اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

قالیباف: ثبات اقتصادی کشور در گرو ایمان به مردم و سنت‌های الهی است

  • کد خبر: ۱۱۹۰۷۲
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
  • ۱
قالیباف: ثبات اقتصادی کشور در گرو ایمان به مردم و سنت‌های الهی است
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید کامیاب، در مشهد گفت: من به عنوان یک خدمتگزار و همشهری شما که یک فهمی از مدیریت و ظرفیت و تجربه کشور دارد، عرض می‌کنم در همین شرایط اقتصادی با ظرفیت منابع انسانی و با برنامه می توانیم به ثبات اقتصادی برسیم و در این تردید نکنید. اما به شرط اینکه به سنت‌های الهی ایمان داشته باشیم و مردم را باور کنیم.

مهدی صبوری نیک| شهرآرا نیوز، محمد باقر قالیباف گفت: سنت های الهی نه تبدیل می شوند و نه تحویل و برای همیشه پایدار هستند. ما ذیل همین سنت های الهی و این مردم تعریف می شویم. ما باید امروز انقلاب اقتصادی را درست کنیم و من به عنوان یک خدمتگزار و همشهری شما که یک فهمی از مدیریت و ظرفیت و تجربه کشور دارد خدمتتان عرض می‌کنم در همین شرایط اقتصادی با ظرفیت منابع انسانی می توانیم با برنامه به ثبات اقتصادی برسیم و در این تردید نکنید اما به شرط اینکه به سنت‌های الهی و مردم ایمان داشته باشیم و مردم را باور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسمی که به یادبود شهید ترور حجت السلام کامیاب در تالار شهر مشهد مقدس برگزار شد، گفت: خیلی خوشحالم و خداوند بزرگ را شاکر هستیم که این توفیق نصیب حقیر شد که در آستانه ماه محرم الحرام، ماه شهادت، ماه خون و قیام در چنین شب جمعه‌ای در جوار حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام ثامن الحجج علیه السلام، توفیق نصیب بنده شد تا در شهر خودمان و در جمع مردم شهید پرور و ولایت مدار و رزمندگان آن به مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت فرزندی از سلاله حضرت زهرا سلام الله علیها شهید کامیاب حضور داشته باشم.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: در ابتدا  از بانیان این جلسه تقدیر و تشکر میکنم که باید خداوند بزرگ را هم آن ها شاکر باشند که چنین توفیقی پیدا کردند و باید عرض ارادت کنم به خانواده شهید کامیاب و دیگر خانواده شهدا و عزیزانی که در این جمع حضور دارند.

وی افزود: جا دارد یادی کنیم از شهدای عملیات مرصاد که در سالروز یاد این شهدا هم هستیم و این جلسه هم یک فصل مشترکی هم دارد که اگر فرصت شد در ادامه صحبت هم اشاره می کنم که هم شهدای مرصاد و مرداد ماه و این شهیدی که به دست پست ترین و رذل ترین آدم هایی که در تاریخ این کشور می شناسیم منافقین کثیف به شهادت رسید. این ها با همدیگر معنا و مفهوم دارند و امروز روز کارآفرینی هم هست و شاید این سوال در ذهن شما هم هست که که رابطه ای بین شهید کامیاب و مرصاد و کارآفرینی وجود دارد که باید بگویم از منظر فهم خودم به عنوان فردی چهل و پنج سال در این مسیر در حال آمدن هستم ارتباط وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مدت های دور یک دغدغه دور در ذهن خودم داشتم به عنوان کسی که از سال ۵۶ در مسیر حرکت امام و انقلاب در مشهد و خراسان بودم همیشه در ذهنم بوده که حداقل دو شهید مظلوم در این شهر داریم که چقدر برجسته و موقر بودند.  ما این ها را فراموش کردیم حتی خود من نیز فراموش کردم. یکی شهید موسوی قوچانی و دیگری هم شهید کامیاب.

