تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

ممنوعیت فروش داروهای پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها صحت دارد؟

  • کد خبر: ۱۱۸۹۵۷
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
ممنوعیت فروش داروهای پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها صحت دارد؟
مشاور امور رسانه‌ای سازمان غذا و دارو درباره قوانین توزیع داروهای ضدبارداری در داروخانه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اخیراً مطلبی در فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعا می‌شود "فروش داروهای ضدبارداری در داروخانه‌ها ممنوع است و برای داروخانه‌ها بازرسی نامحسوس گذاشته شده که هیچ فردی نتواند بدون نسخه پزشک، داروی ضدبارداری دریافت کند".

فروش داروهای ضدبارداری ممنوع نیست

سجاد اسماعیلی، مشاور امور رسانه‌ای سازمان غذا و دارو درباره قوانین توزیع داروهای ضدبارداری در داروخانه‌ها اظهار کرد: فروش داروهای ضدبارداری ممنوع نیست بلکه داروخانه‌ها نباید این دارو را به صورت آزاد و بدون نسخه پزشک، در اختیار افراد قرار دهند.

بازرسان بر اجرای همه موارد قانونی نظارت می‌کنند

وی ضمن تکذیب ادعای بازرسی نامحسوس از داروخانه‌ها، افزود: تیم‌های بازرسی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی، همواره و مانند گذشته بازرسی‌هایی را برای جلوگیری از گرانفروشی داروخانه‌ها، بررسی حضور مسئول فنی در داروخانه و اجرای آیین‌نامه‌ها و قوانین انجام می‌دهند. همچنین پس از اجرای طرح دارویار(اصلاح سیاست‌های ارزی دارو) برای اینکه نظارت بر اجرای این طرح به خوبی صورت بگیرد تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود، بازرسی‌های معمول تشدیدشده است و در این بازرسی‌ها، اجرای موارد قانونی، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به قیمت و توزیع انواع داروها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در راستای اجرای ماده ۵۱ قانون جوانی جمعیت، ارائه داروهای جلوگیری از بارداری در داروخانه‌های کشور، باید با تجویز پزشک باشد.

 

ممنوعیت فروش داروهای پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها صحت دارد؟

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->