اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
سرخط خبرها

سیل جان ۱۶ نفر را در کنتاکی آمریکا گرفت

  • کد خبر: ۱۱۹۱۹۵
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
سیل جان ۱۶ نفر را در کنتاکی آمریکا گرفت
در ایالت کنتاکی آمریکا دست کم ۱۶ نفر در پی جاری شدن سیل ناگهانی کشته شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، این سیل که فرماندار کنتاکی آن را "بی‌سابقه" خوانده نتیجه باران‌های شدیدی بود که در مناطق شرق این ایالت آمریکا در مدت زمان اندکی چندین سانتیمتر آب روی زمین جاری کرد.

اندی بشیر، فرماندار کنتاکی گفته انتظار می‌رود شمار قربانیان با فروکش کردن گل و لای و امکان جستجوی بیشتر، بالا برود.

امدادگران در چند ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ نفر را نجات داده‌اند. همچنین شش کودک در میان ۱۶ قربانی این سیلاب گزارش شده‌اند.

سیل در کنار خودروها، بسترجاده‌ها و صدها خانه‌ها، دکل‌های برق را هم با خود برده و عصر جمعه گزارش شد که حدود ۲۳ هزار نفر هم اکنون بدون برق مانده‌اند.

بخشی از شهرهای در مسیر سیلاب نیز زیر آب رفته‌اند و بسیاری از مناطق هم غیرقابل دسترس هستند.

آن طور که فرماندار کنتاکی می‌گوید این سیل ناگهانی نتیجه بارش‌های شدید یک هفته گذشته بود و ظرف چند ساعت در مسیر خود صدها خانه را از جا کند و با خود به فرودست برد.

رودخانه‌ها بالا آمده و از مردم محلی خواسته شده طی دو روز آخر هفته هم از نزدیک شدن به حاشیه رودها پرهیز کنند چرا که هنوز احتمال جاری شدن سیل‌های ناگهانی وجود دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه خسارات ناشی از این سیل را «فاجعه طبیعی عمده» طبقه‌بندی کرد و دستور داد از محل بودجه فدرال به دولت محلی برای عملیات امداد و کمک به سیل‌زدگان کمک شود.

به گزارش بی بی سی، سازمان هواشناسی آمریکا بارندگی‌های بیشتری برای این مناطق طی چند روز آینده پیش بینی کرده و به همین علت فرماندار کنتاکی از مردم ایالتش خواسته برای تخلیه فوری یا پناه گرفتن در صورت جاری شدن سیل ناگهانی از اکنون آمادگی داشته باشند و برنامه‌ریزی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->