قالیباف تصریح کرد: شهید موسوی قوچانی در دشت عباس به شهادت رسید و چند روز کوتاه در عملیات بود و همان جا به شهادت رسید. شهید کامیاب نیز به دست کینه توزان و به دست منافقین که مخالف این انقلاب بودند به شهادت رسید.

قالیباف: کاملا مجذوب شخصیت شهید کامیاب بودم

محمدباقر قالیباف افزود: شهیدی که قبل از انقلاب یک طلبه جوان فعال بود. در آن مقطع که ما نظاره گر کار بودیم و کاملا جذب شخصیت این مرد بودیم. یک مرد اهل کادر سازی، نهاد سازی و ارتباط با جوانان بود.

وی افزود: شهید کامیاب فردی خون گرم، فعال و انقلابی بود که بستر همه حرکت ها را فراهم می کرد و بعدها نه در شهر مشهد بلکه در کرمان و قزوین نیز اقدامات ارزنده ای انجام داد. شهید سلیمانی نیز در وصف شهید کامیاب سخن گفته است. بنده و همینطور شهید سلیمانی تخت تاثیر تربیت شهید کامیاب بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز حرکت های او را نگاه می کنیم همان نگاهی که شهید بهشتی و حضرت امام خمینی و همان نگاه و دقیق و پر حرارتی که از شهید هاشمی نژاد سراغ داشتیم را نیز در او می بینیم. این شهید عزیز با همان روحیه ای که اسلام سیاسی حضرت امام و نظام سیاسی منطبق بر قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی که برخواسته از این نظریه ولایت فقیه و برای تبلور چنین حکومتی تلاش می کرد و امروز وقتی که نگاه می کنیم می بینیم شهدای جمهوری اسلامی همچون شهید بهشتی، شهید هاشمی نژاد و شهید موسوی قوچانی چگونه تلاش کردند.

قالیباف افزود: امروز می بینیم مقام معظم رهبری مثل یک خورشید برای تحقق این نظام مترقی به سبک یک الگوی جهانی پیش ببرد. شهید مطهری و شهید مفتح و شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران شأن که چه چهره های بزرگی دارند اما ما برخی از آن ها را در همین شهر فراموش کردیم همچون شهید صادقی اما جسته و گریخته برخی اوقات شهید دیالمه را یاد می کنیم.

امام می‌دانست منافقین رسوا می‌شوند

وی ادامه داد: این ها از تیر ماه سال شصت تا شهریور ماه سال شصت در این سه ماه بیش از یکصد شخصیت برجسته ما را در کنار چند هزار از مردم و بومی و محلی به شهادت رساندند و این عجیب است اما ملت ما محکم تر شدند و این جمله حضرت امام در شهادت شهید مطهری عجیب است واقعا امام می فرماید: «بریزید خون ها را زندگی ما دوام پیدا می کند و بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود و ما از مرگ نمی ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.» و این عین جمله امام بعد از شهادت شهید مطهری است و ادم حس می کند که امام همه آینده و رسوایی این ها را دیده است.

فرمانده رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: سال شصت تهاجم صدام و مشکلات تحریم و حرکت منافقین آنقدر مشکلات بر این کشور تحمیل کرد که هر کدام از این حرکت ها می توانست باعث سقوط نظام اسلامی شود ولی ما می دانیم که دو واژه انقلاب و دفاع، تاریخی است که متعلق به زمان خاصی نیست. دفاع و انقلاب همچنان ادامه دارد. اگر آن روز در جنگ با منافقین و صدام برای حفظ بقای جمهوری اسلامی می‌جنگیدم و همه رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار کمر بسته بودند انقلاب اسلامی را ساقط کنند و آن ها هر چه حساب می کردند نباید این انقلاب و نظام ادامه پیدا کند اما امروز به برکت همین خون شهدا و مجاهدت این مردم می بینیم که انقلاب و نظام ما محکم تر از هر زمان دیگری در چهله دوم خود گام برداشته است و پیش می رود.

