ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲ طلا برای بانوان کشتی‌گیر آلیش خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۱۱۹۲۳۸
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
۲ طلا برای بانوان کشتی‌گیر آلیش خراسان‌رضوی
در هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی آلیش بانوان کشور رقم خورد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هفتمین دوره رقابت‌های کشتی آلیش بانوان قهرمانی کشور به‌میزبانی شهر قائمشهر برگزار شد و در پایان، تیم میزبان مسابقات یعنی مازندران به عنوان قهرمانی دست یافت. دختران آلیش‌کار خراسان‌رضوی در این دوره به کسب دو مدال طلا اکتفا کردند و تیم استان چهارم کشور شد. این عنوان در اولین تجربه سرمربیگری میمنت قاسم‌آبادی برای خراسانی‌ها رقم خورد.

در رده‌بندی تیمی مسابقات، آلیش مازندران با ۱۰۴ امتیاز قهرمان شد و تهران با ۷۵ امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید. لرستان با ۵۷ امتیاز روی سکوی سومی ایستاد و خراسان‌رضوی با ۵۰ امتیاز چهارم کشور شد. مازندران ۲، توابع تهران، مرکزی، خوزستان، کرمانشاه و سهمیه آزاد نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از تیم خراسان‌رضوی، در وزن ۶۵ کیلوگرم، رقیه محمودآبادی به عنوان قهرمانی مسابقات رسید. عزت قربانی‌ثانی نیز در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم به مدال طلای کشور دست پیدا کرد. هانیه عاشوری، ملی‌پوش مطرح این وزن که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، نیز بعد از ورزشکار خراسانی روی سکوی دومی ایستاد.

در هر رده براساس امتیازات، نفرات اول تا دهم اعلام شده است. همچنین بین نفرات سوم مشترک مسابقه برگزار شد که اسامی‌ای که اول به‌عنوان نفر سوم مشترک درج شده است، پیروز این مسابقات بوده‌اند. بعد از قرعه‌کشی هفتمین دوره رقابت‌های کشتی آلیش بانوان قهرمانی کشور مشخص شد که در مجموع ۱۳۳ آلیش‌کار، در ۵۵ کیلوگرم ۲۷ نفر به‌مصاف یکدیگر می‌روند. در ۶۰ کیلوگرم ۲۲ نفر، در ۶۵ کیلوگرم ۲۱ نفر، در ۷۰ کیلوگرم ۱۸ نفر، در ۷۵ کیلوگرم ۲۵ نفر و در ۷۵+کیلوگرم ۲۰ نفر برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

حضور پررنگ داوران خراسانی

با اعلام اسامی داوران قضاوت‌کننده در رقابت‌های آلیش بانوان قهرمانی کشور، مشخص شد که فریبا پورآزادگان، حدیثه عابدی‌مقدم، شیرین عبدا... زاده، الهام یزدان‌پناه و نجمه علی‌بخشی از خراسان‌رضوی در این دوره به‌عنوان داور سوت خواهند زد. خراسان‌رضوی در کنار گلستان بیشترین تعداد داور اعزامی به این مسابقات را داشت. سمیه بختیاری از گلستان سرپرست فنی این رقابت‌ها بود و لیلا امانی‌بنی از اصفهان ناظری داوری را برعهده داشت.

غیبت براتی در تیم خراسان

موضوع جالب توجه برای تیم خراسان‌رضوی، تغییرات چشمگیر این تیم نسبت به سال‌های گذشته بود. آنا براتی سرمربی مشهدی کشتی بانوان است و پیش از این در همه رقابت‌های آلیش و کشتی کلاسیک، براتی هدایت تیم استان را برعهده داشت، اما در دو سال گذشته سکان هدایت تیم‌ملی آلیش بانوان ایران را در اختیار گرفته و توانسته است در کنار ملی‌پوشان، رده‌های نخست آسیایی را برای ایران به ارمغان بیاورد. در اولین رقابت‌های آلیش کشوری که بعد از حضور براتی در رأس تیم‌ملی برگزار شد، او هدایت تیم استانی را برعهده نداشت و عملکرد آلیش‌کاران را به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی زیرنظر گرفت.

شاگرد براتی در نقش سرمربی

در غیاب او روی نیمکت خراسانی‌ها، شاگرد باتجربه و قدیمی او میمنت قاسم‌آبادی، هدایت تیم استان را برعهده گرفت. قاسم‌آبادی از سال ۱۳۹۱ جودو و جوجیستو را آغاز کرده بود و بعد از آن با آغاز فعالیت آلیش بانوان به این رشته روی آورد. با راه‌اندازی کشتی کلاسیک بانوان نیز در انتخابی تیم‌ملی حاضر شد و به قهرمانی رسید. او اولین مشهدی عضو تیم‌ملی کشتی کلاسیک بانوان شد که توانست عنوان کاپیتانی اولین تیم کشتی تاریخ زنان ایران را نیز از آن خود کند. او امسال به‌عنوان سرمربی تیم کشتی آلیش خراسان‌رضوی در هفتمین دوره مسابقات هدایت تیم را برعهده داشت. هرچند تیم خراسان خیلی دیر بسته شد و هفته گذشته ۳۱ تیرماه مسابقات انتخابی تیم استان برگزار شد و آلیش‌کاران کمتر از یک هفته فرصت تمرین داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->