تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بررسی تغییر «سن بازنشستگی» | تا ۵۰ میلیون تومان قسطی خرید کنید

  • کد خبر: ۱۱۸۵۵۲
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
بررسی تغییر «سن بازنشستگی» | تا ۵۰ میلیون تومان قسطی خرید کنید
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه قوانین بازنشستگی باید اصلاح شوند گفت: اصلاحات پارامتریک باید اجرا شود که یکی از آنها "سن بازنشستگی" است. امید به زندگی بهبود یافته اما سن بازنشستگی را پایین آورده‌ایم وبرعکس عمل کرده‌ایم. اصلاحاتی از این دست خیلی جدی در دستورکار قرار دارند.

محمد اسکندری در حاشیه هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با بیان اینکه معیشت بازنشستگان از جمله موارد مدنظر صندوق بازنشستگی است در خصوص گلایه از عدم پرداخت برخی معوقات گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق بازنشستگان تابع کامل سازمان برنامه و قانون بودجه است و پیگیر مطالبات هستیم.

 
وی با بیان اینکه معیشت، دغدغه همیشگی ماست اظهار کرد: ایراد جدی در کشور تورم است و هرچه می دویم به تورم نمی رسیم و این یک مسئله جدی است. اینکه ریشه تورم کجاست و عاملش چیست؟ باید مدنظر قرارداد بگیرد. معیشت بازنشستگان دغدغه همیشگی ماست، چه در باب حقوق و چه بیمه تکمیلی باشد. 


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در این کشور اجرا نمی‌شود و یا تبعیض وجود دارد، به شدت پیگیر هستیم. برخی دستگاه‌ها که خوب بودجه می‌گیرند به پرسنل و بازنشستگان خوب می‌رسند ولی برخی که پرسنل و بازنشسته پرتعداد دارند این رسیدگی را ندارند. 
اسکندری ضمن اعلام این خبر که امکان خریدهای تخفیفی و تقسیطی دوباره و گسترده تر راه افتاده است گفت: بازنشستگان می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید داشته باشند که البته میزان دقیق آن بستگی به میزان حقوق دریافتی شان دارد. نرخ کارمزد آن پایین آمده و شش درصد شده است. 


وی ادامه داد: اخبار مربوط به وام ضروری بازنشستگان نیز اعلام شد. وام ازدواج فرزندان بازنشستگان را یک‌بار به روز کردیم و به متقاضیان پرداخت شد. امیدواریم بتوانیم یک بار دیگر در آینده نزدیک وام را به همه کسانی که درصف هستند، اعطا کنیم. 


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره گلایه برخی بازنشستگان پیرامون قطع یارانه شان گفت: ما هم درخواست کرده‌ایم که یک دسترسی به مرکز تماس ما بدهند که به بازنشستگان پاسخگو باشیم. منتها فقط در این حد می‌توانیم اقدام کنیم و پاسخگو باشیم که چرا یارانه شان قطع شده، اما به طور کلی این موضوع در حوزه ما نیست ولی امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، بتوانیم پاسخ و اقدام مناسبی انجام بدهیم.

 
اسکندری درباره سن پایین بازنشستگی در کشور نیز اظهار کرد: قانون بازنشستگی در کشور ما مشکلات عدیده دارد. یک کف سن بازنشستگی باید درنظرگرفته شود. اکنون میانگین سن بازنشستگی صندوق کشوری حدود ۵۱ سال است. این سن تازه ابتدای پختگی و شکوفایی به ویژه در عرصه مدیریتی است. در حوزه بازنشستگی سیاست‌هایی داشتیم که به نظرم اشتباه هستند.

 
وی ادامه داد: ابلاغ سیاست‌های رهبری در حوزه تامین اجتماعی به این معناست که شروع به اصلاح کنیم. پیش نویس پیشنهادی خود را برای وزیر ارسال کرده‌ایم، این قوانین بازنشستگی باید اصلاح شوند. اصلاحات پارامتریک باید اجرا شود که یکی از آنها سن بازنشستگی است. امید به زندگی بهبود یافته اما سن بازنشستگی را پایین آورده‌ایم وبرعکس عمل کرده‌ایم. اصلاحاتی از این دست خیلی جدی در دستورکار قرار دارند. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->