نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

شائبه همکاری برخی‌ها در داخل کشور با وکلای مارک ویلموتس

  • کد خبر: ۱۱۹۵۸۳
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
شائبه همکاری برخی‌ها در داخل کشور با وکلای مارک ویلموتس
دادگاه عالی ورزش ایران را به پرداخت ۳ میلیون‌و ۳۲۵ هزار یورو غرامت به مارک ویلموتس محکوم کرده است، اما معلوم نیست چرا در ایران برخی افراد از محکومیت ۵/۵ میلیون یورویی حرف می‌زنند.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از طرفداری، مارک ویلموتس که با شکایت به فیفا خواهان غرامت ۸ میلیون یورویی در ازای قرارداد سه‌ساله‌اش با ایران شده بود، با حکم فیفا باید ۵/۶ میلیون یورو از ایران غرامت می‌گرفت، اما دادگاه CAS این رأی را شکست و ایران را به پرداخت ۲/۳ میلیون یورو به‌علاوه ۵ درصد سود محکوم کرد.

فدراسیون فوتبال ایران پیش از این ۲ میلیون یورو به حسابی در زراعت‌بانک ترکیه ریخته بود و اگر آن پول را جزو پرداختی به ویلموتس بدانیم، حالا باید یک‌میلیون‌و ۳۲۵ هزار یوروی دیگر به مارک ویلموتس بپردازیم؛ ولی معلوم نیست چرا عده‌ای در ایران اصرار دارند آن ۲ میلیون یورو که به حساب زراعت‌بانک ریخته شده، جداست و ما باید ۳/۳ میلیون یوروی دیگر به مارک ویلموتس غرامت بدهیم! باید منتظر بمانیم جزئیات رأی دادگاه CAS منتشر شود تا ببینیم آیا واقعا قضات دادگاه حکمیت ورزش نوشته‌اند ایران جدا از پرداخت ۲ میلیون یورو، باید ۳/۳ میلیون یوروی دیگر به مرد بلژیکی بدهد؟ اگر چنین چیزی درست باشد، چرا آن‌ها اعلام نکردند ایران به پرداخت ۳/۵ میلیون یورو غرامت محکوم شده و حکم را ۳/۳ میلیون یورو اعلام کرده‌اند؟

اتفاقات عجیب و مشکوک در ایران

جالب است بدانید وقتی فیفا قصد داشت فقط با یک قاضی که آن هم نماینده مربیان و بازیکنان بود، به پرونده مارک ویلموتس رسیدگی کند، برخی فعالان حقوقی از فدراسیون فوتبال خواستند با ارسال نامه‌ای اعتراض‌آمیز، مانع انجام این کار شود و استدلالشان هم این بود که معلوم است قاضی نماینده بازیکن و مربی هرگز در هیچ دعوایی طرف فدراسیون فوتبال یا باشگاه را نمی‌گیرد و این حق طبیعی ایران است که از فیفا بخواهد سه قاضی برای این پرونده بگذارد؛ یک قاضی که نماینده باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها باشد، یک قاضی به‌عنوان نماینده مربیان و بازیکنان و یک قاضی هم بی‌طرف. اما در کمال تعجب آن زمان عده‌ای در فدراسیون فوتبال جلو این اعتراض را گرفتند و مدعی شدند این کار به ضرر ایران تمام می‌شود!

اقدام آن‌ها موجب شد فیفا حکم بی‌رحمانه‌ای بدهد و ایران را به پرداخت غرامت ۵/۶ میلیون یورویی محکوم کند. در ادامه، وقتی اهالی فوتبال خواهان شکایت به دادگاه عالی ورزش بودند، بازهم عده‌ای مدعی شدند این کار غلط است و فقط هزینه اضافی به فوتبال ایران تحمیل می‌کند و بهتر است پول ویلموتس پرداخت شود. کار به‌جایی رسید که این شائبه پیش آمد که نکند عده‌ای از داخل کشور با وکلای ویلموتس بسته باشند که این غرامت غیرمنطقی به حساب او ریخته شود و سپس پورسانت و حق آن‌ها را به حسابشان بریزند.

جزئیات رأی را منتشر کنید

حالا هم درحالی‌که به‌نظر می‌رسد دادگاه CAS ما را به پرداخت ۳/۳ میلیون یورو محکوم کرده است و ۲ میلیون یوروی زراعت‌بانک از این مبلغ کم می‌شود و فقط باید ۳/۱ میلیون یوروی دیگر به مارک ویلموتس بدهیم، باز عده‌ای تلاش می‌کنند این باور را در جامعه جا بیندازند که فدراسیون فوتبال به ۳/۳ میلیون یورو جریمه علاوه بر آن ۲ میلیون یوروی پرداخت‌شده در زراعت‌بانک محکوم شده است! امیدواریم جزئیات رأی ویلموتس که گفته می‌شود بیش از ۱۰ صفحه است، منتشر شود تا ببینیم واقعا محکومیت ایران پرداخت ۳/۳ میلیون غرامت به‌علاوه آن ۲ میلیون یوروست یا آن ۲ میلیون یورو از این مبلغ کم می‌شود؟

ماجرای مالیات ویلموتس

در وانفسای ماجرای شکایت ویلموتس و شائبه همراهی برخی از داخل کشور با او حالا فدراسیون فوتبال نامه‌ای از اداره مالیات برای پرداخت مالیات مارک ویلموتس دریافت کرده که باید بابت قرارداد این مربی بلژیکی، ۳۲‌میلیارد تومان مالیات بدهد؛ مالیاتی که طبق قرارداد مهدی تاج با مارک ویلموتس به عهده فدراسیون فوتبال است. نکته جالب توجه اینجاست که ۲۲‌آذرماه ۱۳۹۸ روابط‌عمومی وقت فدراسیون فوتبال «اطلاعیه‌ای درباره چگونگی پرداخت دستمزد ویلموتس» صادر و تأکید کرده بود «در قرارداد منعقدشده و برخلاف قرارداد مشابه قبلی، فدراسیون مالیات نمی‌پردازد» که البته پس از انتشار قرارداد مشخص شد این‌چنین نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->