«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

زنفون ۹ ایسوس، پرچم‌داری که چندان شبیه گوشی‌های رده‌بالای موجود در بازار نیست

  • کد خبر: ۱۱۹۶۹۰
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
زنفون ۹ ایسوس، پرچم‌داری که چندان شبیه گوشی‌های رده‌بالای موجود در بازار نیست
در حالی که در چند سال گذشته شاهد بزرگ‌تر شدن ابعاد بسیاری از مدل‌های گوشی‌های هوشمند هستیم، شرکت ایسوس برای تازه‌ترین محصول خود، یعنی زنفون ۹ ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با مدل‌های قبلی این گوشی انتخاب کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - در حالی که در چند سال گذشته شاهد بزرگ‌تر شدن ابعاد بسیاری از مدل‌های گوشی‌های هوشمند هستیم، شرکت ایسوس برای تازه‌ترین محصول خود، یعنی زنفون ۹ ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با مدل‌های قبلی این گوشی انتخاب کرده است. زنفون ۹ جدیدترین گوشی ایسوس و یکی از کوچک‌ترین پرچم‌داران دنیای اندروید است. ابعاد این گوشی ۱۴۶.۶ در ۶۸.۲ در ۹.۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۶۵ گرم اعلام شده است.

قاب میانی گوشی از آلومینیم و پنل پشتی آن از یک ماده پلیمری ساخته شده است تا خراشیدن آن در مقایسه با پلاستیک سخت‌تر و مقاومتش از شیشه بیشتر باشد. گوشی ایسوس هم‌چنین از استاندارد IP۶۸ مقاومت در برابر گردوغبار و آب پشتیبانی می‌کند و نمایشگر آن توسط یک لایه گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است.
ایسوس زنفون ۹ از نمایشگر ۵.۹ اینچی اولد +HDR۱۰ سامسونگ با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز (با گزینه‌های ۹۰ و ۶۰ هرتزی) و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد.

پردازنده قدرتمند

زنفون ۹ با وجود کوچک بودن ابعاد، از نظر مشخصات داخلی یک غول محسوب می‌شود و عملکردی کاملا مشابه بهترین پرچم‌داران موجود در بازار دارد، زیرا ایسوس در آن از پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک استفاده کرده و برای خنک نگهداشتن آن، لوله حرارتی زنفون ۸ را با یک محفظه بخار بزرگ جایگزین کرده است.

در بخش حافظه داخلی و رم هم این گوشی در سه پیکربندی حافظه مختلف با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود. هم‌چنین مانند گوشی نسل قبل ایسوس، هیچ اسلات کارت microSD نیز در زنفون ۹ وجود ندارد.

دوربین‌هایی که در حد یک پرچم‌دار نیستند

در بخش دوربین روی پنل پشتی دستگاه یک ماژول دوربین دوگانه به کار گرفته شده که از دوربین اصلی پنجاه‌مگاپیکسلی و حسگر فوق‌عریض دوازده‌مگاپیکسلی تشکیل شده است. برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدئویی هم در بالای نمایشگر دستگاه از یک دوربین سلفی دوازده‌مگاپیکسلی بهره گرفته شده است. اگر بخواهیم از این نظر محصول تازه ایسوس را با سایر پرچم‌دار‌های موجود در بازار مقایسه کنیم، زنفون ۹ به هیچ عنوان نمره قبولی نخواهد گرفت. حتی در بین گوشی‌های میان‌رده هم از نظر دوربین می‌توان نمونه‌های قدرتمندتری را در مقایسه با این گوشی مثال زد.
از نظر نرم‌افزار، ایسوس گوشی خود را با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ عرضه می‌کند و دو به‌روزرسانی سیستم عامل اصلی و دست‌کم دو سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

دو روز استفاده با هر بار شارژ

از نظر باتری ایسوس محصول تازه خود را توسعه داده است و باتری دستگاه در مقایسه با نسخه قبلی بسیار بزرگ‌تر شده است. ایسوس زنفون ۹ از یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که در مقایسه با زنفون ۸ ظرفیت آن ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر شده است. باتری گوشی از شارژ سریع ۳۰ وات HyperCharger هم پشتیبانی می‌کند و به گفته شرکت سازنده، زمانی که شارژ این گوشی کامل باشد، می‌توانید تا دو روز بدون نیاز به شارژ دوباره از آن استفاده کنید. از نظر قیمت هم مبلغ ۸۱۷ دلار برای پیکربندی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این محصول در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->