کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

دوقلو‌های به هم چسبیده برزیلی جدا شدند + عکس

  • کد خبر: ۱۱۹۷۹۴
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
  • ۱
دوقلو‌های به هم چسبیده برزیلی جدا شدند + عکس
دوقلوهای برزیلی که از ناحیه سر به هم چسبیده بودند با کمک واقعیت مجازی با موفقیت از یکدیگر جدا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، برناردو و آرتور لیما سه ساله در ریودوژانیرو تحت عمل جراحی قرار گرفتند و از هم جدا شدند. تیم جراحی ماه‌ها تکنیک‌هایی را با استفاده از واقعیت مجازی براساس اسکن‌های سی‌تی و ام‌آر‌آی روی دوقلوها آزمایش کردند.

به گفته موسسه خیریه ای که این جراحی را تامین مالی کرده، این جراحی یکی از پیچیده ترین فرآیندهای جدایی بود که تا به حال تکمیل شده است. او گفت که برای اولین بار، جراحان در کشورهای مختلف از هدست استفاده کردند و در یک «اتاق عمل واقعیت مجازی» با هم این جراحی را انجام دادند.

این دوقلوها هفت عمل جراحی داشتند که شامل بیش از ۲۷ ساعت زمان عمل تنها در عمل نهایی و تقریباً ۱۰۰نفر کادر پزشکی بود.

دوقلو‌های به هم چسبیده برزیلی جدا شدند + عکس

جیلانی در مورد جنبه واقعیت مجازی این جراحی گفت: این فوق العاده است. دیدن آناتومی و انجام عمل جراحی قبل از اینکه واقعاً بچه ها را در معرض خطر قرار دهید واقعاً عالی است. این موضوع واقعا برای جراحان اطمینان بخش است.

از برخی جهات، این جراحی ها سخت‌ترین کار ما به حساب می‌آیند، و انجام آن در واقعیت مجازی واقعا کار انسان روی مریخ بود.

او گفت که تلاش‌های ناموفق قبلی برای جدا کردن پسرها به این معنی بود که آناتومی آن‌ها به دلیل بافت اسکار پیچیده شده بود و جداسازی واقعا نگران کننده بود.

دوقلوها اکنون در بیمارستان هستند و حالشان خوب است. از آنها شش ماه حمایت های توانبخشی صورت می گیرد.

این ششمین عمل جدایی جیلانی بود. او پیش تر روی دوقلوهای پاکستان، سودان، اسرائیل و ترکیه جراحی انجام داده بود. او این روش را در کنار دکتر گابریل مفرج، رئیس جراحی کودکان در برزیل انجام داد.

دوقلو‌های به هم چسبیده برزیلی جدا شدند + عکس

دکتر مفرج گفت بیمارستانی که او در آن کار می کند دو سال و نیم است که از پسران مراقبت می کند و جدایی آنها زندگی شان را تغییر می دهد.

برناردو و آرتور، تقریباً چهار ساله، مسن ترین دوقلوهای کرانیوپاگوس (یعنی دوقلوهایی از سر به هم چسبیده) هستند که اکنون از هم جدا شدند.

به گفته این موسسه خیریه، از هر ۶۰ هزار تولد، یک مورد منجر به دوقلوهای به هم چسبیده می شود و تنها ۵ درصد از آنها کرانیوپاگ هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
0
کاش یکی ازپزشکان میامد ایران عمل جداسازی وهمسان سازی خقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام میداد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->