مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

۱۰۵ موکب از خراسان رضوی برای ارائه خدمات در اربعین حسینی ثبت‌نام کردند

  • کد خبر: ۱۱۸۹۲۲
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
۱۰۵ موکب از خراسان رضوی برای ارائه خدمات در اربعین حسینی ثبت‌نام کردند
مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی از ثبت نام ۱۰۵ موکب از استان برای ارائه خدمات در اربعین حسینی خبر داد و گفت: ثبت نام از موکب‌داران همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، پیمان همت در خصوص تمهیدات این ستاد برای برپایی موکب‌های اربعین اظهار کرد: در سال ۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا که اعمال ممنوعیتی در سفر پیاده‌روی اربعین نبود، ۸۵ موکب از خراسان رضوی برای ارائه خدمت به زائران حسینی در مرز‌های ورودی و کشور عراق برپا شد.

وی افزود: در سال جاری و پس از ۲ سال ممنوعیت برگزاری این سفر معنوی بار دیگر ثبت نام از متقاضیان برای برپایی موکب اربعین در سامانه موکب‌داران در حال انجام است و روند ثبت نام همچنان ادامه دارد. همچنین تعهد در ارائه خدمات مطلوب شرط اصلی ورود به این حوزه خدماتی است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام موکب‌ها و دریافت مجوز از طریق مراجعه به سامانه موکب‌دار به نشانی mokeb.atabat.org اقدام کنند.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر ۸۵ موکب سال‌های گذشته که برای تمدید مجوز اقدام کرده‌اند، تاکنون ۱۰۵ موکب دیگر نیز در این سامانه ثبت نام کرده و برای آن‌ها مجوز صادر شده است.

همت با اشاره به اینکه در حال حاضر محدودیت خاصی برای ثبت نام در سامانه وجود ندارد، تصریح کرد: موکب‌داران باید توانایی ارائه خدمات شایسته به زائران داشته باشند؛ به همین دلیل صدور مجوز برای موکب‌ها پس از بررسی شرایط و تایید پروانه موکب‌داری انجام خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری پس از همه‌گیری کرونا حضور مردم در پیاده‌روی اربعین گسترده‌تر خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود حدود پنج میلیون زائر اربعین امسال از کشور به صورت پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی کنند که بین هفت تا هشت درصد آن‌ها از خراسان رضوی هستند.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح برای ساماندهی مشتاقان در ایام حضور در اعتاب مقدسه است، صرفا افراد مشمول اعلام شده و ثبت نام شدگان در این سفر امکان حضور دارند.

استقرار موکب‌های اربعین از اواسط شهریور ماه برای ارائه خدمات به زائران

همت با اشاره به اینکه اعزام تیم پزشکی نیز برای چند نقطه در مسیر کاروان زائران پیاده اربعین از خراسان رضوی در نظر گرفته شده، افزود: تعداد افراد در هر موکب مشخص نیست و این تعداد بر اساس ارائه خدمات متغییر است. البته تمام موکب‌ها هیات امنایی متشکل از روحانی موکب، مسئولان فرهنگی، اجرایی و مالی دارند. البته برخی از موکب‌ها به جای اسکان و تغذیه خدماتی متناسب با نیاز زائران در سفر را ارائه خواهند کرد.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظر به گرمای هوا اولویت نخست در ارائه خدمات اسکان مطلوب، تامین آب شرب و ایجاد سازه‌های جلوگیری کننده از شدت گرما برای زائران پیاده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ شهریور ماه امسال روز اربعین حسینی (ع) است، گفت: اربعین امسال موکب‌های ارائه خدمات به زائران پیاده از ۱۷ تا ۱۹ شهریور ماه، به عبارتی ۱۰ تا ۱۲ روز قبل از اربعین، در جایگاه‌های پیش‌بینی شده مستقر خواهند شد و تا ۲ روز پس از اربعین نیز به زائران خدمات ارائه خواهند کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->