تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

قاب خاطره | تیم فوتبال پیام اسیر بی برنامگی فدراسیون

  • کد خبر: ۱۱۹۰۱۲
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
قاب خاطره | تیم فوتبال پیام اسیر بی برنامگی فدراسیون
پیامی‌ها دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه فقط برای انجام مسابقه‌ای که هیچ تأثیری در سرنوشتشان نداشت، درحالی‌که ۳۵ هزار تماشاگر هم در یک روز غیرتعطیل در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، به‌مصاف سرخ‌پوشان تهرانی رفتند و با تک‌گل دقیقه ۷۰ فرشاد پیوس بازی را واگذار کردند.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ همان‌گونه که در قسمت‌های گذشته گفتیم، دراولویت‌بودن دو تیم پرسپولیس و استقلال برای فدراسیون، باعث بی‌نظمی در مسابقات و به‌هم‌ریختن کامل جدول برگزاری مسابقات باشگاهی لیگ قدس شد. درحالی‌که پیامی‌ها ۲۳ دی‌ماه نوزدهمین دیدارشان را انجام داده بودند، برای برگزاری آخرین دیدارشان ۱۰۷ روز در انتظار ماندند!حال آنکه این دیدار اگر مطابق برنامه نیم‌بند فدراسیون هم پیش می‌رفت، باید ۹ دی هم‌زمان با سایر دیدار‌های هفته نهم برگشت انجام می‌شد؛ و سرانجام پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها برای جبران عقب‌ماندگی‌شان از ۹ تا ۲۸ اسفند در ۲۱ روز ۷ بار به میدان رفتند تا تعداد مسابقاتشان به عدد هجده رسید، اما بازهم دو دیدار معوقه این تیم به سال بعد کشید و عجیب اینکه این دو دیدار هم چهل روز بعد برگزار شد، آن‌هم با استفاده از بازیکنان تازه‌پیوسته به این تیم! پیامی‌ها دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه فقط برای انجام مسابقه‌ای که هیچ تأثیری در سرنوشتشان نداشت، درحالی‌که ۳۵ هزار تماشاگر هم در یک روز غیرتعطیل در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، به‌مصاف سرخ‌پوشان تهرانی رفتند و با تک‌گل دقیقه ۷۰ فرشاد پیوس بازی را واگذار کردند.

کارنامه پیام

پرسپولیس چهار روز بعد در آخرین دیدار مرحله مقدماتی به‌مصاف ملوان رفت و با تساوی در این مسابقه با یازده پیروزی، ۹ تساوی و بدون شکست با ۳۱ امتیاز به‌همراه ملوان ۲۸ امتیازی راهی مرحله دوم شد. نساجی مازندران با ۲۴، تراکتورسازی تبریز با ۲۳، بانک سپه (اکباتان) تهران با ۲۲، جنوب اهواز با ۲۱، سپاهان اصفهان با ۲۰، کما شیراز با ۱۹، پیام مشهد با ۱۵ (۴ پیروزی، ۷ مساوی، ۹ شکست، ۱۵ گل زده و ۲۱ گل خورده)، استقامت یزد با ۱۱ و کاوه بندر عباس با ۷ امتیاز صاحب رتبه‌های سوم تا یازدهم شدند. در این گروه، در مجموع ۱۱۰ بازی، ۲۴۳ گل ردوبدل شد. از ۱۱۹ اخطار یازده تیم گروه ب، سهم پیامی‌ها در طول این مسابقات چهارده کارت زرد بود و از سه اخراجی هم هیچ سهمی به پیام تعلق نگرفت.

جدول گروه ۲

دیدار‌های گروه اول تا ۱۴ اردیبهشت طول کشید، اما آخرین دیدار گروه دوم، جمعه ۲۵ اسفند برگزار شد تا تعداد بازی‌های استقلال با سایر تیم‌ها در عدد بیست برابر شود. در این گروه استقلال با پانزده پیروزی، سه تساوی و دو شکست با ۳۳ امتیاز اول شد و به‌همراه دارایی تهران که ۲۷ امتیاز داشت، به مرحله دوم راه یافت. تام اصفهان ۲۵، نفت آبادان ۲۳، شهرداری ساری ۲۲، ماشین‌سازی تبریز ۲۱، پاس بوشهر ۱۹، استقلال انزلی ۱۸، خیبر خرم‌آباد ۱۴، پاکدیس ارومیه ۱۳ و گسترش اراک با ۵ امتیاز در رتبه‌های سوم تا یازدهم ایستادند.

استقلال قهرمان سال ۱۳۶۹

در مرحله نیمه‌نهایی، پرسپولیس صدرنشین گروه دوم، به‌مصاف دارایی رفت و استقلال رودرروی ملوان قرار گرفت. سرخ‌پوشان دیدار رفت را با دو گل و دیدار برگشت را با شش گل به‌نام خود نوشتند، البته در بازی برگشت یک گل هم خوردند. استقلال در انزلی به تساوی بدون گل دست یافت، اما در آزادی با چهار گل کشتی ملوانان را درهم شکست و سرانجام جمعه ۴ خرداد ۱۳۶۹ فینال این رقابت‌ها بین دو رقیب سنتی یعنی استقلال و پرسپولیس انجام شد و با برتری ۲ بر ۱ آبی‌پوشان به پایان رسید تا رقابت‌هایی که ۵ خرداد سال قبل شروع شده بود، سرانجام پس از یک سال به پایان برسد.

همه یاران پیام

برای پیام در این فصل این بازیکنان به میدان رفتند: سیدرضا عطارزاده، حمیدرضا شمسی، مجید حسینی‌پور، حسن اصغری، جواد نیازمند، غلام سالاری، حسین حسینی‌پورعلوی، غلام اصغری، هادی برگی‌زر، علی هاشمی، جواد یاوری‌زاده، احمد حامد، امیر رحیمی، جلیل ذوالفقاری، علی متدین، محمد جوادزاده، محمد جوادنژاد، حامد امیرداد، محمد تشکری، جوان، حسن عیدی‌زاده، حسین فرقانی، مجید دریایی، محمود سلطانی، هادی فرقانی، هادی عرفان، محمدجواد نجات، حسین عبدا... زاده و مهدی ذوقی. در بازی آخر با پرسپولیس که تیم‌ها به استفاده از بازیکنان فصل جدیدشان مجاز بودند نیز اسامی محسن غفوریان، حمیدرضا حاتمی، جواد قزوینی و رمضان شکری در بین بازیکنان پیام به چشم می‌خورد.

حسین تهرانی در جمع بهترین‌ها

حسین تهرانی، داور مشهدی، نیز در این دوره با ۹قضاوت از داوران پرکار و البته قابل اعتماد فدراسیون بود که جزو داوران برتر این مسابقات نیز شناخته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->