جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

گلایه شهروندان از نبود جایگاه شارژ خودکار بلیت برای حمل ونقل عمومی

  • کد خبر: ۱۲۰۰۴۰
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
گلایه شهروندان از نبود جایگاه شارژ خودکار بلیت برای حمل ونقل عمومی
بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر که در گذشته دستگاه شارژ خودکار من کارت داشتند، حالا یا دستگاه هایشان فعال نیست یا کلا دستگاه را از ایستگاه‌ها برداشته اند و مسافران وقتی به دستگاه شارژ من کارت دسترسی ندارند،

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ «بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر که در گذشته دستگاه شارژ خودکار من کارت داشتند، حالا یا دستگاه هایشان فعال نیست یا کلا دستگاه را از ایستگاه‌ها برداشته اند و مسافران وقتی به دستگاه شارژ من کارت دسترسی ندارند، مجبورند مبلغ ۳ هزار تومان نقدی به راننده اتوبوس بپردازند.» این جملات، بخشی از گلایه‌های مردم درباره نحوه خدمات رسانی حوزه حمل ونقل همگانی در بخش دستگاه شارژ من کارت است.

دستگاه شارژ وجود ندارد

برای بررسی گلایه‌های رسیده از شهروندان به روزنامه شهرآرا، به برخی نقاطی که اعلام کرده اند دستگاه شارژ من کارت ندارد، سرمی زنیم. فاطمه فلاحت، یکی از مسافران منتظر در ایستگاه اتوبوس چهارراه خیام است. این شهروند با گلایه از اینکه قبلا این ایستگاه به دستگاه شارژ من کارت مجهز بود، می‌گوید: تا یک هفته قبل این ایستگاه، دستگاه شارژ من کارت نداشت و مسافران برای شارژ من کارت با دردسر مواجه بودند. دوسه روزی است که دستگاه را قرار داده اند، اما امکان شارژ وجود ندارد. چون دستگاه فعال نیست.
او بیان می‌کند: دستگاه شارژ من کارت ایستگاه اتوبوس خیابان راهنمایی، متصل به بولوار شهیدصادقی نیز همین وضعیت را دارد.

دستگاه‌ها را فعال کنند

مرتضی برازش شهروند دیگری است که از نبود دستگاه شارژ من کارت در ایستگاه اتوبوس میدان توحید گلایه دارد. این شهروند با بیان اینکه برای شارژ من کارت باید هربار مسیر زیادی را تا پایانه شهدا تردد کند، ادامه می‌دهد: هربار که شارژ من کارتم تمام می‌شود، باید از میدان توحید تا پایانه شهدا پیاده بروم تا در داخل پایانه، بتوانم کارتم را شارژ کنم.

این شهروند ادامه می‌دهد: چند روز قبل داخل پایانه شهدا هم دستگاه شارژی که فرد بتواند بدون مراجعه به متصدی کارتش را شارژ کند، وجود نداشت، بنابراین باید در باجه‌هایی که اپراتور بود، منتظر می‌ماندیم تا نوبتمان برسد و اپراتور با کارت عابربانک، کارتمان را شارژ کند.
او تاکید می‌کند: برخی دستگاه‌های شارژ «من کارت» در محدوده حرم رضوی، بست نواب تا انتهای بولوارمصلی، نیز مشکل دارند. همچنین در انتهای بولوار حر و شهرک شهیدباهنر دستگاه‌ها فعال نیستند. گاهی نیز در دو طرف یک بولوار عریض وطویل، تنها یک دستگاه شارژ وجود دارد که زحمت تردد از عرض خیابان را برای مسافر به وجود می‌آورد.

با پول نقد، من کارت را شارژ نمی‌کنند

احمد حسین زاده، شهروند سالمند دیگری است که در پایانه شهدا در صف انتظار شارژ من کارت ایستاده است. این شهروند نیز از مشکلات نپذیرفتن پول نقد در باجه‌های شارژ من کارت گلایه می‌کند و می‌گوید: کار کردن با عابربانک برایم سخت است. هربار که به باجه شارژ مراجعه می‌کنم، پول نقد می‌دهم، ولی متصدی باجه وجه نقد قبول نمی‌کند.
این شهروند بیان می‌کند: هربار مجبور می‌شوم پول نقد را به یک شهروند بدهم و از او بخواهم تا با کارت بانکی خود، من کارت مرا شارژ کند. مسئولان پیگیری کنند. این وضعیت واقعا برایمان مشکل ساز شده است.

فقط پایانه‌ها شارژ من کارت دارند

ندا ژیانی هم شهروندی است که لابه لای صحبت هایش به این نکته اشاره می‌کند که دستگاه شارژ من کارت، تنها در پایانه‌های اتوبوس رانی جانمایی شده است. او می‌گوید: در ایستگاه‌های اتوبوس، بین محلات مختلف شهر، امکان شارژ من کارت وجود ندارد. من هربار شارژ کارتم تمام می‌شود، مجبور می‌شوم به پایانه‌های اتوبوس رانی مراجعه کنم تا کارتم را مجدد شارژ کنم.
این شهروند با بیان اینکه گاهی اوقات و از روی اجبار وارد ایستگاه‌های قطارشهری می‌شوم تا بتوانم من کارت خود را شارژ کنم، ادامه می‌دهد: برخی مواقع که امکانش را دارم و نزدیک خطوط مترو هستم، وارد ایستگاه قطار می‌شوم و کارت خود را دوسه برابر نیازم شارژ می‌کنم تا در مواقع ضروری، من کارتم شارژ داشته باشد.

اعلام آمادگی نصب دستگاه در فروشگاه‌های محلات

به دنبال گلایه شهروندان از کمبود دستگاه‌های شارژ من کارت در سطح شهر، مدیرعامل سازمان ارتباطات وفناوری اطلاعات فاوای شهرداری مشهد می‌گوید: ۱۰۰ دستگاه شارژ خودکار من کارت، طبق فهرست اولویت بندی اعلامی سازمان اتوبوس رانی، در سطح شهر و با اولویت ایستگاه‌های پرتردد درحال جانمایی است.
مهدی بدیع با مطرح کردن پیشنهاد دیگری برای رفع کمبود در این زمینه، ادامه می‌دهد: چنانچه فروشگاهی برای دریافت دستگاه شارژ اعلام آمادگی کند، سازمان ما محدودیتی برای نصب آن ندارد و کاملا آماده همکاری هستیم.

شهروندان می‌توانند شارژ موبایلی بگیرند

مدیرعامل سازمان ارتباطات وفناوری اطلاعات فاوای شهرداری مشهد بر این نکته نیز تاکید می‌کند که غیر از نکات یادشده، به اطلاع شهروندان می‌رسانیم اگر گوشی آن‌ها قابلیت ان اف سی دارد، می‌توانند از طریق نرم افزار شارژ موبایلی (پی پاد) من کارت خود را شارژ کنند. بدیع می‌افزاید: درحال حاضر از مجموع ۱۰۰ دستگاه شارژ من کارت ۸۵ دستگاه در سطح شهر جانمایی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->