تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

پرونده‌ جنایات جنگی در افغانستان ۱۶ سال است که باز نشده

  • کد خبر: ۱۱۹۲۲۹
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
پرونده‌ جنایات جنگی در افغانستان ۱۶ سال است که باز نشده
شبکه تحلیگران افغانستان می‌گوید که قضات دادگاه کیفری بین‌المللی هنوز در مورد از سرگیری تحقیقات جنایات جنگی در افغانستان تصمیم نگرفته‌اند. این در حالی است که ۱۶ سال از تصمیم این دادگاه برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان تحت اشغال امریکا می‌گذرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شبکه تحلیلگران افغانستان در این باره می‌گویند که عدم آغاز رسیدگی به پرونده جنایات جنگی در افغانستان به معنای آن است که این دادگاه ۱۶ سال بعد از آغاز بررسی‌هایش در مورد افغانستان هنوز از مرحله بررسی مقدماتی فراتر نرفته است.

این در حالی است که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی ۱۰ ماه پیش از این دادگاه خواسته بود که کار خود در مورد افغانستان را سرعت ببخشد.

به نظر می‌رسد که قضات در حال بررسی این موضوع هستند که چه کسی اکنون نماینده افغانستان است تا تصمیم بگیرند که آیا درخواست تعویق تحقیقات از سوی دولت قبلی هنوز پابرجاست یا خیر.

دیوان کیفری بین‌المللی در مهر ۱۴۰۰ از سازمان ملل خواسته بود که نمایندگی رسمی افغانستان را معرفی کند. قضات این دادگاه پارسال گفته‌ بودند تا زمانی که نمایندگی رسمی افغانستان مشخص نشود، آن‌ها نمی‌توانند در مورد از سرگیری تحقیقات جنایات جنگی در این کشور تصمیمی بگیرند.

کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل همچنان در اختیار نماینده دولت سرنگون شده است و طالبان به دلیل عدم شناسایی رسمی از سوی این سازمان نمی تواند این کرسی را احراز کند.

پیشتر نیز این دادگاه اقدام به بررسی جنایات جنگی در افغانستان کرده بود؛ اما در آن زمان آمریکا که نیروهایش متهم به ارتکاب جرایم جنگی گسترده در افغانستان بودند با تهدید و تحریم دادستان های این دادگاه، اجازه نداد این روند به سرانجام برسد.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->