمین ورزشی

ماده‌واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به نامگذاری یک معبر، یک میدان، دوسالن و یک زمین ورزشی به شرح ذیل اقدام نماید.
۱- نامگذاری معبر فرعی دانشسرای شمالی ۳ واقع در خیابان آبکوه با حفظ شماره، به نام زنده یاد سعید تشکری (منطقه ۱)
۲- نامگذاری میدان واقع در تقاطع بلوار دانشجو و بلوار آموزگار شهید رجایی به نام شهید رئیسعلی دلواری (منطقه ۱۱)
۳- نامگذاری سالن ورزشی واقع در خیابان شاهد ۱۰ به نام شهدای باغبان (منطقه ۱۰)
۴- نامگذاری سالن ورزشی واقع در خیابان شهید رفیعی ۱۷ به نام شهدای پاکبان (منطقه ۱۰)
۵- نامگذاری زمین ورزشی روباز واقع در خیابان قائم ۳۰سیدی به نام شهدای محله قائم (منطقه ۷)

ایجاد بازار تخصصی عفاف و حجاب

ماده واحده: شهرداری مکلف است به منظور ترویج فرهنگ عفاف و‌حجاب و تقویت فرهنگ استفاده از پارچه و لباس‌های منطبق با الگوی ایرانی_اسلامی، ایجاد زمینه‌های متمرکز دسترسی عمومی به محصولات عفاف و‌حجاب و‌حمایت از طراحان و تولیدکنندگان آن، حداکثر طی مدت۲ماه نسبت به ایجاد حداقل ۲بازار دائمی تخصصی و عفاف و‌حجاب اقدام نماید.

تبصره ۱. به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای اجرایی نمودن این مصوبه نسبت به لستفاده و بهره گیری از ظرفیت ساختمان‌ها و فضا‌های در اختیار و یا ظرفیت‌های مشارکتی تولیدکنندگان مجاز اقدام نماید.

تبصره۲. شهرداری مشهد مکلف است علاوه بر استفاده از عرضه کنندگان معتبر داخلی و بومی، در راستای برقراری عدالت و‌حمایت از تولید، از حضور تولیدکنندگان خرد با تاکید بر حمایت از بانوان نیز بهره گیرد.
تبصره۳. شهرداری مکلف است در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نسبت به برگزاری رویداد‌ها و برنامه‌های فرهنگی در حاشیه بازار اقدام نماید.
ناصحی، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد طی پیشنهادی که رای گذاری شد گفت: برای مالکات تجاری که ملک خود را در اختیار تولیدکنندکان در حوزه حجاب و‌ عفاف فعالیت می‌کنند، ۵۰درصد تخفیف در حوزه فعالیت تجاری اختصاص یابد.
حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد در راستای این مصوبه گفت: باید شرایطی ایجاد شود که هزینه‌های محصولات حجاب مثل چادر برای افراد مناسب‌تر باشد.
سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد در راستای این لایحه گفت: باید از پوشش عفیفانه حمایت شود، آن اشکالی که به این پیشنهاد است ابعاد ماجرا به اندازه کافی بررسی نشده، محصولات مرتبط با حجاب و‌ عفاف گسترده است و بار حقوقی برای شهرداری دارد.اکثر اصناف شامل این مصوبه می‌شوند.
وی تاکید کرد: مصوبات بابد دقیق و مشخص باشد و جای بحث نباشد، پیشنهاد می‌شود روی این موضوع بیشتر کار شود و در نهایت چیزی باشد که کمک به تولیدکنندگان فعال در این حوزه باشد و گرهی از کار مردم باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->