مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: مشهد بهترین شهر برای فعالیت بخش خصوصی  است

  • کد خبر: ۱۲۰۰۳۴
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
شهردار مشهد مقدس: مشهد بهترین شهر برای فعالیت بخش خصوصی  است
شهردار مشهد گفت: امروز دچار تناقض هستیم و سقف جمعیت را محدود و زائر را افزایش می‌دهیم درحالی که باید تناسبی میان خادم و زائر وجود داشته باشد.

محمدرضا فنایی | شهرآرانیوز، "سید عبدالله ارجائی" در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی برج جنوب، اظهار کرد: معمولا زمانی که صحبت از توسعه اقتصادی می‌شود، در کشورهایی همچون کشور ما بیشتر نگاه‌ها معطوف به دولت است و با توجه به ترکیب اقتصاد کشور، عرصه‌های زیادی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم نیست و بیشتر شرکت‌های دولتی در عرصه اصلی اقتصاد ورود می‌کنند و کار دست آنها است.

وی افزود: شهر مشهد نیز در نگاه اول خیلی از این قاعده مستثنی نیست اما اگر با زاویه دید دیگر به مشهد نگاه کنیم، یکی از بهترین قسمت‌های ایران است که بخش خصوصی می‌تواند در آن حرف اول را بزند و دلیل اصلی این موضوع، شاکله اصلی اقتصاد مشهد که مبتنی بر خدمات شکل گرفته، است.

شهردار مشهد بیان کرد: در مشهد تولیدات ویژه یا صنعت مهمی وجود ندارد اما در عرصه خدمات به دلیل فلسفه ذاتی شهر که‌ وجود مضجع منور امام هشتم است، این شهر می‌تواند طلایه‌دار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه صنایع غذایی مشهد وضعیت خوبی دارد و دلیل آن حضور زائران است، خاطرنشان کرد: مضجع منور امام هشتم در این شهر موجب رشد اقتصادی جمعیت در طول ۱۲۰۰ سال گذشته شده تا جایی که گوی سبقت را از کهن شهرهای اطراف همچون نیشابور، سبزوار، رادکان و ترشیز گرفته‌ و در قسمت شرق نسبت به سایرین رتبه اول جمعیت‌پذیری را دارد.

وی اضافه کرد: در مشهد سه و نیم میلیون مجاور داریم و ده برابر این تعداد زائر وارد شهر می‌شوند که همگی نیاز به خدمات در سه عرصه اصلی اسکان، حمل‌ونقل، تغذیه و تفریح و سرگرمی دارند. ما برای اینکه بتوانیم به ۳۰ میلیون جمعیت زائر پاسخ مناسب و خدمات شایسته ارائه دهیم، نیاز به زیرساخت‌های لازم هستیم که یکی از آن‌ها که به بهترین وجه شکل گرفته، مجتمع‌های متعدد، بازار و مال‌های متنوع در اطراف حرم است و در حوزه اسکان نیز بیش از ۵۰ درصد اماکن اقامتی در شهر مشهد قرار دارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: موضوع مهم توجه به این نکته و پاسخ به این سوال است که افق برنامه‌ریزان در عرصه ملی و استانی برای زائران در سال چه عددی است؟ دورنمای حضور زائر در مشهد چند نفر است؟ آینده اقتصادی در گرو پاسخ به این سوال است که آیا می‌خواهید تعداد زائران را محدود‌ کنیم یا افزایش دهیم؟ سیاست دولت چیست؟

سیاست دولت افزایش ورود زائران به مشهد است

ارجائی عنوان کرد: سیاست دولت روشن است و امروز از تسهیل دسترسی به مشهد و پروژه‌هایی همچون قطار سریع السیر تهران به مشهد، جابه‌جایی فرودگاه و احداث شهرک فرودگاهی، اتوبان حرم تا حرم، تسریع ساخت قطار مشهد- گلبهار و ساخت اتوبان مشهد چناران صحبت می‌شود که همه به معنای این است که تعداد زیادی زائر سریع‌تر و راحت‌تر به مشهد دسترسی داشته باشند اما آیا شهر ما آماده پذیرایی ابن تعداد زائر را دارد؟