دشمنان ما عظمت انقلاب اسلامی را بهتر از ما فهمیدند

قالیباف ادامه داد: عزیزان من در این بخش دوم صحبت چه رابطه بین مرصاد و شهید کامیاب و کارآفرینی و همه مناسبت های پنج مرداد و یک نگاهی به این موضوع داشته باشیم. من می خواهم دقیقا به این موضوع اشاره کنم که دشمنان ما عظمت این انقلاب را بهتر از خود ما شناختند و درک کردند و دیدند این انقلاب چه خطر بزرگی برای آن ها است چون انقلاب ما از اساس یک انقلاب فرهنگی و با منطق قوی و مبتنی بر مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام است. اهل منطق و گفت وگو و اهل نجات بشریت است. در عصری که همه استکبار تلاشش بر دین زدایی است.

وی ضمن اشاره به اینکه جنگ را ما آغاز نکرده بودیم، گفت: منافقین در داخل دست به اسلحه بردند و در شهریور سال ۵۹ به پشتیبانی شرق و غرب آن زمان به ما تاختند. این ملت بیش از چهل سال ایستادند و امروز دیگر آن ها این نظام اسلامی را پذیرفته اند که باشد اما روش جنگ را تغییر داده اند و با ما جنگ اقتصادی و جنگ شناختی و رسانه ای مواجه هستیم. جنگ شناختی در اولویت است و بعد هم جنگ اقتصادی و در واقع امروز دشمنان ما تلاش می کنند که این گونه با انقلاب و نظام مبارزه کنند تا فاصله بین امام و امت ایجاد کنند و کارآمدی دین را در اداره جامعه کم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه امروز شاهد هستیم کسانی که از انقلاب پشیمان هستند و در این مسیر نتوانستند استقامت و حرکت کنند نسبت به دشمنان بدتر سخن می گویند، گفت:دشمنان دنبال این هستند که مشروعیت و مقبولیت این نظام در افکار عمومی و ذهن جوانان و حتی ذهن افراد مسن ما در جامعه از بین ببرند. اینجا است که حرف من این است که انقلابی کسی است که بتواند در عرصه اقتصادی و این جنگ شناختی به درستی با انقلاب اقتصادی و دفاع از جنگ روایت ها و دفاع از باورهای انقلاب با تکیه بر سنت های الهی گام بردارد.

ثبات اقتصادی کشور در گرو باور به مردم است

قالیباف افزود: سنت های الهی نه تبدیل می شوند و نه تحویل و برای همیشه پایدار هستند. ما ذیل همین سنت های الهی و این مردم تعریف می شویم. ما باید امروز انقلاب اقتصادی را درست کنیم و من به عنوان یک خدمتگزار و همشهری شما که یک فهمی از مدیریت و ظرفیت و تجربه کشور دارد خدمتتان عرض می‌کنم در همین شرایط اقتصادی با ظرفیت منابع انسانی می توانیم با برنامه به ثبات اقتصادی برسیم و در این تردید نکنید اما به شرط اینکه به سنت‌های الهی و مردم ایمان داشته باشیم و مردم را باور کنیم.

وی ادامه داد: وقتی که امروز حضرت آقا تاکید بر جهاد تبیین دارند یعنی جنگ روایت ها را فهم کنیم و موضوعاتی که این ها با دروغ و دغل دنبال می کنند را تبیین کنیم. یک جاهایی هم ما ضعف هایی در کارهایمان داریم ولی این ها را باید پیش ببریم و تردید نکنیم. آنها می خواهند این سناریو را درست کنند که ما در بن بست هستیم اما مگر جهاد بن بست دارد؟ این تصور و حرف های امثال بنی صدر بود اما فرهنگ قرآن و سنت های الهی این را نمی گوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
معاون قالیباف سال ۸۵ منو انداخت توی یه چاه بزرگ هنوز نتونستم در بیام
اینا زهد فروشن
حرفاشونو باور نکنین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->