سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

ماجرای سرقت پُرتره مظفرالدین شاه چیست؟| پاسخ وزیر میراث‌فرهنگی به ۲ حاشیه‌سازی

  • کد خبر: ۱۱۸۸۹۰
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
ماجرای سرقت پُرتره مظفرالدین شاه چیست؟| پاسخ وزیر میراث‌فرهنگی به ۲ حاشیه‌سازی
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به حواشی به وجود آمده در جریان بازدید اخیرش از اثری تاریخی در کرمانشاه، گفت: آن‌هایی که با ادبیات طنز من آشنا هستند می‌دانند که آن مطلب طنز بود.

به گزارش شهرآرانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه برخی شهر‌های کشور موزه ندارند و اشیای تاریخی در مخزن نگهداری می‌شود به همین دلیل ۹۰درصد آثار باستانی و اشیای تاریخی در معرض دید مردم قرار نمی‌گیرد.

وی درباره اشکالات مرمت گنبد مسجد اصفهان گفت: مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله ۱۲ سال قبل آغاز شد و با باز شدن داربست‌ها اشکالاتی در مرمت مشاهده شد که بلافاصله جلسه تشکیل دادم که ببینیم اشکال به چه ناحیه بر می‌گردد، متخلفان مشخص شوند و بعد وضعیت اصلاح آن انجام شود.

ضرغامی درباره نگرانی یونسکو از مرمت مسجد اصفهان اظهار داشت: بنا شده است که یک هیأت کارشناسی به این موضوع ورود کند؛ این موضوع قبل از اینکه برای یونسکو مهم باشد مربوط به کشور خودمان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: اعلام کردیم هرکسی در هر جایی مانند محیط‌های تفریحی و شهربازی‌ها، به بهانه‌ای هرچند اندک بتواند مردم را دعوت کند و مردم اوقات فراغتشان را بگذرانند و شادی و نشاط داشته باشند، به آن‌ها کمک می‌کنیم و تسهیلات ارائه می‌دهیم و برای نخستین بار به این بخش وام هم ارائه می‌شود.

وی افزود: امروز در جلسه هیأت دولت این موضوع را مطرح کردم که گردشگری نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و کوچک‌ترین تصمیم گیری و مساعدت از طرف دستگاه‌های مختلف، می‌تواند منجر به رونق جدی گردشگری شود.

ضرغامی بر همین اساس از همه سرمایه‌گذاران دعوت کرد که طرح‌های خود را به ادارات گردشگری و صنایع‌دستی در استان‌ها ارائه دهند تا پس از بررسی کارشناسی، تسهیلات خوب و ارزان قیمت به آن‌ها اختصاص داده شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به حواشی به وجود آمده در جریان بازدید اخیرش از اثری تاریخی در کرمانشاه، گفت: آن‌هایی که با ادبیات طنز من آشنا هستند می‌دانند که آن مطلب طنز بود. من گفتم یک روزی اسکندر آن‌جا رد شد و گفت، چون کرمانشاهی‌ها پهلوان هستند، پس ما هم اینجا یک مجسمه هرکول بسازیم تا مثلاً جوابی به پهلوانان کرمانشاه بدهیم!

وی افزود: همه کسانی که آنجا بودند متوجه این طنز شدند و خندیدند و هیچ مشکلی پیش نیامد، اما یکی گفت که این مجسمه در دوره سلوکیان بود نه اسکندر؛ این درست است، اما نباید کاری کنیم فضای طنز از جامعه دور شود.

ضرغامی همچنین در توضیح حواشی دیگری مبنی بر نگهداری اشیا ارزشمند در جای نان گفت: اصل این موضوع مربوط به سال‌های قبل است. من از موزه مشکین شهر بازدید کردم و کار‌های عمرانی به سرعت پیش می‌رود و امسال می‌توانیم آن را افتتاح کنیم و اشیای ارزنده را به داخل موزه ببریم. البته بحث‌هایی نیز در مورد اصالت این چند قطعه وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: شورای تأمین شهرستان این اشیا را در اختیار خودش قرار داده که البته کار درستی است و سپس آن را به یکی از شعب بانک‌ها داده که من از این بانک هم بازدید کردم و برای اطمینان پلمپ ظرف نگهداری را باز و آن را بررسی کردم.

وی تأکید کرد: موزه‌ها باید در سطح کشور فعال باشند و اشیای تاریخی به جای نگهداری در مخزن، در موزه نگه داشته شوند تا مردم آن‌ها را ببینند.

ضرغامی درباره سرقت پُرتره مظفرالدین شاه از موزه توضیح داد: این تصویر ۳۰ سال قبل ظاهراً از کشور خارج شده و تیمی در حال بررسی این موضوع است که کی و چگونه به سرقت رفته و از کشور خارج شده است و به محض آماده شدن گزارش نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->