جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره هوتن شکیبا به بهانه انتشار کلیپی از پشت صحنه دوبله شیرشاه + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۸۷۷۱
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
درباره هوتن شکیبا به بهانه انتشار کلیپی از پشت صحنه دوبله شیرشاه + فیلم
«دیوی»، «بچه» و «اسکار» سه شخصیت عروسکی و کارتونی هستند که صدای هنرمندانه هوتن شکیبا به آنها جان بخشیده است.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ خیلی‌ها با شنیدن صدای «بچه» یکی از شخصیت‌های عروسکی مجموعه «مهمونی» که اثری فاخر از ایرج طهماسب برای پخش در شبکه نمایش خانگی است، کیف می‌کنند و احتمالا کلیپ‌های کوتاهی از کَل‌کَل بچه با مهمانان این برنامه را بار‌ها در اینستاگرام دیده‌اند.

حالا فکرش را بکنید که اگر آقای طهماسب برای این شخصیت یک صداپیشه دیگر به‌جز «هوتن شکیبا» را انتخاب کرده بود، چه می‌شد؟

قطعا صداپیشگی شگفت‌انگیز هوتن شکیبا نقش مهمی در محبوبیت امروز بچه دارد؛ عروسکی که «از هیچ مادری زاده نشده» و حاصل خلاقیت و خلق شخصیت‌های عروسکی به‌دست ایرج طهماسب است.

در همان قسمت‌های اول مهمونی خیلی‌ها وقتی شنیدند که پشت این بچه دوست‌داشتنی، بازیگر خوش‌اخلاق و بااستعداد سینمای ایران یعنی هوتن جانِ شکیباست، تعجب کردند. اما واقعیت این است که هوتن شکیبا هنرمندی بااستعداد است. بازیگری که در سال‌های گذشته در نقش‌های سینمایی و تلویزیونی خود خوب درخشیده و توانمندی او باعث ماندگاری این نقش‌ها شده است.

این روز‌ها هم فیلم سینمایی «تی‌تی» با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست روی پرده نقره‌ای سینما‌های ایران درحال اکران است. «تی‌تی» در سال ۱۳۹۹ به‌کارگردانی آیدا پناهنده ساخته شد و شیوع کرونا اکران آن را تا امروز عقب انداخت. با دیدن این فیلم و توانایی شکیبا در شخصیتی که نقش آن را بازی می‌کند، به توانمندی او در قرارگرفتن در شخصیت‌های مختلف ایمان می‌آورید.

هوتن شکیبا هنرمندی پرکار است، جای درستی ایستاده و همین توانمندی منحصربه‌فرد او باعث شده است در هر جایی که بتواند کمکی کند، به بهترین شکل ممکن حضور یابد.

اما بهانه نوشتن این مطلب پربازدیدشدن بخشی از پشت صحنه دوبله انیمیشن «شیرشاه» است که صدای هوتن شکیبا روی نقش «اسکار» آمده است و او با هیجانی خاص دیالوگ‌های مربوط به این انیمیشن را می‌گوید.

اینجا بیینید:

او با چنان تسلط و علاقه‌ای پشت میکروفون دوبله ایستاده که این ویدئوی چهل‌ثانیه‌ای مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و بار‌ها و بار‌ها دیده شد.

هوتن شکیبا متولد سال ۱۳۶۳ است و با بازی در مجموعه تلویزیونی «لیسانسه‌ها» (۱۳۹۵-۱۳۹۸) به شهرت رسید و مدتی بعد برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» (۱۳۹۷) جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

او که در سنندج به دنیا آمده است، کارشناسی‌ارشد بازیگری از دانشگاه هنر تهران دارد. صداپیشگی عروسک بچه، تنها تجربه این بازیگر توانمند نیست؛ شکیبا در گذشته دو عروسک دیبی و خونه‌بغلی را برای مجموعه‌های «کلاه‌قرمزی» صداپیشگی کرده بود و در مجموعه «مهمونی» علاوه بر بچه روی عروسک شاباش هم صداپیشگی کرده است. او در سال۱۳۹۲ با بازی در فیلم بلند «شب بیرون» اولین تجربه جدی خود را در سینما پشت‌سر گذاشت. او در تئاتر هم دستی بر آتش دارد و تجربه‌های موفق زیادی روی صحنه تئاتر داشته است. هوتن شکیبا در ۳۶ تئاتر روی صحنه رفته است.

او در مصاحبه‌ای گفته است: «من حتی دوره دانشگاهم را طولانی کردم تا از حرفه‌ام دور نشوم تا حدی که پدرم از من خواست اگر کاری در تئاتر نیست، کار دیگری انجام دهم، اما من ناامید نشدم و در نهایت با ایفای نقشی کوتاه در تئاتر ماراساد تقدیر شدم.» حالا او یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است و آدم یاد این جمله معروف می‌افتد که پشت هر سختی، آسانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->