بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد از اهداف سفر رئیسی به پاکستان است رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت بازدید استاندار خراسان رضوی از هنگ مرزی درگز و پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی + تصاویر تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است وزیر خارجه لبنان: خواهان جنگ نیستیم
سرخط خبرها

«نانسی پلوسی» بالاخره به تایوان رفت+ فیلم

  • کد خبر: ۱۱۹۸۴۶
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
«نانسی پلوسی» بالاخره به تایوان رفت+ فیلم
در حالی که طی روزهای گذشته سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان جنجال ساز شده بود، سرانجام نانسی پلوسی بی اعتنا به هشدارهای چین و افزایش تنش ها وارد تایوان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در چارچوب سفر آسیایی خود، در سفری جنجالی امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه تایپه، پایتخت تایوان شد.

«نانسی پلوسی» بالاخره به تایوان رفت

سفر پلوسی به تایوان در حالی صورت می‌گیرد که دولت چین بارها درباره این سفر به آمریکا هشدار داده و تنش‌ها اکنون میان پکن و واشنگتن به اوج خود رسیده است.

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که هشت جنگنده F۱۵ و پنج هواپیمای سوخت‌رسان از یک پایگاه نظامی در ژاپن برای اسکورت هواپیمای نانسی پلوسی به پرواز درآمدند.

همزمان، شمار زیادی جنگنده چینی از شهر «جانگ‌جوئو» به پرواز در آمده و پرواز خود را در آسمان استان «فوجیان» که فاصله نزدیکی با تایوان دارد، ادامه دادند.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز و پیش از سفر احتمالی نانسی پلوسی به تایوان گفت، درصورتی‌ که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برود پکن اقدامات قاطعی را برای حفاظت از حق حاکمیت ملی و یکپارچگی قلمروی خود به کار می‌گیرد.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: ما از نزدیک مسیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را رصد می‌کنیم و اگر واشنگتن بدون توجه به عقاید دیگران دست به کاری بزند، چین نیز به طور حتم اقدامات شدید و قاطعی را در حفاظت از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود انجام خواهد داد.

از طرفی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:‌ ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، ما حق دفاع از منافع خود را برای خود محفوظ می‌داریم و مراقب اقدامات چین در روزهای آینده خواهیم بود.

وی با اشاره به تهدیدات چین در صورت سفر پلوسی به تایوان، اعلام کرد که اگر چین اقداماتی علیه تایوان به سبب سفر احتمالی پلوسی به این کشور انجام دهد، مسئولیت آن را باید برعهده بگیرد.

در بحبوحه این تنش‌ها، ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) امروز رزمایش‌های نظامی را در دریای چین جنوبی برگزار می‌کند.

اداره ایمنی دریایی چین اعلام کرد که این رزمایشات نظامی در منطقه دریای چین جنوبی برگزار می‌شود و مختصات آن در وب‌سایت این سازمان قرار می‌گیرد.

این رزمایش‌ها از امروز دوم اوت آغاز می‌شود و تا روز ششم اوت ادامه دارد و بدین ترتیب ورود تمامی کشتی‌ها به این منطقه در بازه زمانی مذکور ممنوع است. جزئیاتی در این خصوص که کدام دسته از نیروها در این رزمایشات شرکت خواهند کرد و چه مانورهایی انجام می‌شود، منتشر نشده است.

مقام‌های چین در خصوص هرگونه ورود مقام‌های آمریکایی به تایوان هشدار داده‌ و گفته‌اند که سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان می‌تواند «عواقب جدی» به همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->