آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

علت سوانح فرودگاه مشهد از زبان مدیرکل دفتر بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری

  • کد خبر: ۱۱۹۶۸۳
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
علت سوانح فرودگاه مشهد از زبان مدیرکل دفتر بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری
مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علت سانحه امروز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نقص فنی هواپیما بوده است.

مهدی بی باک | شهرآرانیوز، حسن رضایی فر در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به ترکیدگی لاستیک هواپیمای پرواز امروز تهران - مشهد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد اظهار کرد: امروز جلسه ای با عوامل فرودگاه مشهد و شرکت هواپیمایی داشتیم و پس از بررسی ها مشخص شد علت حادثه نقص فنی بوده است. برای تامین ایمنی و اطمینان مردم از سفرهای هوایی مطمئن باشید سازمان هواپیمایی کشوری در صورت مشاهده ناایمنی در محیط فرودگاهی یا شرکت های هواپیمایی اجازه فعالیت نخواهد داد.

وی افزود: تعداد حوادث و رویداد‌هایی که در فرودگاه مشهد اتفاق افتاده است را باید با توجه به تعداد پرواز‌ها مقایسه کنیم، البته سازمان هواپیمایی کشوری هیچ وقت به دنبال مقصرسازی نیست و فقط به دنبال پیشگیری از وقوع چنین مسائلی هستیم. امید است فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد استاندارد‌های حرفه‌ای را ارتقا دهد و مطابق با قوانین بین المللی فرودگاهی در سطح خاورمیانه باشد. بازهم تاکید می‌کنم سانحه امروز در فرودگاه مشهد به خاطر مشکل فنی بوده و این موضوع هیچ ارتباطی به فرودگاه نداشته و به نگهداری و تعمیر هواپیما بازمی گردد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عدم دریافت گواهینامه فرودگاهی از سوی فرودگاه مشهد نیز تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۴۰۰ مقررات جدید فرودگاهی را وضع کرده است و ممیزی‌هایی را تعیین کرده تا فرودگاه‌ها را با ویژگی‌های جهانی مطابقت دهند. در حال حاضر فرودگاه‌هایی مانند زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دریافت کردند و سایر فرودگاه‌های کشور هم برای دریافت این گواهینامه اقداماتی انجام دادند. در همین راستا پیش ممیزی از فرودگاه مشهد هم انجام شده و گزارشی از سازمان هواپیمایی کشوری به این فرودگاه ارسال شده و ان شاالله با رسیدن به استانداردهای لازم موفق به دریافت گواهینامه می شوند.

وی ادامه داد: هر فرودگاه ملزم به داشتن گواهینامه فرودگاهی نیست و این به معنای ایمن نبودن فرودگاه نیست و همه فرودگاه های کشور پروازها را به صورت ایمن انجام می دهند و خیال مردم از این بابت راحت باشد. 

رضایی فر تصریح کرد: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از فرودگاه های باسابقه در سیستم مدیریت ایمنی است و در بحث شناسایی مخاطرات، ارزیابی ریسک و اقدامات اصلاحی همیشه پیش قدم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته در یکی از گزارش‌های حادثه‌ای بحث کنده شدن سطح رنگ آمیزی باند فرودگاه مشهد را اعلام کردیم که البته این مورد عامل تمام رویداد‌ها نبوده، ولی خب این مشکل باید رفع شود و فکر می‌کنم با آغاز فصل سرما و خروج از بار ترافیکی این مشکل در فرودگاه مشهد برطرف شود.

 
تصویربردار و تدوینگر: مهران سپهران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->