مشهد آمادگی پذیرش این تعداد زائر را ندارد

وی ادامه داد: مسلما تمام برنامه‌ریزان روند حضور زائر در مشهد را صعودی پیش‌بینی می‌کنند و با نهایت احترام می‌گویم همزمان با توسعه دسترسی به مشهد از یک نکته غافل هستند و آن آمادگی ظرف برای پذیرایی است؛ آیا ظرف آمادگی و گنجایش را دارد و زیرساخت‌های مشهد جواب می دهد؟ آیا حمل‌ونقل درون شهری پاسخگو است؟ آیا اماکن تفریحی پاسخگوی افزایش تقاضا است؟

شهردار مشهد اظهار کرد: امروز دچار تناقض هستیم و سقف جمعیت را محدود و زائر را افزایش می‌دهیم درحالی که باید تناسبی میان خادم و زائر وجود داشته باشد، امیدوارم چه در این دوره شورا و شورای اینده که شاکله اصلی طرح جامع ۱۰ سال آینده شهر را شکل می‌دهند، به این موضوعات توجه جدی شود.

لزوم ورود سرمایه‌گذار به حوزه‌های خدماتی

ارجائی بیان کرد: لزوم ورود سرمایه‌گذار به عرصه‌های خدمت در راستای گسترش زیارت است که یکی از آن‌ها، گسترش صنعت ساختمان در سه بخش پروژه‌های ترکیبی، پروژه‌هایی که مستقیم با سکونت مجاور ارتباط برقرار می‌کند و اماکن اقامتی موقت است.

وی افزود: توسعه به شرق به معنای ایجاد ظرفیت جدید است، مختصات سرمایه‌گذاری در مشهد مختص خود این شهر است و نسخه محلی نیاز دارد و نمی‌توان نسخه واحد برای کل کشور ارائه کرد بلکه باید برنامه ریزی را به مدیران و فعالین واگذار کنند، بارها اعلام کرده‌ایم مشهد شهر جهانی و ملی است که با نگاه محلی اداره می‌شود که این امر در شان یک شهر جهانی نیست.

از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم

شهردار مشهد گفت: چند درخواست از سرمایه‌گذار طرح دارم اول اینکه با تمام قوا از شما حمایت می‌کنیم و اولین انتظار ما کیفیت بالاتر از استاندارد در تمامی عرصه‌ها است زیرا بالاترین کیفیت لیاقت زائران و مجاورین است.

ایمنی پروژه‌ها را جدی بگیرید

ارجائی ضمن اشاره به سرعت در اجرای پروژه تصریح کرد: این مکان شبانه‌روز در معرض دید مردم است لذا باید فعالیت شبانه‌روزی شما را مشاهده کنند، موضوع سوم ایمنی است؛ بسیاری دوست داشتند امروز در این مراسم شرکت کنند اما متروپل‌ها باعث شد تجدیدنظر شود و در نهایت این پروژه در چند قدمی حرم امام هشتم قرار دارد و باید با هویت میدان شهدا و شهر هم‌خوانی داشته باشد که می‌دانم برای این موضوع طرح دارید.

 "حسن موحدیان" در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی برج جنوب که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه اگر شهر جنب و جوشی دارد به واسطه حضور سرمایه‌گذاران است، اظهار کرد: حضرت آقا هرسال بالاترین معروف را اشتغال و بالاترین منکر را بیکاری عنوان می‌کنند که این معروف جز با همت شما سرمایه‌گذاران ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: اگر ما به عنوان شورای شهر شما را تشویق به سرمایه‌گذاری کرده و کارها را تسهیل کنیم، بالاترین معروف را انجام داده‌ایم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از تمام سرمایه‌گذاران خواهش می‌کنم به‌منظور از بین بردن بیکاری در کشور کمک کنند و بی نهایت از اقای احدیان و سایر افرادی که در شهر فعالیت می‌کنند، سپاس‌گزارم و دست آنان را می‌بوسم که در چنین شرایط اقتصادی جهاد می‌کنند.

موحدیان گفت: احداث این پروژه موجب ایجاد تغییراتی در اقتصاد میدان شهدا می‌شود؛ زمانی میدان شهدا پر جنب و جوش‌ترین مرکز شهر بود اما امروز زمانی که از مقابل مغازه‌ها رد می‌شوم از کم بودن جمعیت خجالت می‌کشم، ان‌شاء‌الله با همت آقای عیدی معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، میدان شهدا را به مرکز اقتصادی خوبی در شهر تبدیل می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->