ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مصاف تیم ملی با دوستان مانه و کاوانی در ماه مهر

  • کد خبر: ۱۱۸۸۵۴
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
مصاف تیم ملی با دوستان مانه و کاوانی در ماه مهر
ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در آخرین فرصت آماده‌سازی قرار است به‌مصاف اروگوئه و سنگال بروند.

ابوطالب عرب | شهرآرانیوز؛ پس از فیفادی پر‌حاشیه و کم‌اثر قبلی، یک فیفادی متفاوت با دو بازی دوستانه قابل‌قبول در انتظار تیم‌ملی است. باتوجه‌به درگیر‌بودن تیم‌های اروپایی در رقابت‌های لیگ‌ملت‌ها، امکان برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های این قاره عملا وجود ندارد. در چنین شرایطی، کانادا و سپس اروگوئه به‌عنوان حریفان تدارکاتی ایران در فیفادی اول انتخاب شدند. بازی با هردو تیم، اما لغو شد تا شاگردان اسکوچیچ با یک بازی مقابل الجزایر در قطر، اردوی خود را در آب‌و‌هوای گرم و شرجی دوحه پشت‌سر بگذارند. برگزاری اردوی بعدی در اتریش و بازی با تیم‌های اروگوئه و سنگال است و می‌تواند شرایط را در فیفا‌دی دوم کاملا عوض کند.

اروگوئه تقریبا قطعی؛ سنگال شاید

اتریش به‌عنوان محل اردوی تیم‌ملی در فیفادی دوم انتخاب شده است که از نظر آب‌و‌هوایی وضعیت خوبی دارد. این اردو از ۲۸‌شهریور شروع می‌شود و قرار است دو بازی دوستانه هم در آن برگزار شود. توافق برای برگزاری بازی دوستانه با اروگوئه در مراحل پایانی قرار دارد و تقریبا قطعی شده است. فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه قرارداد این بازی را امضا و برای طرف مقابل ارسال کرد تا از‌این‌بابت خیال خود را راحت کند. از سنگال به‌عنوان دومین حریف تدارکاتی تیم‌ملی در ماه مهر یاد می‌شود. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در‌صورتی‌که توافقات به نتیجه ختم شود، بعد از بازی دوستانه یکم مهر با اروگوئه، با یاران مانه نیز دیدار خواهند کرد که می‌تواند یک محک جدی برای آن‌ها باشد.

تدارکاتی‌های جذاب و البته پردردسر

رویارویی با دو تیم سنگال و اروگوئه در فیفادی دوم هم می‌تواند جذاب باشد و هم خطرناک! وضعیت تیم‌ملی به‌گونه‌ای است که خود اسکوچیچ هم به‌خوبی می‌داند هر نتیجه غیرقابل‌قبولی شاید برای خود او دردسر ایجاد کند؛ همان طور‌که بعد از شکست مقابل مراکش در دیدار دوستانه، حاشیه‌ها و انتقاد‌های بسیار زیادی را شاهد بودیم. قطعا بازی با این دو تیم سخت‌تر از الجزایر خواهد بود و ملی‌پوشان باید در کنار هدف اصلی بازی‌های دوستانه که فارغ از نتیجه، کسب آمادگی بیشتر است، نیم‌نگاهی هم به خود نتیجه داشته باشند؛ چرا‌که هر نتیجه نامطلوبی ممکن است خطرناک باشد. هر دو حریف احتمالی ایران در رده‌بندی فیفا، رتبه بهتری نسبت به ایران دارند و بعد از آن برهه کوتاهی که تیم‌ملی با سوئد و شیلی (فروردین‌۱۳۹۴) دیدار کرد، برای اولین‌بار است که ملی‌پوشان دو دیدار دوستانه بزرگ در یک اردو را تجربه خواهند کرد.

اروگوئه تیم سیزدهم رنکینگ فیفا‌ست و جزو هشت کشوری به‌شمار می‌رود که توانسته است جام‌جهانی را فتح کند. این تیم در گروه‌H با پرتغال، غنا و کره‌جنوبی هم‌گروه است و شاید سنگال، مثل ایران، حریف این تیم در فیفادی دوم نیز باشد. سنگال، قهرمان جام‌ملت‌های آفریقا، با سرمربی جذابش این‌بار به‌دنبال خودنمایی در جام‌جهانی قطر است. این تیم در دوره گذشته فقط به‌خاطر کارت زرد بیشتر از صعود به دور حذفی جام‌جهانی بازماند. شاگردان سیسه، تیم هجدهم رده‌بندی فیفا هستند. آن‌ها در گروه اول جام‌جهانی با تیم میزبان، اکوادور و هلند هم‌گروه هستند.

فیفادی سپتامبر؛ اولین چالش سرمربی ملی و تیم‌های باشگاهی

تیم‌ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر فقط فرصت استفاده از فیفادی سپتامبر را دارد. در این فیفادی که از روز‌های پایانی شهریور آغاز می‌شود، دراگان اسکوچیچ، سرمربی فعلی تیم‌ملی ایران، تلاش می‌کند بتواند زودتر از زمان قانونی فیفادی، اردوی ملی را برگزار و بازیکنان ملی را به اردو دعوت کند.

اسکوچیچ البته در لبه پرتگاه قرار دارد و آینده همکاری او با تیم‌ملی مشخص نیست و در صورت برکناری‌اش، مشخص نیست موضع سرمربی جدید تیم‌ملی نسبت به دیدار‌های لیگ‌برتری چه خواهد بود؛ اما در صورت ابقای اسکوچیچ، اولین چالش میان او و سرمربیان لیگ‌برتری در اواخر شهریور شکل می‌گیرد که او خواهان تعطیلی لیگ‌برتر برای برگزاری طولانی‌تر اردوی ملی شده است و در مقابل، سرمربیان لیگ‌برتری که به‌تازگی حریفانشان را در لیگ‌برتر شناخته‌اند، خواهان برگزاری مسابقات باشگاهی تا زمان آغاز فیفادی هستند.

فیفادی سپتامبر اولین چالش احتمالی میان سرمربی تیم‌ملی و سرمربیان شاغل در لیگ بیست‌ودوم خواهد بود و سپس آغاز جام‌جهانی در آبان، ممکن است چالش جدیدی باشد و لیگ‌برتر را با تعطیلی دوباره‌ای همراه می‌کند تا فصلی پر‌فراز‌ونشیب و احتمالا فرسایشی در انتظار تیم‌های لیگ‌برتری باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->