نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت بازدید استاندار خراسان رضوی از هنگ مرزی درگز و پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی + تصاویر تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است وزیر خارجه لبنان: خواهان جنگ نیستیم گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین حمله سنگین حزب الله به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی + فیلم (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا، تحریم‌های حوزه دفاعی ایران را گسترش می دهد زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه اشاره کرد
سرخط خبرها

انتقاد واشنگتن‌پست از سیاست خارجی بایدن به دنبال حضور الظواهری در کابل

  • کد خبر: ۱۱۹۸۷۷
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
انتقاد واشنگتن‌پست از سیاست خارجی بایدن به دنبال حضور الظواهری در کابل
واشنگتن‌پست گفت که القاعده به افغانستان بازگشته و بایدن شایسته سرزنش است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه واشنگتن پست پس از اعلام کشته شدن سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده در کابل، با طرح این سوال که "الظواهری" در مرکز شهر کابل چه کار می‌کرده و این خود یکی از پیامدهای منفی خروج شتابزده آمریکا از افغانستان است، از کاخ سفید انتقاد کرد.

در گزارش این روزنامه آمریکایی عنوان شد که حضور الظواهری در مرکز شهر کابل نتیجه خلائی است که خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان عامل آن شد.

واشنگتن پست در اینباره نوشت: به دنبال خروج فاجعه بار آمریکا از افغانستان در تابستان سال گذشته، بایدن اطمینان خاطر داد که القاعده از این کشور رفته است. بایدن اوت گذشته گفت: "با رفتن القاعده آمریکا چه منفعتی در افغانستان دارد؟ ما برای خلاص شدن از القاعده به افغانستان رفتیم و این کار را انجام دادیم. "

این روزنامه همچنین با اشاره به اظهارات همان ماه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در افغانستان و عنوان کردن اینکه بقایای القاعده هیچ خطر جدی برای آمریکا ندارند، گفت: تقریبا یک سال بعد درحالیکه آمریکا حمله به جانشین و مرد دست راست اسامه بن لادن را جشن می‌گیرد، این مسأله مطرح است که الظواهری در یک غار دور دست در کوه‌های هندوکش (محل اختفای بن لادن) ظاهر نشد بلکه درست در قلب کابل پایتخت تحت کنترل طالبان حضور داشت.

بایدن در جریان نطق تلویزیونی دوشنبه شب خود گفت که واشنگتن اوایل امسال پس از جابجایی الظواهری به مرکز شهر کابل بمنظور پیوستن به اعضای خانواده خود، موقعیت وی را ردگیری کرده بود.

واشنگتن‌پست با اشاره به سخنان بایدن در مورد اینکه "الظواهری در هفته‌های اخیر ویدئوهایی تهیه کرده و از پیروان خود خواسته بود تا به آمریکا و متحدانش حمله کنند"، ادامه داد: القاعده به افغانستان بازگشته و بایدن شایسته سرزنش است چون شرایطی ایجاد کرده که به تحت تعقیب ترین تروریست جهان اجازه داده تا به مرکز شهر کابل برود و در شهری که از دست القاعده آزاد شده عملیاتی طراحی کند. کشتن القاعده بزرگترین پیروزی سیاست خارجی بایدن است اما این حقیقت که سرکرده القاعده در کابل بود بزرگترین رسوایی سیاست خارجی بایدن به حساب می‌آید.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته دستور خروج سراسیمه نیروهای کشورش از افغانستان را صادر کرد؛ پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، ظرف دو هفته دولت کابل سقوط کرد و طالبان بر روی کار آمد.

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->